jANNi    |♥|

Alla inlägg under maj 2010

Av ♥ Janni ♥ - 13 maj 2010 12:30


Det kommer gå över, men inte snabbt nog för tillfället. Jag har inte tid och vänta längre. Tur jag har fått min mens, det betyder att om två, tre dagar mår jag nästan perfekt. Jag har min tenta som jag måste börja fokusera all den tid jag har på. IDAG! Gärna i måndags, men som sagt. NADA MOTIVATION.



Btw, hur får man sig själv att låta smart när man inte är det?



KÄMPA!

Av ♥ Janni ♥ - 13 maj 2010 12:00

 

~

Var det du som höll för hårt?
eller är det jag som är för svag?
Var det du som blev för våt?
eller är det jag som är så hal?
Det är bara saker man ser.

~

Av ♥ Janni ♥ - 11 maj 2010 17:00

Att ha en positiv inställning,

underlättar på flera möjliga sätt.

Man kan göra tusen fel,

men i slutändan hittar man något som blev rätt.

Det är viktigt att orka finna glädje,

när kreativiteten ibland har en förmåga att dö ut,

det är modigt att fortsätta kämpa,

när man tror att man är helt slut.

 ~

Det är fantastiskt att ge sig själv kärlek,

att gilla den man ser.

det är vackert att orka lyssna,

så att man kärlek och respekt ger.

Det finns många enkla saker,

fina råd och vackra ord,

som underlättar någorlunda,

för oss alla på vår jord

 ~

Och om ger en kram till någon,

håll den riktigt hårt,

klappa inte lätt på ryggen,

jag vet - det kan va svårt.

Men våga känna efter,

våga finnas kvar,

våga ringa det där telefonsamtalet,

du vet inte hur lång tid som finns kvar.

 ~

Så fortsätt leva i nuet

och sluta vara så rädd för allting,

är du nyfiken på någon?

smsa, kom förbi, ring.

Ingen kommer få bensinstopp utan för din dörr precis,

så våga ge dig ut,

tappa ditt kontrollbehov,

lev, andas, njut.

 ~

Du gör ditt bästa,

och du duger mer än du verkar förstå,

du behandlar vänner så fint,

men låter ofta dig själv förfalla så,

sluta leva i en offerroll,

och hitta ditt egna jag,

jag lovar dig,

imorgon kommer bli en fantastisk dag.

Av ♥ Janni ♥ - 3 maj 2010 22:30


Det finns en sak som jag kan störa mig på riktigt mycket med vissa människor. Skriver så, så blir ingen arg på mig. Eller ja, det skiter jag i egentligen. Men det finns människor som verkligen är kassa på gå upp på morgonen. Om vi tar mig själv som exempel. Jag har inget jobb, men inte fan ligger jag och sover hela dagen. Visst, jag tar gärna sovmorgon då och då, men vafan har man inte vuxit ur detta hade jag skämts. Ja, jag skäms för dessa människor och tror allvarligt att det är något fel på dem. Det finns folk som jag känner som inte har jobb, eller som har jobb men börjar kl fyra och de som pluggar. Det finns sådana människor i alla kategorier skulle jag nog säga.


Jag menar... varför kan de inte bara gå och lägga sig i tid för? Jag menar inte att de ska vakna kl sju varje morgon eller så, men det skadar inte att gå upp i tid. Eller mer direkt gå och lägga sig i tid. Fattar mig inte på dessa människor som tvunget SKA vara uppe till klockan tre eller fyra om mornarna! Det är bara sjukt.


Varför kan inte bara folk ta och vara lite normala...


Arrrhh... nu har jag fått det ur mig, så kan somna gott ikväll! ;)

Av ♥ Janni ♥ - 3 maj 2010 21:30


Ja, då har jag sprungit fem kilometer i VårRuset idag. Jag har ont i mina ballar, men imorn lär jag ha ännu mer ont.


Och ja... jag sprang hela tiden. Jag är grym!


Nu ska jag bara springa bättre nästa år. Min tid blev 34 minuter.


Jag är så stolt över mig själv. :D


Min kondition är inte så dålig som jag trodde, trots jag aldrig rör på fläsket. Gött.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina Mollysar

Feedjit

Översätt bloggen

Besökare

besöksräknare

Statistik


Skapa flashcards