jANNi    |♥|

Alla inlägg den 4 juli 2008

Av ♥ Janni ♥ - 4 juli 2008 20:30

Tja!


Denna dagen är ju helt jävla fucking otrolig! En sak till och jag hade tatt pistolen och smällt den i huvudet. Alltså!


Det börjar med att Maja flyger efter en flyga och lyckas hamna på min halva lampa som skär henne på tassen! Hon haltar och jag kan inte låta bli att bli orolig över henne så jag ringer S***** och ber om Linns nummer. Jag var illa tvungen att få Maja till veterinären. Jag åker till jobbet, men Linn kan inte komma tidigare och My svarar inte i telefonen. Hmmm? Jag ringer och frågar Jacob om han bara vill ta henne till Veterinären så de kan göra något åt det, i alla fall limma det eftersom man kunde se benet.


Så har kommer och hämtar nycklar och åker och hämtar Maja. Hör inte av honom förrän jag slutar då han kommer. Jag trodde fan nästan han skulle säga att hon var avliden eller något. Jag hatar hans besvikna min! Den gör att jag får ont i magen.


Han berättar att hon har fått senskador och måste gipsas. Jag står med lite halv öppen mun och tänker fan Janni att du inte kastade lampan. Fan, fan, fan. Veterinärerna ska ringa runt klockan fem för då är Maja klar.


Jacob kör mig till Väla för jag hade planer med Carolin. Vi var tvugna att handla lite stuff till tomorrow. :D


När klockan är tjugo över fem ringer jag Jacob och säger att de inte har ringt mig. Han kommer och möter upp mig vid busshållsplatsen och vi kör till sjukhuset och ska hämta min bebis och ska betala. Med försäkring 1500 kr utan 3800 kr. Tackolov! Skaffa försäkring på era djur, denna ytterst lilla skada!!!


Vi väntar i ca tio minuter innan någon äntligen kommer. Ja, tror ni inte jag inte kan ta med mig henne hem. Jacob sitter lugnt och fint och säger "Jahapp, det e ju inget vi kan göra åt det." Jag, ja jag kokade verkligen. Jag ville ärligt slå den satmaran som skulle säga till oss för jag var skitsur nu. Inte nog med att jag inte har sett Maja på hela dagen och äntligen ska få se henne nu får jag inte se henne förrän imorn. Inte nog med att jag är pissesur på mig själv. Jag ville döda henne!


Vi lämnar sjukhuset utan Maja och jag är sååå arg. Jag sa till Jacob att jag inte förstod hur han alltid kan hålla sig! Jag blir så jävla lack [jag lovar de vill bara ha henne för att kela! Don't touch henne, hon är min!]. Han trodde inte det var så, men jag vet nog.


Vi kör två varv i rondellen vid sjukhuset eftersom Jacob inte fattar var jag ställer min cykel. Jaja, jag ska cykla med kattburen på pakethållaren. Jippi.


Där började jag halv lipa. Hela dagen var bara skit!


När jag äntligen kommer hem så nosar Vince direkt på lådan utan kissen i. :(


När jag ska tända så funkar inte lampan. Men jag bytte för ett par veckor sen!? Jag går in i vardagsrummet och ska starta datorn. Nehe. Jag går tillbaka och tänder i badrummet. Ingenting händer. Jag ringer Jacob och frågar vad som hänt med min ström. Ja, han kommer efter mycket babbel och springandes fram och tillbaka. Då har han varit så snäll att klippa i sladden till den lampan som skurit Maja. Han sa "Ja, så du inte skulle använda den mer." Men såklart jag inte hade använt den! Han hade visst råka slå någonstans så strömmen gick. Kul. Jag lipade faktiskt nu, ärligt!


Jag vill ha min Maja. <3


Musik: Coldplay - Trouble


puss!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina Mollysar

Feedjit

Översätt bloggen

Besökare

besöksräknare

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards