jANNi    |♥|

Alla inlägg den 5 januari 2008

Av ♥ Janni ♥ - 5 januari 2008 20:52

Tja!


Idag har jag gjort av med pengar samtidigt som jag tänkte efter jätte noga varje gång som jag sprätte. Om jag inte hade gjort det hade jag sprätt dubbelt så mycket. Jag har fått lite snålhetsgener av pappa äntligen! Jag sätter hellre mina pengar på sparkontot och ser dem växa, men handla lite då och då skadar ju ingen. Men mellandagsrean är ju ett bakslag för de föestas ekonomi, håller ni inte med?


Så, idag vaknade jag i rätt så bra tid. Klockan var fem över nio och jag gick och frös när jag satte mig på toaletten. Efter det satte jag mig vid datorn och satte på lite musik och hoppade i duschen, men de svämmade över golvet. Maja har helt slutat hämta mina hårbollar under badkaret nu. Så nu svämmar det över när jag duschar. Jag fick helt enkelt in och gräva ut dem själv. Så äckligt! Åt frulle efter duschen och såg att där var blod prickar på köksbordet. Maja blödde tydligen från ena framtassen. Så torkade upp dem och lite på hennes fossing, men fick inte komma till. Kanske lite ajaj?


klädde på mig och kletade lite skit i huvudet och packade väskan. Men jag glömde min mp3 kom jag på när jag var på busshållsplatsen. Hatar att åka tåg utan musik.


Mötte upp med Jessica i Lund som skulle fylla på sitt rabattkort. vi sprang nästan på tåget och satte oss ner och väntade tills alla skulle gå av i Malmö. Vi snackade om att vi skulle åka till Fields istället eftersom det nu var så förbaskat kallt och blåsigt. Så när Paula kom på i Malmö så bestämde vi oss för att gå av vid Fields. Som tur var kom vi av på rätt, för flickorna kom inte riktigt ihåg vilken station det var vi skulle gå av på.


Vi kommer in och möts av den underbara doften av nybakat Danmark som jag brukar säga. Vi bestämmer oss för vilket håll vi ska gå på och börjar direkt. Vi var alla ute efter nya väskor eller skor. Där fanns så många butiker som man aldrig hört talas om. Vi gick in i butikerna och hittade saker efter saken, men varje gång så tänkte vi att vi skulle kolla vidare och komma tillbaka senare. Det var bra för det fanns så mycket där. Hade kunnar gå en runda till när som helst.


Jag köpte mig två väskor, en på rea och en som inte var på rea. Men den var inte dyrt. 149 och 349 kr. Köpte ett par riktigt fräsiga "fläckiga" pumps för 199 kr. Och fyra par svarta stjärniga trosor med rosa spets [stjärnorna är rosa och silvriga] på för 34 kr styck. Mycket fina, hade tänkt att ge Carolin ett par eftersom hon älskar stjärnor. :)


Jessica köpte också två väskor. Två svarta jättefina! Och ett par skor, svarta lägre pumps och så köpte hon en stickad tröja. Så söt den var, men det sved nog i plånboken.


Paula hittade ett par heta skor och en lite praktiskt väska. Så, alla köpte samma saker typ. The basic som vi letade efter.


Vi åt baguette och pastasallad till lunch på Mammamia. Det tog 35 minuter att stå i kö! Men vi fick maten rätt snabbt. Köpte mig en supergod smoothie med. Det var mycket gott!


Men jag tror att vi alla är nöjda efter idag. När man kommer hem med tåget till Malmö och ska ta tåget till Helsingborg [som jag by the way fick vänta på i 40 minuter och sen åka på i mer än en timme på grund av snöstormen!!] blir man ju inte glad. Jag kom hem fem i åtta från Maria station och tog ut Maja i snön. Jag undrar faktiskt om det inte är första gången hon var ute i snön. Är det det?


Har precis lyssnat lite på musik och ätit min sista choklad fondue, men ska handla lite mer till imorgon. Jag ska ha mamma här imorn kanske kan åka ut till Famillia imorn med henne och sen åka till mig och laga kvällsmat.


Hade tänkt att ha ansiktsmask idag, mitt fejs är så himla torrt så det är inte sant. Jag måste ömsa lite skinn nu. Strax blir det film. vet inte vilken ännu så ska scrolla igenom nu.


Har inte fått bilder från nyår ännu, bara två stycken på mig. Så tar med denna på mig och Andreas. det kommer kanske fler senare.


Haft det så kul idag flickor!! Ajm gånna miss jo Jess!!


Hade de gött!


pusshej!



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina Mollysar

Feedjit

Översätt bloggen

Besökare

besöksräknare

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards