jANNi    |♥|

Alla inlägg den 4 oktober 2010

Av ♥ Janni ♥ - 4 oktober 2010 16:30


Alright.


Jag försökte intala mig själv att Johannes skulle åka till Ödåkra med mig i fredags. Jag hade pratat med honom i onsdags om det och han sa vi får ju se. Med det visste jag att det inte skulle bli något.


Jag skulle till Klippan i torsdags och då hade han gått hem efter lunch för han mådde inte bra. Så dålig tajming, för jag kunde åkt tidigare och vi kunde haft hela eftermiddagen tillsammans men så blev det inte. Jag kom på eftermiddagen och vi tvättade, lagade mat och kollade på tv och ja tråkade tillsammans.


Han mådde inget vidare på fredagen heller tydligen så det blev inget. Helvetet brakas lös bokstavligen. Där var det nära ögat att det inget var han & jag längre, jag hade faktiskt fått nog, dock var han ju sjuk och det var en godtaglig ursäkt, jag vet han ändå inte ville. Vi hade tjafsat under torsdagen över lite små löjliga saker så vi var nog inte på G under fredagen heller. Det kändes som det tog en

evighet att bli sams, men vi blev det och då var klockan för mycket för att laga mat så vi beställde pizza fast vi inte ville och kollade på "Titta han snackar". Det blev bra tillslut och fan vad vi fick  diskuterat en hel del, så nu hoppas jag det blir något besök i Ödåkra. Jag håller tummarna, för annars är det faktiskt kört. Där finns en historia bakom bråken om detta som alltid uppkommer, men den får ni nog aldrig höra.


Lördag då. Klockan åtta av rent reflex vaknar vi och han pussar mig och säger Lois & Clark har börjat. Så jag tar med mig täcket och sätter mig och kollar på det. Dagen består av handling och ett besök hos hans föräldrar där det spelas "Den försvunna Diamanten". Det var kul för det var inte igår.


Annars kollade vi på Predators under eftermiddagen och sen gjorde vi mat och kollade på "Titta hon snackar också". Dock gick inte "Titta vem som snackar nu" i söndags som det fan skulle ha gjort. Man kan ju inte visa två av tre filmer. Tycker jag iaf.


Söndagen var segdagen nummer ett. Jag var så trött och seg hela dagen. Vi fogade köket. Så nu ska det egentligen bara spacklas och målas i köket eftersom det ser fördjävligt ut efter förra nissen som bodde här. Hehe, Jolle sa att här faktiskt så väldigt fint ut. Han skulle bara ta fixa allt som den andra killen gjort fel.


Denna dagen har gått fort. Jag var i stan på samtal och sen åt jag lunch med mamma innan jag åkte tillbaka till Klippan. Jag började baka och nu ska bullarna strax in i ugnen. Klockan ringde precis och dags att pensla dem! Mycket socker på!


Nam Nam!





















Av ♥ Janni ♥ - 4 oktober 2010 15:30


Nu håller degen på att jäsa, sen ska den kådas, kavlas och det ska kletas på myyyycket fyllning innan den ska "styckas" och jäsa ytterligare en gång. Under tiden sitter jag på tradera och hökar. :p Sällan.


Har inte skrivit på hela helgen. Har inte suttit vid datorn så mycket heller, men jag uppdatera strax, för nu ringde timern.


Hejsvejs!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina Mollysar

Feedjit

Översätt bloggen

Besökare

besöksräknare

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards