jANNi    |♥|

Direktlänk till inlägg 27 september 2008

beklagande inlägg.

Av ♥ Janni ♥ - 27 september 2008 23:00

Tja!


Ja, nu ska vi klaga lite på kunderna.


Kund ett. En tjej på nio år tappar en tia bakom vår grillmaskin, vilken jag inte kan röra ur fläcken. Jag säger till henne att fråga sin mamma om pengar eller så kan jag kasta hotdogen om hon inte vill ha den. Hennes mamma kommer askalas förbannad tillbaka och frågar vad som händer. Jag förklarar att hennes peng hamnat bakom vår maskin som jag inte kan flytta. Och hon tittar frågandes på mig. Jag förklara då att jag inte kan få fram tian. hon säger då Jaha, ska hon betala 35 för den då. Nej, korven kostan 25 kronor så 25 kronor blir det då. Jaha, säger hon och tittar på mig. Jag säger jag kan slänga korven omde har ångrat sig. Nej, men du kan ju ta femton kronor för den. Där höll jag fan på att loosa det riktigt. Vafan ska jag ta femton kronor för en hotdog som kostar 25 kronor! Inte en chans. Jag förklarade att då slänger jag den hellre. Alltså. Det är inte flickans fel eller mitt fel att hon tappade tian.


Kund två. En kund kommer och köper kulglass av vår nya tjej Emelie. Hon gjorde tydligen inte tillräckligt stora kulor så kunden klagade. Han ville inte betala för "så lite" glass. Så sa hon något med att ja men då kan du ju handla när du ser att det står en äldre tjej här. Eftersom han klagade på att hon måste vara ny. Erhm.. Men sen sa hon att hon slänger alltså inte dessa glassarna utan att han får allt ta och betala för dem. Jag menar... för det första kan man inte alltid göra exakt lika stora kulor alltid. Mina är helt olika stora. :p För det andra olika personer gör olika. Om du får mycket av en tjej ska du bara vara glad för det. För det är antagligen för mycket glass du har fått då. Så.  


Natti! Skriver mer imorn. Trött i huvudet nu.


natti!


 
 
Ingen bild

Möj

27 september 2008 23:15

vi kan ju skriva en hel jävla triologi om sånt, tihi :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ♥ Janni ♥ - 23 juni 2013 17:30

Av ♥ Janni ♥ - 23 juni 2013 17:28

Jag måste tipsa om världens godaste chokladbollar jag gjorde igår kväll. Jag var lite nere då jag haft väldigt ont i ryggen sen i torsdags så jag behövde något sött, men inte för sött. Problemet med chokladbollar är att jag oftast inte gillar att...

Av ♥ Janni ♥ - 9 juni 2013 12:21

I fredags när jag skrev mitt sista ord på mitt avslutande paper för terminen som gått kände jag hur avslappnad jag blev. Det blev inget bra paper och jag är inte nöjd med denna uppgiften som jag är med mina andra. Det skiter jag i! Nu har jag gåt...

Av ♥ Janni ♥ - 14 april 2013 09:30

Jag måste få upp mitt flås om jag ska kunna hänga med i svängarna. Min prutt kommer jag aldrig kunna springa ikapp, men jag måste överleva åtminstone. Hon kan nog springa i evigheter. Det kan inte jag... hehe men det är skoj!     ...

Av ♥ Janni ♥ - 4 april 2013 08:00

Jag vill bara inleda den här månaden med att säga att jag just nu är väldigt less på livet av endast en fet jävla äcklig anledning.   punkt. ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13 14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24
25
26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina Mollysar

Feedjit

Översätt bloggen

Besökare

besöksräknare

Statistik


Skapa flashcards