jANNi    |♥|

Alla inlägg den 26 maj 2008

Av ♥ Janni ♥ - 26 maj 2008 22:30

Tja!


Oj, vilken flopp. Jag sög ju så fantastiskt på att kora vinnaren. Men det är nog alla. Man överskattar sitt lands låt verkligen. Men det fanns ju nästan inga bra och enligt mig så var Norge bättre än Sverige. Så kan det bli. Äh, inte hänga läpp för det gör inte jag.


Men det blidde en del dricka och lite shottar. Att jag aldrig lär mig! Men jag hade mycket trevligt må jag säga. Fast jag sat och våfflade håret i det mesta av finalen. Blev inte jättenöjd med håret, men det funkade för kvällen. Annars var jag ändå rätt söt. :D


Vi drog till Hampan och där fick jag en cider. Har dock lite minnesluckor. Men det blev i alla fall Tivoli som vanligt, mycket dans och kul. Riktigt kul.. Jag var ju till och med i Schalgerbaren. Längesen! Men där spelas mest dålig musik numera.


Sen gick jag och Carro hem och käkade Petters på vägen till henne. Fast vi blev stannade av tre äldre gubbar från Göteborg. Rikssvenska!? Eh, skulle inte tro det va. "Ehh, vart hittar vi Mollbergs?" "Skaffa karta nästa gång!"


I alla fall...


Jag mådde fint i Söndags och åt pizza till frulle. Sen åkte jag till Ödåkra, men ingen hemma så jag ringde dem. "Oj, är du redan uppe!?" "Ja, vadådå?"


Så jag solade och sjöng till musiken i öronen, det gillades inte av grannen för han började klippa gräset. Det brukar han när man spelar för hög musik där. Men jag fortsatte. Så jävla dåligt sjunger jag inte. Det var kanske min danska som skrämde honom lite. ;)


Mamma pch pappa kom hem och vi grillade korv. Ok, jag vill inte ha korv hemma! Aldrig. Inte ens falukorv. Keine Korv.


Vi solade lite tills eftermiddagen var slut och sen gick vi upp på Väla och gick en runda. När vi kom hem la vi oss i sängen och kollade på Bröllopetn från i lördags. Fin klänning tyckte jag. :)


Sen körde vi och handlade lite snacks. Mycket gott... Kollade på tv så jag har bara degat hela dagen igår.


Idag var jag dock så trött att jag trodde jag skulle somna på bussen. Jag ville bara soooova. känns inte som om jag riktigt har sovit ok på senaste. [haha, nu ligger Maja på köksskåpen och kollar på mig när jag sitter här och sjunger till Verka Serdutchka]


Musik: Mihai Traistariu -Tornero



Jag skulle haft heldag idag, men jag orkade inte. Fast att dagen gick rätt fort är jag glad att My kom. Hon hade verkligen inte haft en skön semester. Sjuk genom hela! :O När jag stack från jobbet åkte jag och handlade lite morötter och dipp. Och en färdigmat och det har jag käkat idag. Så sen har jag då fotat lite saker så tänkte visa er.


[Ska vi se... de gröna iittala ljusstakarna är verkligen inte från igår. Dem fann jag i en flyttlåda hemma hos päronen. Skulle gissa på att de är minst 8 år gamla. Men jag tyckte inte om dem då så jag packade ner dem. Bra jag aldrig slänger saker. Den lilla vasen kostade fem spänn på ikea om jag kommer ihåg rätt. Den rosa vasen fick jag av mamma 2006. Smyckeskrinet är från 2006 det också. Man ska bara rota för man hittar saker från förr som passar bra in nu med. Nästan bättre till och med. :)]



Pusshej!









Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6
7
8
9
10 11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina Mollysar

Feedjit

Översätt bloggen

Besökare

besöksräknare

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards