jANNi    |♥|

Alla inlägg den 14 maj 2008

Av ♥ Janni ♥ - 14 maj 2008 23:30


La dagen få Sin hvile nå

Og natten vil våke for den

Nocturne


Selv mørket må 

En gang forgå

Så natten kan føde en dag


La dagen få Sin hvile nå

Og natten vil våke for den

Nocturne


Selv mørket må

En gang forgå

Så natten kan føde en dag  


Secret Garden - Nocturne


---------------------------------------- 


Jag oroar mig just nu för hur detta kommer sluta. Känns som allt kommer att gå i kras. Jag vill inte. Jag kommer inte att orka.

Av ♥ Janni ♥ - 14 maj 2008 12:50


Det var vinter vid min bädd

Mörkret vilade runt mitt hus

Jag var ensam men beredd

På att gå mot en stjärnas ljus

Natten verkade ren och klar

Vindar knackade och försvann

Och jag kände samma sak

Som den första gång vi såg varann


Och som i en dröm, som i en dröm

En ängel

Passerade genom mitt rum

Så nära så sann som nu

Och jag önskade det var du

Jag önskade det var du

Men det var inte du


I en skog med bara träd

Fyra vindar slet itu

Jag var vilsen men beredd

På att gå samma stig som du


Jag sov i kärlekens salong

Jag sov med längtan i min hand

Och jag hörde samma sång

Som den första gång vi såg varann


Och som i en dröm, som i en dröm

En ängel

Passerade genom mitt rum

Så nära så sann som nu

Och jag önskade det var du

Jag önskade det var du

Åh kom intill mej nu...



---Per Gessle - Som I En Dröm---

Av ♥ Janni ♥ - 14 maj 2008 11:50


How could you say that I never needed you
When you took everything
Said, you took everything from me


Guns N' Roses - Estranged


------------------------------------------------------------


Tja!


Så lampan är uppe och den är så himla snygg. Bara det att jag har glömt att ta med kameran fortfarande. Men lovar ska fota den.


Så i måndags var det heldag. Jag hade lite migrän fortfarande men jag tog faktiskt en Ipren så försvann den efter ett bra tag. Men nu har jag ju inget mer och det är ju skönt som fan. :) Jag jobbade hela dagen eftersom jag kände att jag inte kunde gå hem då med. Jag missade ju 4,5 timmars arbete i lördags plus en überutgång för jag fick migrän. Suck.


Efter jobbet kom mamma faktiskt och hämtade mig, det tyckte jag var jätesnällt! :) Sen när jag var hemma så duschade jag och diskade undan eftersom jag ändå skulle få så mycket disk efter att Carro hade varit här.


Sen kom Carro och hon hade köpt marränger och bananer och jag stod för glassen. Sen var det bara att slå på tv:n och glotta Cashmere Mafia och kränga! Sen mådde jag fatiskt jätteilla. Det var inte alls skoj för Carolin krängde!! Tro mig, jag är så stolt. :) Jag ville ju såklart ha det dagen efter eftersom då mådde jag ju bra igen. :) Men så kan det ju bli.


Så ja, sen var det väl sova och gå upp igen. Jag har sen vecka denna veckan, vilket är både najs och inte så najs. Jag är ledig imorn och fredag och det är jätte skönt. Men sen har jag ju helgen. Kanske inte så jätteskönt. :P Jag hoppas att vi får tag på någon som kan jobba söndag med mig. Asså palla jobba själv. Det är just därför jag jobbar helgen. För att vi är två! Jag håller faktiskt på att bli en enstöring. Det måste jag säga är det bästa med Donken. Man är aaaaaldrig ensam. På H**** är man det alltid utom helgdagar och helger.


Aja, jobbet gick bra igår utom att det var mycket tråkigt av någon konstig anledning. Jag ska strax duscha. Men ska kolla om jag kan sitta här bak på trappen en timme. Det hade varit skönt, men vädret tillåter inte riktigt detta tycker jag. Men ska känna efter.


Efter jobbet så åkte jag till Väla där mamma kom och hämtade mig. Det är såå sugit att man måste gå runt om hela Väla och att det tar en halv timme innan man är hem kommer jämfört med fyra minuter i en bil! Sjukt.


Men väl hemma i Ödåkra så kollade vi på Äntligen hemma och Desperate Housewives. Som vi hade sett halva av förra onsdagen. Men vi ska nog börja se det hemma hos mig eftersom jag har alla avsnitten. Mamma orkar inte vänta tror jag! :D


Idag fyller mammsen år! 42 bast minsann. Vilken ungdom! Men hon ville inte göra något så jag tog inte ledigt, men har önskat mumintrollet grattis. Hon blev glad i alla fall. Tojbojen Jezper fyller ju också år, 18 skulle jag tro att det är. Vilken liten skit är han!


Haha, jag fick en sån minnesbild över när jag fyllde 18. Ni vill inte veta. Kan ju säga att polarna och brorsan ska hålla sig från varandra. Fast jag ska ju inte säga något, har ju gjort mina som egna saker. *hihi*


Rätt många gånger när jag ska gå till jobbet så träffar jag pappa någonstans mellan Djursjukhuset och E4 busshållsplatsen. Jävla weird! Och minst tre olika personbilar har stannat mig utanför Djursjukhuset och frågat mig vart det ligger. Lite halv spydigt har jag bara pekat dit och gått. Mouhihi!


Musik: Dj Mangoo - Eurodancer


Ja, vad händer nu då. Jag ska ut i solen! :)


pussar!

Av ♥ Janni ♥ - 14 maj 2008 11:11


What! Good English eyy!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6
7
8
9
10 11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina Mollysar

Feedjit

Översätt bloggen

Besökare

besöksräknare

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards