jANNi    |♥|

Alla inlägg under oktober 2008

Av ♥ Janni ♥ - 20 oktober 2008 16:10


The words have been drained from this pencil

Sweet words that I want to give you
And I can't sleep
I need to tell you
Goodnight

When we're together, I feel perfect
When I'm pulled away from you, I fall apart
All you say is sacred to me
Your eyes are so blue
I can't look away
As we lay in the stillness
You whisper to me

Amy, marry me
Promise you'll stay with me
Oh you don't have to ask me
You know you're all that I live for
You know I'd die just to hold you
Stay with you
Somehow I'll show you
That you are my night sky
I've always been right behind you
Now I'll always be right beside you

So many nights I cried myself to sleep
Now that you love me, I love myself
I never thought I would say this
I never thought there'd be
You

Av ♥ Janni ♥ - 20 oktober 2008 13:50

Tja!


Nu har vi fått reda på att raster är något vi måste ha. Så bra, då ska hon inte få ändra något. Bra.


bajbaj!

Av ♥ Janni ♥ - 20 oktober 2008 12:30

Tja!


Enda skillnaden på schemat nu är fredagarna... varför inte bara ha kvar det vi har nu. Ok, vi provar litegrann.. men liksom att vara ledig tre dagar i rad, vad fan ska man göra då. Det e ju bara Carro som har kille för tillfället. Så liksom henne förstår jag. Vad ska jag göra när jag är ledig. Sitta hemma och glo? Bara för hon har barn.. Ibland gör det mig så jäkla irriterad att hon ens SKA ändra. Varför ska tre personer ändra på allt bara för hon har skaffat fler barn. Too bad att hon har gjort det valet. Jag är nästan lite på att jag ska säga nej till schema bara så. Ska tänka.


Nej alltså, schemat har funkat hur bra som helst så varför ändra något. Orka.


Sur som satan och det ska hon få höra!

Av ♥ Janni ♥ - 20 oktober 2008 11:11

Tja!


Så. Jag skrev inget igår för jag var så uttråkad. Ok, det låter ju som en ypperlig chans. Dock gick jag i säng lite efter tio. Jag sov i fyra timmar och sen vaknade jag av att jag kände att mensen hade kommit [ibland är det läskigt att man känner på sig det..]. Jahapp, då var det roliga över. Vad det roliga var säger jag inte. MEN! Jag slipper den när vi är iväg. Lite mindre kul för Carro som ska ha den då nästa vecka. Men förhoppningsvis så funkar det med. Det är ju inte så att vi ska sola och bada. Men får ju inte glömma tt packa ner skydd och massor. Jag tror inte jag hade varit på med amerikanska jättetampisar. :P Skojar lite, men sånna tankar har jag om USA. Får vilka som stämmer och vilka som inte stämmer sen då.


Så vad gjorde jag i lördags? Inget, men vad kunde jag göra liksom? Jag har ju den jäkla huvudvärken som inte ville gå bort. Jag vaknade till och med med den igår. Då tog jag en till tablett för fan tänkte jag. Jag vill helst inte knapra piller för huvudvärk, men jag orkade inte med ännu en dag med sånn värk.


När klockan var lite efterhalv tolv får jag reda på att L som ska jobba idag är sjuk. Kul. Bara de inte ringer in My. Tror ni inte Emelie ringer till My och frågar vad hon gör. Jag gör mig i ordning. Jag ska jobba. Vafan My, men hon tänkte väl på ett bra sätt. Och hon ställer upp för mycket. Jag hade bara blånekat. :P


Men det gick fint. Vi pratade schema och vilka ändringar som SKALL göras och sen var jag och handlade. Sen ringde Carro precis när jag kommit tillbaka och hon hade kollat schemat här. Vi pratade lite just om måndagarn som jag hade fått. Så nu är de ändrade. YES! Lite mer nöjd med schemat. Nu återstår bara rast problemet. Måste vi eller måste vi inte?


Såhär ser schemat ut för tillfället. Man vet ju aldrig.


MÅNDAG    TISDAG    ONSDAG    TORSDAG      FREDAG      LÖRDAG      SÖNDAG

9:30-20     15:30-20    15:30-20                       9:30-20   9:30-17:30  10:30-17:30


MÅNDAG      TISDAG      ONSDAG     TORSDAG     FREDAG    LÖRDAG     SÖNDAG

               09:30-16:30  9:30-16:30   9:30-20                      [12-17:30]


Detta är det vi kommer gå med på. Det är ju trots allt vi som går med på att byta schema på grund av någon annans barn. Så så är det. Jag tänker inte jobbar måndagar. Det kvittar vad hon säger. Nej.


Men nu ska jag ta upp sängen och inte göra något vettigt. ;)


Musik: Oasis - Little By Little


bajbaj!


Av ♥ Janni ♥ - 18 oktober 2008 21:21



MÅNDAG    TISDAG     ONSDAG    TORSDAG     FREDAG      LÖRDAG     SÖNDAG

 9:30-20     15:30-20    15:30-20                      9:30-20    9:30-17:30  10:30-17:30



MÅNDAG    TISDAG     ONSDAG    TORSDAG     FREDAG      LÖRDAG     SÖNDAG

9:30-16:30                9:30-16:30    9:30-20                      [12-17:30]


    PROS                                                  CONS

+ 3/4 dagar ena.                                - 6 dagar andra.

+ Inga raster [frivilligt].                     - varför fick jag måndagarna liksom.

+ Inte ensam på fre från kl 14.           - två heldagar på en och samma vecka.


Orkar man med detta schemat en längre tid? Vad tycker ni?




  • Jag tänker ändra så jag börjar klockan tre som vi gör för tillfället.
  •  Schemat under julen är ju redan spikat. Hmm... vad händer med det... usch så förvirrad! :S
  • 12-17:30 tid är extra tiden jag brukar roffa åt mig.







Av ♥ Janni ♥ - 18 oktober 2008 20:15

Tja!


Denna dagen var inget bra alls. Denna huvudvärken som hade försvunnit för en stund är tillbaka. Annars var det en jobbedag, minus att en viss mamma kom tilbaka och gav oss nytt schema. Vem gav henne rätten? Ok, jag har lugnat ner mig mer än vad My hade gjort när hon skrev sitt inlägg. Men jag vet helt enkelt inte vad jag tycker om det ännu. Om det blir såhär jobbar jag sex dagar ena veckan och tre andra. Timmarna är mindre antagligen vad jag har räknat på, men det kan man inte anta att det stämmer eftersom vår löneperiod inte är som alla andras, men sen behövde vi nte ha rast längre eftersom det har de inte på Väla mer. Då ska inte vi heller. Då får jag ju ett antal timmar mer. Men om jag tar mina lördagar som jag brukar så jobbar jag 6/4 dagar. Jag vet inte vad jag tycker. Jag är mest förvirrad just nu. Och huvudvärken gör det ju inte bättre. Men detta är allt hon kommer få igenom. Det räcker ens atton nämner Axfood så nekar jag. Hon ska inte ha den rätten också. Det är vi som fixar det. En negativ sak med schemat är att jag jobbar alltid måndagar. Även om jag har haft fre-sön heldagar. Alltså. Det är ett FETT negativ. Sen är det två heldagar på en och samma vecka och en veckan efter... Det är fan inte heller bra. Egentligen är det enda positiva att jag bara jobbar tre eller fyra dagar ena veckan... Men kommer man orka vara ledig på torsagen ena och jobba resten andra. Dessutom två heldagar.. jag måste verkligen sova på det här.


Skriver antagligen mer sen när jag har slappnat av och huvudet inte värker mer. Möjligt att det inte gör det förrän imorn.


bajbaj!



Av ♥ Janni ♥ - 17 oktober 2008 22:22

Tja!


Så nu har jag då sett The Happening. Jag tyckte ju faktiskt om den. Plantor och mög. ;) Åt morötter och dipp till det [ha ha ha ha ha]

och en Kinder Maxi. Annars då... jag ska försöka sova lite efter elva idag hade jag tänkt.


Själv tycker jag att den är fräsig och biffig. Men jag antar att Volvo är nog din bil och kommer alltid att vara det. ...


Har borstat kissarnas päls. Shit, de älskar det. They go bananas på den borsten! :D Inget vettigt händer! Sjukt uttråkad klättrar snart på väggarna fan. Men upp och jobba imorn. Tänk positivt. Näst sista helgen. Eller ja, nästa helg fick jag Carolins lördag eftersom hon ska göra proooooovet. Så den tar jag mer än gärna. ;)


Musik: Chicane - Saltwater 


Nääädi!


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina Mollysar

Feedjit

Översätt bloggen

Besökare

besöksräknare

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards