jANNi    |♥|

Alla inlägg under oktober 2007

Av ♥ Janni ♥ - 16 oktober 2007 14:30


Du har tänkt allt som sagts om mig

Du kan tro allt du hört om mig
Du kan ställa frågor om sanningen
Finns den eller finns det tusen?
Svara rakt från hjärtat nu
Ditt medlidande kan jag vara utan
Om det här ska vara allt vi hann
Så håll mig hårt,
håll mig älskling nu

Stockholm vaknar långsamt på droger och på sorg
Snön brer ut sin oskuld till hela Kungsholms torg
Det känns som när jag kom hit way back in 93
En ynklig rad av fotspår,
en okänd kontinent

Släpp snälla, släpp taget nu
Jag kan stå, gå eller krypa härifrån
Om det här är allt vi hinner med,
så håll mig hårt min älskling

Nu vaknar staden långsamt och jag är full igen
Snön brer ut sin oskuld för skiten bara känns
Det känns som när jag kom hit way back in 93
En ynklig rad av fotspår,
en oändlig kontinent

Stockholm vaknar långsamt och jag är full igen
Snön brer ut sin oskuld till hela Kungsholmen
Det känns som när vi kom hit till möjlighetens land
Vi kan följa mina spår hem
Columbus var mitt namn


Kent - Columbus

Av ♥ Janni ♥ - 16 oktober 2007 10:57

Tja!


Min hals känns som rakblad och har skallebank. Jag kan inte jobba idag, men skönt att vila. Dock måste jag ner till fritidsresor och betala resan för det är typ sista dagen idag. Sen blir det inte så mycket mer idag. Kolla på film kanske, har lånat lite filmer som jag kan kolla på.



Musik: Kent - Berlin


Pusshej!

Av ♥ Janni ♥ - 15 oktober 2007 23:50


  • Ha inte vattnet rinnande när ni borstar bissisarna.

  • Stäng av plattan ett tag innan maten är klar, på så sätt sparar ni på miljön.

  • Koka med lock på.

  • Släck lampor och tv:n när ni inte använder dem.

Dessa fyra enkla saker gör jag i alla fall. Om alla gjorde dem, skulle det bli mycket bättre för miljön.



Av ♥ Janni ♥ - 15 oktober 2007 23:00


Du har satt ditt liv på spel
för min skuld
som Eliots Det Öde Landets
som Hellmans ...och Det stora
havet

Somna in min älskling
vänd din andra kind mot slagen
Sätt ditt liv på spel för min
skull nu

Vid min sida
går mitt livs kärlek ton i ton
Vid din sida
går en tredje tyst person

Av ♥ Janni ♥ - 15 oktober 2007 22:30



Älskling jag har aldrig kunnat lära dig någonting
I bästa fall så kan jag bidra med en känsla
Du doftar svagt av våta vita rosor, gammal jord
En Fleur de lise i guld på svart bredvid ditt namn


-----------------------------------------------------------------------------------------------


Kent - Berlin

Av ♥ Janni ♥ - 15 oktober 2007 21:35

Tja!


Hemma efter en dag i skolan. Känner mig lite småsjuk. Har lite krasslig hals känner jag. Hoppas inte jag blir sjuk imorgon bara. Vi ska batala resan och även om jag är sjuk så måste jag ner dit och betala.


Det var inte jättekul att jobba i helgen faktiskt. Riktigt tråkigt. Fick gå ner i ödåkra och ta bussen hem och det var sviiiinkallt! Brrr. Sommaren var kort, och ja, det mesta regna bort.


Kollade på The Pianist på lördagskvällen med en polare. Sen blev det lite KEAlog i sängen. Lagom mycket folk på söndagen. Inte så skoj, men mamma hämtade mig och vi skulle äta i Ödåkra. Laj och Line kom också och som fan vad vi flabbade när vi diskuterade olika förslag till hur vi skulle göra med min säng. Vi är så dinga familjen Willumsen.


Hem och sova blev det. Somnade med tivin på igår faktiskt.


Gick upp och hade inget hemma att äta så upp tidigare imorn och sen handla mat innan jag ska ner i stan.


Var ute och gick med Jenni idag. Var mycket folk som var ute och var nyttiga. Jag ska börja simma igen hade jag tänkt. Har missat mycket känns det som.


Näe, linserna kliar och klockan närmar sig tio. Tivi tiden för Janni.


Näääädddii!


pusshej!

Av ♥ Janni ♥ - 15 oktober 2007 11:11

Tja!


Okej, när jag skulle skriva mitt inlägg i lördags så hade jag skrivet ett långt ett. Men jag råkade radera det. Så jag skrev ett till. Råkade radera det också. Det sista jag skrev raderade jag också. Då blev jag galen och sket i att skriva.


I lördags när jag kom hem sprang jag från bussen för jag hade inte sett katterna på över 24 timmar.


Det var i varje fall skiiitskoj i fredags. Danskarna kom och vi lyssnade på en föreläsning om språkförståelse. Mycket intressant. Sen fick vi omkring 20 danskar och skulle visa Lund. Vi gick och kollade på Domkyrkan och jag hade inte varit ddär heller så jag tyckte det kändes som man var turist. :D


Nästan alla köpte kaaff. Sen drog vi till Helsingkrona för att fixa gästbiljetter till danskarna. Sen blev det sittning med någon konstig förrätt, men laxen som var huvudrätten var supergod. Efterrätten blev chokladmousse med apelsinsmak. Den smakade julafton.


Ska du ha en läckerol?


Sen blev det karaoke i den lilla "puben" och jag & Martin sjöng Dansa i Neon. Med danskar som backup dancers. Där inne fick vi alla en blå fördrink. Smakade dock inte så mycket.


När det stora dansgolvet öpnnade var det dansa resten av kvällen. Bra schlager låtar hela tiden. Och blev mycket hes. Önskade att jag hade fått plats med min kamera i min väska. :(


Är det lax!? - Mattias som undrar om det är lax till maten och byter till spagettig & köttfärssås.

Är det parmesan!? - Mattias som frågar om det är permesan på chokladmoussen.

Jag håller på att dö av toanödighet! - Mattias som tydligen höll på att dö.

Jag.måste.kissa.Jag.måste.kissa - Mattias som fortfarande måste kissa efter vi klev av bussen på stationen.

Är du anonym? Jag är superanonym. - Jessica som skulle skoja med Mattias efter att hans mamma frågat honom 100 gånger i tefelonen om han var anonym.

Här var det blött. Nej, här var det fuktigt! ;) - Jessica som obviously bara tänker på sex hela tiden. :D


Nåja, måste käka fukost innan jag drar så...


pusshej!


Av ♥ Janni ♥ - 15 oktober 2007 10:51

Only great minds can read this
This is weird, but interesting! This is a cool thing check it out.

fi yuo cna raed tihs, yuo hvae a sgtrane mnid too
Cna yuo raed tihs? Olny 55 plepoe out of 100 can.
i cdnuolt blveiee taht I cluod aulaclty uesdnatnrd waht I was rdanieg. The phaonmneal pweor of the hmuan mnid, aoccdrnig to a rscheearch at Cmabrigde Uinervtisy, it dseno't mtaetr in waht oerdr the ltteres in a wrod are, the olny iproamtnt tihng is taht the frsit and lsat ltteer be in the rghit pclae. The rset can be a taotl mses and you can sitll raed it whotuit a pboerlm. Tihs is bcuseae the huamn mnid deos not raed ervey lteter by istlef, but the wrod as a wlohe. Azanmig huh? yaeh and I awlyas tghuhot slpeling was ipmorantt! if you can raed tihs forwrad it.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina Mollysar

Feedjit

Översätt bloggen

Besökare

besöksräknare

Statistik


Skapa flashcards