jANNi    |♥|

Alla inlägg under juni 2008

Av ♥ Janni ♥ - 10 juni 2008 23:10



Så, för tre år sedan idag var jag en nybliven student... hmmm... känner mig gammal.

Av ♥ Janni ♥ - 10 juni 2008 22:45

Tja!


Så, nu har jag varit duktig och köpt lite nya saker. Köpte ett par styckna som ni ska få se nu i ett par dagar. Vad ska man börja med? Jag börjar med tvbänken. Där har jag köpt två prickiga ljusstakar i vtt och rosa [såklart] och de tycker jag är helt underbart söta. De är inhandlade på DiModa ute på Familia. Sen köpte jag också tre blå krukor med vita prickar på. Ska bara fylla dem med blommor från ikea, eller små plast blommor eftersom kissarna gärna tuggar på allt. Sen har vi den bruna skattkistan som jag kallar den för. Den är faktiskt inte nyinköpt utan drygt två år gammal. Den framkallar inte ångest mer så jag kan ta fram den igen och se på den. Skönt. Det var en present, varifrån den kommer från det vet jag inte och vem den var från minns jag inte heller. De vita små rosorna kommer från Hemtex på Familia som jag köpte idag innan jag skulle jobba. Halva priset på dem. Så trettio kr! :) Carolin köpte faktiskt dem först och jag blev helt kär i de små porslinssakerna att jag var tvungen. Jag tror inte hon bryr sig, eller ja, jag hoppas inte det. Ska fråga henne bara för det imorn på jobb. [Men sammanlagt har jag sparat drygt tusen kronor på allt som varit på rea som jag har handlat de senaste två veckorna. Det tycker jag är helt jävla najs, allt har kostat 306 kr.. mer kommer imorn så vänta.]


I alla fall...


Men fodbolden gik sgu da skidegodt, jeg tror på Sverige i år.


Nu blir det dega!


kramar!



Av ♥ Janni ♥ - 10 juni 2008 13:00

Tja!


Jag har sovit länge idag. Halv elva hann klockan att bli innan jag var tvungen att vakna. Då det ringde på dörren, men fan heller att jag skulle öppna. För en gång skull kunde jag sova länge och då ska jag bannemej göra det med. Do Not Disturb! lixom. Jag kommer sova länge imorn och torsdag med, för det är inte väder för att dega i solen innan jobb. Men på fredag ska jag tvätta i Ödåkra faktiskt för att mamma och pappa åker på lördag. En månad utan dem så jag och mamma ska leka hela dagen så hon! Jag vet inte hur jag kommer klara mig för Mamma finns alltid där för mig ju. Pappa med såklart, men jag är lite av en mammas flicka. :P


Jag har inte gjort något idag. Jag är alldeles för seg, dock ska jag cykla till Maxi för att byta en grej som jag köpte som var paj. Löne. Jag har käkat macka med keso med Coca Cola till det då. Gottegott!


Ska strax plocka undan litegrann och bädda sängen innan jag tar upp den för dagen. Ska mannekänga mina nya kläder som jag köpte igår när jag lekte med Carolin. Vi gick i stan och jag köpte en silver väska på Vila, ett blommig & ett svart linne och en vit kjol som är hög i midjan inne på Gina. Faktiskt väldigt sexigt. Carolin köpte ett par vita shorts och två blommiga linnen. Det var en lyckad dag. :D


Tackolov så kom My och tog min kväll så jag kunde gå hem, jag är bara ledig på fredag så jag kände att en heldag var inte riktigt bra denna veckan. Nästa vecka jobbar jag bara tre dagar. Egentligen skulle jag haft midsommar, men nej.. jag ville inte. Så är ledig måndag och sen fre-sön i nästa vecka, kanske lite för mycket dock. Det är nog första gången det. :D Vet fortfarande inte riktigt vad jag ska göra på midsommar. Jag kanske får käka lunch med brorsan och Caroline eftersom mamma & pappa är i Grekland. Sen på kvällen blir det litta party med grillning, men inget är riktigt bestämt ännu.


Sen ska ju jag och Carolin leka den 21. Woho, en riktigt tjejdag! Jag vet inte om jag vill att du ska ta det jobbet. Glöm inte at du står själv på helgerna också... Men jag tänker inte influrera dig något i denna frågan, det är helt upp till vad du vill gomman.


Musik: Robert Miles - Children



Nej, nu måste jag ta mig från datorn om något vettigt ska hända! Vi hörs ikväll om inget annant. Typ, som om jag skulle av någon anledning däcka i soffan.


Kramar!

Av ♥ Janni ♥ - 10 juni 2008 12:36


Begegenet Dir die Liebe,
sei leise still nicht stumm.
Vertraue meiner Liebe,
und dreh Dich niemals um.
Ich kann dich sehen...

