jANNi    |♥|

Alla inlägg den 14 september 2010

Av ♥ Janni ♥ - 14 september 2010 09:30


Man blir knäpp. Nu har jag inte haft en dator sen i fredags. Inte för att det har hänt sådär jättemycket egentligen. Vi var en runda i stan för jag skulle ha nya glas ögon, så behövde väldigt mycket hjälp med att hitta ett par nya.


Det hela startade för kanske ett år sen när jag "upptäckte" att jag såg dåligt i mina linser. Efter ett tag slutade jag använda dem regelbundet och använde bara glasögonen. Sen vips såg jag dåligt i dem med. Sen dess har jag tänkt på att skaffa nya glas ögon, men under denna period var det rätt snålt. Så jag har skjutit upp detta till nu. I torsdags var jag på stan med Martin och vi råkade gå förbi en optiker. Så jag sa lite på skoj vi går in och provar brillor. Så det gjorde vi. Väl där inne kom optikern fram, som råkade vara min gamla skolkamrat, och frågade om vi behövde hjälp. Så jo, jag fick reda på att man fick tre glas ögon och betalade för ett par. Så nu till det svåra...


Hur ska man kunna hitta tre nya par glasögon om man har svårt att hitta ens ett!!! Ja, det gick ju inget vidare så jag fick låna hem två par. Vi bestämde att jag skulle ha kvar mina gamla glasögon och bara byta glas på dem plus två andra. Jaha, det var ju lätt? Nja, ingen var förtjust i dessa glasögon jag hade valt, så jag fick låna hem fyra stycken när jag skulle till Klippan på fredagen. Då gjorde jag också en ny undersökning. ÄNTLIGEN! Inte så mycket som hade förändrats faktiskt. Så jag fick ett par nya linser som jag ska prova, för att se om byggnadsfelet måste rättas med linserna *hoppas inte, hoppas inte*...


Så under fredagen provade jag glasögon mest hela kvällen kändes det som. Lördagen bestod av lite glasögonprovning, vi lånade film av Jolles bror, och åkte in till stan för att kolla efter fler eftersom Jolle var inte nöjd. Han fick reda på att de enda glasögonen jag hade tagit med mig som passade perfekt kostade två tusen, för bågarna då, kostade så mycket och det skulle han minsann inte betala. Hahahaha... Så vi tog det ena paret, efter det andra och provade och vi kom fram till att de där för två tusen var helt enkelt inget att bråka om. Så det andra paret som jag skulle ha fick bli ett par med tjock kant. Rätt stora, med tanke på mitt ytterst lilla huvud, men så får det fan vara. Efter tre dagar i den butiken, hade jag tagit vilka jävlar som helst. Så om tre veckor ungefär ska jag byta in mina nuvarande och få nytt glas i dem.


Så får vi hoppas att jag inte blir chockad. Jag hatade mina nuvarande glasögon när jag fick dem efter två veckor. Tyckte inte om dem alls, och förstod inte varför jag hade valt dem. HAHAHA! Men nu älskar jag dem, jag ville ju inte byta ut dem heller. :P


Annars har vi haft storstädning här och vi lackade skrivbordet i datarummet. Så snyggt det blev. Riktigt mörk, nästan svart och så ser man träet igenom. Sen kom vi fram till att "vi" inte vill ha det här äckliga röda golvet i lägenheten. Så "vi" ska spara pengar och ta bort mattan i vardagsrummet och kolla hur golvet där under mår. Kan man slipa det fine, annars får "vi" byta och så byter "vi" allt på en gång. Så blir det finare. Sen ska ju den där hiskeliga fondväggen som sträcker sig från hall till vardagsrum också bort! BORT, BORT, BORT! Usch så ful den är. Ok, jag vet vi pratar om att vi ska det, och vi ska det. Nu bor jag inte här, men jag äger ännu lägenheten, men sakta men säkert ska jag nog kunna klämma in mig här och till slut bo här igen utan att han hinner märka något. Men det är väl kvinnor bra på? Lägenheten ska fixas och denna gången ska det gå! Det har vi faktiskt bestämt.


Ingen ska få bestämma om vi ska vara tillsammans eller inte!



Av ♥ Janni ♥ - 14 september 2010 08:30


Rätt gött att låna en bil där man har en hel drös med cd skivor med gamla godingar. Fast jag gillar inte bilen i säg. HAHA


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina Mollysar

Feedjit

Översätt bloggen

Besökare

besöksräknare

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards