jANNi    |♥|

Alla inlägg den 19 september 2008

Av ♥ Janni ♥ - 19 september 2008 23:02

HAR DU ?

Folköl i kylen : Nej.

Något husdjur : Japp.

Någon favoriträtt : Nja, knappt något aptit.

Någon flick/pojkvän : Nej.

Puder på dig :  Nej.

Några framtidsplaner : Hmm.. precis målat klädkammaren och nästa stp New York och ja julen hos päronen... där var lite planerat iaf...

Någon sjukdom : Det har jag säkert.

Gymkort : Nej, men har tänkt skaffa ett simkort nu.

Några kärleksproblem : Vem har inte?

En homosexuell kompis : Inte homo, men bi.

Duschat idag : Nee.. inte ännu.

Någon kompis som snarkar : Jag brukar sova så jag vet inte

Någon vän som spelar i ett band : Ehm, säkert..

Några mvg:n : Ett par har jag väl.

Någon som förstår dig : Det finns det faktiskt.

Tuff kompis som kan försvara dig : Alltid.

Något beroende : Nja... måste vara kaffe.. Men det är lite krångligt, ni vill inte se mig om jag inte druckit mitt kaffe.

Fikat idag : Nej.

Nagellack : Nej.

Någon vän som bor i ett annat land : Jupp.

VEM ?

Avskyr du : Det finns väl folk som jag inte går ihop med. Allt jag säger.

Hånar du :  Mig själv ibland.

Delar du mest minnen med : Det vet jag inte.

Längtar du mest efter : Det vet ni.

Stör du dig på : Vill inte skriva, men mina arbetskolleger vet nog who!

Gosar du med : Kissarna.

Lagar mat : Ingen i detta huset iaf.

Diskar : Jag... :(

Tror att den är någon : Jag. :P


VILKEN ?

Tidning läser du : Metro/City om dagarna. Cosmo prenumererar jag på.

Buss åker du oftast : 520:an till jobb... möjligtvis 232:an, men inte lika ofta och sist 2:an till Väla/päronen ibland.

Frisyr har du : Långt, oftast uppsatt.

Dag fyller du år : Har redan fyllt. En måndag. Jag fick blommor av min Elina.

Årstid föredrar du : Hösten!!

Stad är du uppväxt i : Helsingborg

VAD ?

Gör du nu : Skriver listan... ehh

Gör dig till en bra människa : Jag är ingen bra människa.

Gör dig till en dålig människa : Massor.

Vill du arbeta med : Vill jag inte säga, men mina vänner vet vad jag planerar.

Är roligast just nu : Min klädkammare.

Har du på dig nu : Ett rosa nattlinne från victoria Secret.

Har du för smink idag : Inget.

Äger du för skor : Mest pumps, men har fått så dåliga knän så jag gå mest i mina converse och när jag jobbar har man mina fetejympisar. :)

Har du för storlek i skor : 36-38

Läser du för bok : Ingen.

Ska du göra nu : Duscha.

Av ♥ Janni ♥ - 19 september 2008 23:00

Tja!


Ja.. nu är jag äntligen klar. Efter Elle hade åkt hem lite efter lunch så kunde jag inte vänta längre. Jag målade det svarta en sista gång och målade över våra misstag med den rosa färgen. Sen var det tvätta och fyra tvättar hann jag med innan mamma kom och hämta mig och vi körde och handlade.


Sen kollade vi på Glamour [som jag klagade på det hela tiden, men mamam klagade också så fattar inet varför hon ska envisas] och väntade på pappa som skulle duscha. De ska visst måla om huset....


Aja, sen åkte vi hem till Berga och jag och mamma gick upp och lämnade mina matvaror och sen kollade hon på färgen. Vi traskade över till Ullmark resident och där blev det lite husprat och beställning av pizza. Jag tog en monte Carlo. Jag säger det, pizza är fan inte min grej. Inte kebab heller. Jag fattar inte vad som händer för jag har alltid tyckt om skräpmat. Men nu vill jag inte ens äta det!?


Vi kollade lite på Delirious... han är så jävla rolig. Måste nästan kolla lite på det nu känner jag. Fan, att jag måste duscha nu då. Inget att göra åt antar jag för jag har fått båda svarta och rosa slingor. Fan vad bra jag är.


Sen gick jag hem för jag kände att om jag inte fyller klädkammaren nu så måste jag imorn bitti. Vem orkar det liksom. o.O


Så nu är allt klart efter 1 ½ dag och 700 spänn. Jävla mycket envishet. Jag blev både überblad och skitsur när jag malade utanför. Men sån är jag. Kinkig. Men roligt har jag haft det. Tack för hjälpen Elle! :D


Så nu väntar duschen och ja... här är lite bilder btw. :)


ha de gött!








 



Av ♥ Janni ♥ - 19 september 2008 09:35

Tja!


Så schemat är fullt idag med. Igår gick man upp fem i nio och tänkte vafan ringer klockan för. Just ja.. jag skulle träffa Elle på Väla klockan tio. Jag kände mig som pensionärerna som brukar banka på gallret om mornarna. Aja, vi gick in och pratade med Bobban om försäkringsbolag och mina semesterpengar som jag ska ha fått men inte har. Undrar hur mycket det är. :D


Sen gick vi och kollade lite i affärer och sen till coop och K-Rauta. Vi handlade färgen först. Det blev två styckna 3 liters burkar med färgen Paul [chockrosa] som dessutom hade räckt med en [och nu kan vi inte byta en bruten färg. Jävla kärring] och en 0,45 liter burk med färgen NCS som då är svart. Efter det sprang vi in på Coop och handlar bananer, sylt [som jag by the way hade hemma redan.... :S] och grädde. Sen promenerade vi över till Väla igen och käkade lunch, wok och Donken. Det var gott, men tyvärr höll det inte så länge så jag åt mellanmål när vi kom hem. Macka med leverpastej som vanligt dåja.


Sen började vi direkt, ner och hämta flyttlådor i förrådet och började fylla. Elle lekte mest med katterna eftersom hon hade bara en hand [fast nu är den dock utan gips. Hon kan börja använda den igen efter gips i tre månader!]. När det var tomt tokarde jag av hyllplanen och sopade. Vi lade papper och tejp. Den stora maskeringstejpsdelen kommer idag när hyllplanen ska bli svarta. :) Annars så malade vi första omgången på två timmar och andra malningen på en timme. Vi räknar med fem timmars malning totaltsätt. Eftersom vi har käkat pannkakstårta och kollat på Disney filmer emellan så räknar vi inte med den 3 timmar långa torktiden.


Nu är det rosa och återstår svart. Sen ska jag köpa en svart mjuk liten matta eftersom golvet är inte så jävla sexigt och dessutom är inte plastmattan limmad. Men what the hell, hellre en ljus matta än en blå matta som ligger undertill.


Vi lade oss tjugo över tolv och jag somnade direkt. Eftersom Elle är allergiskt mot mina katter [fast hon har en egen] så är hon snuvig och täppt i näsan under hela tiden hon är här. Sen att Maja hoppar henne på huvudet mitt i natten är en annan sak för att hon är för snäll och inte skäller på dem jävlarna. De vågar inte hoppa mig på huvudet för då vet de vad som gäller. Smisk. haha...


Så nu ska vi hämta en pensel. Håller tummarna på att Nikolaj har en sådan som vi behöver i sin lägenhet. Sen blir det mala och tvätta för mig. Eftersom man måste också ha rena kläder.


Jag är rätt så pigg. Rätt så. Gick upp tjugo över nio. Det är tidigt för att vara ledig. Störde nog Elle med min smoothie, men hon hade vaknat. :P


Nu ska jag dricka upp och vi ska börja arbetet rätt så snart.


bajbaj!







Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13 14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24
25
26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina Mollysar

Feedjit

Översätt bloggen

Besökare

besöksräknare

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards