jANNi    |♥|

Alla inlägg den 8 augusti 2008

Av ♥ Janni ♥ - 8 augusti 2008 19:50

Tja!


Jag måste bara säga att nu slipper jag gå på auktion för att hitta mig min spegel. Det blir HEMNES från ikea. Where else liksom O.o. De har inte haft några vita speglar alls. Vilket jag har letat efter ett bra tag nu!! Men finally!

JESS JESS JESS! :P



Av ♥ Janni ♥ - 8 augusti 2008 19:30

Tja!


Fasen jag orkar aldrig skriva. Suck. Suck. Suck. Ska göra ett försök.


Det känns som om sommaren är gången och jag bara jobbar. Bara fem dagar kvar att jobba sen är jag ledig en dag. Plus att den kommer att tillbringas bakis. Vi ska ut och fira mig och Fia som fyller på måndag, jag 22 och hon 20. :)


Skönt att det verkar som sommarens storm äntligen farit förbi. Vilket jädrans väder det har varit denna veckan. Inte något kul alls att vakna till och cykla i för den delen. Men vad ska man göra, hene minns i måndags tror jag det var, så jag kunde knappt cykla. Kom ingen vart, åkte nästan bakåt fän.


Jag har också haft min första heldag på hur länge som helst i tisdags. Det var inte så farligt som jag mindes att det var. Men lite långtradigt så tillbringade stor del av tiden i telefon med Elina. Så jag gjorde en ny paj och det blir pajbak imorn bitti igen. Och denna gången ska jag inte glömma potatismjölet som jag har gjort de två sista gångerna. Rikigt surt.  Hallon/blåbärs paj med mjukglass, mumsigt god är den. Så välkomna!


Rätt skoj. "Ring....." "Ring....." "H******, det är Janni." "Heeej, hur stavas sysselsätta." "s-y-s-s-e-l-s-ä-t-t-a." "Okej tack, hörs sen. Hej." Sånna samtal fick jag av E idag. Max tio sekunder. Hon skulle tydligen skriva vykort till någon. Inte som när Fia ringer och frågar om värsta korsordet. Det var tider det. Gud, jag saknar henne!! Eller så handlar det om sex. Sex eller korsord. Vettiga saker flickorna på H****** snackar om.


När jag skulle hem igår så hittade jag Line på min hållplats. Liiide småchockad. Hon hade varit på sydfrys och jobbat. Hon har blitt en "ärt-koordinator" och ja, fråga mig inte. Men vi gick av på Väla och in och handlade lite saker snabbt. Bland annat gick jag på systemet eftersom jag inte skulle ha haft tid senare i veckan. MEN de har inte kvar min absoluta sommarfavorit! Min sommarcider Rabarber/Jordgubb!! Jag blidde JÄTTEledsen. På riktigt alltså... jag menar jag som inte ens dricker så mycket numera. :'-( wääääää!


Vad har mer hänt. Var på sjukhuset igen för återbesök i onsdags med Maja och vaccinerade bägge kissarna. Så nu håller de sig friska ett år åtminstånde. Ska bara dit om tre - fyra veckor igen. :) Jag har blitt en stammis. Oh, måste visa Majas fina gips hon har fått. Som sagt hon har ju skadat sig [jag måste bara tacka JACOB som hjälpte mig på sina två enda lediga dagar! TACK, du är otrolig. :)].


Och alla tycker väldigt mycket om Maja, "Awe, så söt hon är alltså. Så liten och speciell täckning". Det var nu sist så trodde jag inte sköterskan äntligen inte skulle kommentera henne, men fem minuter in i samtalet klämde hon in det. Nu ligger hon här uppe hos mig, ibland rullar hon in på tangentbordet ocså och hälsar på. Hon gömmer ansiktet bakom tassarna för ljuset.


Nej, nu blir det tv för mig en stund. :)


pusshej!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina Mollysar

Feedjit

Översätt bloggen

Besökare

besöksräknare

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards