jANNi    |♥|

Alla inlägg under maj 2010

Av ♥ Janni ♥ - 24 maj 2010 12:00


Helgen har gått förbi så fort, kanske för jag inte kom till Klippan förrän klockan sex i lördags. Maten var iaf hämtad så det var rätt nice. Jolle skulle egentligen kollat på fotboll senare, men det blev inte av så jag fick komma. Då blev jag ju glad. ;)


Ja, alltså när jag åkte från ödåkra var det skinande sol och folk hade klänningar och fina sommarkläder på sig, inkl jag också. Vita jeans och en limegrön oddmolly top och tygskor. Jag tänkte att jag skulle fota när vi kommit till friabad, men någonstans vid maria station uppenbarade sig en konstig dimma. Det var soligt ändå, men lite dimma här & där. När jag väl kom fram till fria bad, såg man inte varken 10 meter framför sig eller solen. Jag fotade, men hey...


Vi har inte gjort sådär jätte mycket. Mest kollat film och gjort mat. Haft mysigt ihop, brukar vara vårt motto.


Antar att jag inte har mer att säga.





Av ♥ Janni ♥ - 22 maj 2010 11:00


  


Detta har varit min frukost denna veckan. Ägget har dock varit en macka men, de var slut. ;) MUMS!


(frukosten åts inte klokan elva dock... så ni vet).

Av ♥ Janni ♥ - 22 maj 2010 09:30


Varför ska det vara så svårt att komma på något att skriva om?


Ja, nu är iaf tortyren över. Nu ska jag bara förbereda mig för omtentan om man har det i denna kursen. Vet inte, kanske hade vart bra och veta det! Men nu vill jag har en vecka av att slippa tänka på framtiden. Jag önskar jag kunde slappna lite. Sluta oroa mig.


Ännu mer deprimerande onödigt vetande. Idag är det ett år sen jag sålde lägenheten. Dvs. Jag har bott på fyra olika ställen under det gångna året. Det säger ju en hel del om hur många gånger jag flyttat under mitt liv.


Jaha, vad händer idag? Solen verkar ju inte komma fram så. Men man skulle kanske ändå ut och gå?


För övrigt har jag tre myggbett på benen. Inte klia, inte klia, inte klia!



Av ♥ Janni ♥ - 19 maj 2010 19:30

En svensk sitter och äter frukost (morgenmad) på ett café.
 Vid sidan av honom sitter en norrman som tuggar tuggummi.

-   Äter ni svenskar hela brödet? Frågar norrmannen.
-   Ja, Naturligtvis! Svarar svensken förundrat.  

Norrmannen leker med tuggummit i munnen och säger:
-   Det gör vi inte hos oss. I Norge äter vi bara det innersta av brödet.
Brödkanterna samlas i en container, bearbetas och formas till croissanter och säljs till Sverige.

Norrmannen frågar vidare:
-   Äter ni marmelad till brödet också? Svensken svarar lätt irriterad:
-   Ja, naturligtvis. Medan norrmannen högljutt tuggar tuggummi, säger han:
-   Inte hos oss. I Norge äter vi bara färsk frukt till frukost.
Skalen och resterna samlas i en container, bearbetas till marmelad och säljs till Sverige.

Nu blir det svenskens tur att fråga:
-   Säg mig en sak, har ni sex i Norge?
Norrmannen ler och svarar:
-   Ja, naturligtvis har vi sex.
Svensken lutar sej över bordet och frågar:
-   Vad gör ni med kondomerna när ni använt dem?
-   Vi kastar dem! Svarar norrmannen.
Nu börjar svensken att le... Sedan säger han:
-   Inte hos oss. I Sverige samlar vi alla använda kondomer i en container,
bearbetar dem, smälter dem och säljer till Norge som tuggummi..

Av ♥ Janni ♥ - 13 maj 2010 15:00

 

~

I won't care for you,
like I'm really supposed to.
There are things I'll do
that could really hurt you.
Don't you just love goodbyes?
~

 

156

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina Mollysar

Feedjit

Översätt bloggen

Besökare

besöksräknare

Statistik


Skapa flashcards