Begegenet Dir die Liebe,
sei leise still nicht stumm.
Vertraue meiner Liebe,
und dreh Dich endlich um.
Ich kann dich sehen...

Es ist die liebe,
es ist die liebe,
Es ist die liebe,
die uns leben lässt.

Ich kann dich sehen...

Es ist die liebe,
es ist die liebe,
Es ist die liebe,
die uns leben lässt.


Av ♥ Janni ♥ - 9 juni 2008 23:55




Come up to meet you, tell you I'm sorry
You don't know how lovely you are.
I had to find you, tell you I need you,
Tell you I set you apart.

Tell me your secrets and ask me your questions,
Oh lets go back to the start.
Running in circles, Comin' up Tails
Heads on a science apart.

Nobody said it was easy,
It's such a shame for us to part.
Nobody said it was easy,
No one ever said it would be this hard.

Oh take me back to the start.

I was just guessin' at numbers and figures,
Pulling your puzzles apart.
Questions of science, science and progress
Do not speak as loud as my heart.

And tell me you love me, come back and haunt me
Oh and I rush to the start.
Runnin' in circles, Chasin' up Tails
Comin' back as we are

Nobody said it was easy,
Oh it's such a shame for us to part.
Nobody said it was easy,
No one ever said it would be so hard.

I'm goin' back to the start.


Coldplay - The Scientist

Av ♥ Janni ♥ - 8 juni 2008 20:45


Jag är trött på min tillvaro. Allt är ytligt och inget känns viktigt. Jag vill ha något som verkligen betyder något nu.



Ensamheten tynger ner mig.



Jag vill ha någon krama om. Jag vill ha någon som rör min mage. Jag vill känna någon annans hjärtslag. Jag vill ha någon som jag kan drömma om.





Av ♥ Janni ♥ - 8 juni 2008 17:45



I'm dead from the waist up

all of this sickens me

Av ♥ Janni ♥ - 7 juni 2008 17:30

Tja!


"Jag känner en booot. Hon heter Anna, Anna heter hoooon."


Nej, nu bannemej ska det skrivas här va, men om vad det vetefan... :P hmm...?


Ja, hmm.. okaj. I onsdags gick väl det hela som planerat. Jag åkte och jobbade och slutade vid fyra. Tror jag i alla fall..  Aja, sen åkte jag nog hem och gjorde något ovettigt. Nej, jag städade just ja. Jag städade hela kvällen, egentligen skulle jag till Hampan. Det pallade jag faktiskt inte. Nothing out of the ordinary.


I torsdags så jobbade jag och Carolin heldagar båda två, jag upp hos oss och hon nere i godisen. Det var så mycket att göra hela dagen med. Vi tänkte att på förmiddagen så skulle det vara mycket om folk inte hunnit köpa studentgåvor. Men det slutade aldrig att komma folk. Vilken dag.


Sen åkte vi med bussen hem och jag hade cyklat till bussen den morgonen för att det skulle gå snabbare hem sen. Jag trodde såklart att någon hade snott min cykel för när jag kom dit så fann jag inte den. Den var borta! Längst ner vid buskarna såg jag något i rosa. Där var min cykel! Jävla idioter, inte skrämma mig sådär. Varför flyttar man en cykel egentligen? För man tycker det är skoj?


Jaja, jag cyllade hem och gjorde ved mig och sen cyklade jag till Carolin. Det var vaaaaarmt, så när jag kom upp så delade hon och jag en cider. Den åkte verkligen ner snabbt. :) Efter lite telefonsamtal och sånt så drog vi ner till Hampan och där drack vi och smällde Angel på röven. :p *hehe*


Där stannade vi hela kvällen tills vi blev så kissiga att vi var tvungna och halsa cidern och springa hem till Carro för att kissa. Det gick bannemej fortare än toalettköerna. Sen kom hennes lillebror och vi söp lite där.


Jag cyklade hem och la mig runt klockan två. Jag mådde inte helt kardemumma morgonen därpå. Tog en pilla och vilade mig lite innan jag gjorde mig i ordning.


Ja, vad gjorde jag igår. Jobbade och sen åkte jag hem och hade Jacob över. Det blev inte så mycket där inte, men det är alltid trevligt när du kommer.


Usch, jag stiiiiinker hvidløg.. fyyy. Inte najs.


Idag har jag tvättat och varit och shoppat mit määmmi. Jag hittade en top som jag ska ha på mig idag. Men vet inte vilka shorts jag ska ha på mig. Jag tror vita ändå, även om vi ska ut ut. Det är ju bara att tvätta dem annars. :)


Nej, nu ska jag duscha och göra mig i ordning i tid så jag kan cykla riktigt långsamt. Vill inte löka nu när jag ska ut. :)


Pussar! 




Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6 7 8
9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina Mollysar

Feedjit

Översätt bloggen

Besökare

besöksräknare

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards