jANNi    |♥|

Alla inlägg under december 2007

Av ♥ Janni ♥ - 11 december 2007 18:31


Over a night
Igot yours and no others
Now we will make a life
Of thouse hours
I got yours
On a misty height

So by the morning
I knew all about treasures
Where it was going
Nothing but measures
I got yours
In front of the fading sun

During the day we would talk about
Moving
You said I was late
But that you knew I was coming
I got yours
In the enlightened night

And later this evening
I was so full of you
Now I only have things
I must not ever lose
I'm yours
So let every morning come

Just after midnight
You said now I can't go
Back where you can't follow
I must stay with you
I'll be yours
Forever will be the shortest time

Over a night
I got yours and I love you
So light and so easy
I love you I love you
I'm yours
I am yours


Sophie Zelmani

...

Av ♥ Janni ♥ - 11 december 2007 12:30



save me...

hurt me...



I'm not with you...



I can see you bleed my love...


Av ♥ Janni ♥ - 10 december 2007 22:22


Vem har tänt den stjärnan som speglas i ditt öga?
Vem tog mörket bort i herdars blick din första natt?
Vem har flätat kronan, av strå omkring din panna
Vem har fört tre vise till vårt stall min kära skatt?

Är du en av tusen små?
Är du han dom väntar på?
Du mitt lilla barn,
en ängel givit namn.

Är du jordens dolda skatt?
Jag fått skydda denna natt.
Är det själva himlen
som jag gungar i min famn.

Vem har väckt den rädslan, som lät ditt hjärta gråta?
Varför tar din hand så hårt ett grepp om mammas hår?
Runt oss dansar skuggor, nu är ängeln borta
han sa så mycket vackert, mycket mer än jag förstår.

Är du en av tusen små?
Är du han dom väntar på?
Du mitt lilla barn,
en ängel givit namn.

Är du jordens dolda skatt?
Jag fått skydda denna natt.
Är det själva himlen
som jag gungar i min famn.



Giv att dina dagar får bli till andras glädje
giv att alla möter dig med kärlek mild och god
Aldrig ska jag glömma, de ord som jag fick höra
vad som än oss händer vill de ge oss kraft och mod

Är du en av tusen små?
Är du han dom väntar på?
Du mitt lilla barn,
en ängel givit namn.

Är du jordens dolda skatt?
Jag fått skydda denna natt.
Är det själva himlen
som jag gungar i min famn.

Vem har tänt den stjärnan som speglas i ditt öga
Himmeldiamanten, över staden betlehem

Av ♥ Janni ♥ - 9 december 2007 20:16



It's cold in here the music is too loud
I hate this place I hate this crowd
should leave i guess, oh I know i should
'cos it feels just like you said it would
oh it feels just like you said it would
hmmm....

the music stops and in the blink of an eye
she tells me to give it a try
could stay I guess, oh I know i could
'cos it feels just like you said it would
oh it feels just like you said it would
hmmm....

Av ♥ Janni ♥ - 9 december 2007 19:15


high strung and poorly hung
i think we're much too young
i hear a sound from your left lung
a melody so beautifuly sung

sarkasm spread your wings
oh what sweet joy it brings
'come home' the whole town sings
they will greet us like kings

to everyones delight
we crash at the speed of light
so deep in the whitest white
this could have been our burial site

well ok, i am here for the loyalist
i wanna see its face
and ok, i am here for the loyalist
this is the nesting place
ok, ok, ok

high strung and poorly hung
i think we're much too young
i hear a sound from your left lung
a melody so beautifuly sung

well ok, i am here for the loyalist
i wanna see its face
and ok, i am here for the loyalist
this is the nesting place
ok, ok, ok

well ok, ok, ok



[The Loyal]


Av ♥ Janni ♥ - 9 december 2007 19:05



You better love loving you better behave
You better love loving you better behave
Woman in Chains
Woman in Chains

Calls her man the Great White Hope
Says she's fine, she'll always cope
Woman in Chains
Woman in Chains

Well I fell lying and waiting is a poor man's deal
And I feel hopelessly weighed down by your eyes of steel
It's a world gone crazy
Keeps Woman in Chains

Trades her soul as skin and bone
Sells the only thing she owns
Woman in Chains
Woman in Chains

Men of Stone          Men of Stone

Well I feel deep in your heart there are wounds Time can't heal
And I feel somebody somewhere is trying to breathe
Well you know what I mean
It's a world gone crazy
Keeps Woman in Chains

It's under my skin but out of my hands
I'll tear it apart but I won't understand
I will not accept the Greatness of Man

It's a world gone crazy
Keeps Woman in Chains

So Free Her                So Free Her



[Tears For Fears - Woman In Chains]

...

Av ♥ Janni ♥ - 6 december 2007 21:30




Den första gång jag såg på dig,

Och kände hur du såg på mig.
Då föll allting jag trott var sant.
Jag vet du kände likadant.
Du var så vacker då,
Som nått jag aldrig kunnat nå.
Och hjärtat slog ett slag, för var förlorad dag.

Jag gömde mig i fantasin.
Så rädd för vad du kunde bli.
Var morgon som jag ljög för mig,
Så såg jag sanningen i dig.
Nu står du här i dag,
Med allt jag nånsin velat ha.

Och hjärtat slår ett slag, för var förlorad dag.

Öppna din dörr, och säg att du vill ha mig här.
Säg att du inom dig bär, bara kärlekens röst.
Och jag ska öppna min dörr, och ge dig varje dag igen.
Leva här för sanningen.
Låt mig bli den som först, öppnar din dörr.

Så börjar livet här till slut.
Vi gråter det som var förut.
Så somnar vi så tätt ihop,
Att dagen vaknar allt för fort.
För den himmel som jag nått,
Och för allt det som jag nu förstått.
Ska hjärtat slå ett slag, för var förlorad dag.

Öppna din dörr, och säg att du vill ha mig här.
Säg att du inom dig bär, bara kärlekens röst.
Och jag ska öppna min dörr, och ge dig varje dag igen.
Leva här för sanningen.
Låt mig bli den som först ge av dig det du vill ha av mig,
Och säg att jag får alla förlorade år.

Jag ska öppna min dörr, och ge dig varje dag igen.
Leva här för sanningen.
Låt mig bli den som först, öppnar din dörr


[Danny Saucedo - Öppna Din Dörr]

Av ♥ Janni ♥ - 5 december 2007 18:45


 


ღ   Rascal Flatts - What Hurts The Most   


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina Mollysar

Feedjit

Översätt bloggen

Besökare

besöksräknare

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards