jANNi    |♥|

Alla inlägg den 22 oktober 2010

Av ♥ Janni ♥ - 22 oktober 2010 13:30


Sådär. Nu har jag gett mig tid att skriva lite. Jag vet jag inte har skrivit på hela veckan. Men jag har varit alldeles för trött efter jobbet. Jag förstår hur nu hur trött Johannes är när han kommer hem från jobbet, dock är det något han måste lägga mindre tid på om han ska må bättre. För jag vet han kommer ångra sig senare i livet.


Iaf... så.. praktiken är avslutad nu och det känns lite vemodigt. Jag saknar det, dock inte att gå upp halv sex var dag och komma hem fem. Det känns som livet har mer än att bara jobba... faktiskt. Det finns en person i mitt liv som jag inte vill lägga ut på nätet, men som råkade ut för exakt det här för över ett år sedan. Denne mår så mycket bättre nu och uppskattar fritid mer än jobb och skulle mycket väl kunna gå ner i lön för mer ledighet. Jag är så glad för det blivit bättre och jag hoppas innerligt att det kanske kommer en förändring hos fler jag känner. Det är dock så svårt att kämpa emot dagens samhälle som bara plöjer fram.


Det var inte det jag skulle skriva om och kommer bara av mig hela tiden. Jag gör mig i ordning för jag ska åka till Klippan nu strax är det tänkt. Jag skulle träffa en vän idag, men det blir faktiskt för sent för mig känner jag. Får bli en annan dag.


Ja, back to business. Det har ju inte helt sådär väldans mycket alltså. Jag har varit alldeles för trött för att göra något. Jag var på stan igår och fikade, men jag var så trött! Så jag tog ytterligare en sovmorgon idag och känner mig piggare. Det går fort att få tillbaka sömnen på normal nivå.


Ikväll blir det nog biffar, pärer och sås. Har inte kollat kylen, men jag tror där finns allt vi behöver. Orka inte handla i den här blåsten! Orkar knappt gå ut i stormen!


Nej, jag babblar bara massa onödigt skit. Det här håller inte.


Bajbaj!



Varje gång du möter min blick, blir min värld en aning större.

Av ♥ Janni ♥ - 22 oktober 2010 10:30

WOW, Iphone is the shiiiiiet! :D


♥ ATOMICTOM - Take me out ♥


Av ♥ Janni ♥ - 22 oktober 2010 10:00


En sak som jag tycker vi alla ska vara med och delta i.


"Onsdag 27 oktober vill jag uppmana alla - oavsett sexuell läggning, ursprung, kön och ålder - att bära något lila. Gör du det säger du "it gets better" till alla HBT-ungdomar (och vuxna) i Sverige som ännu inte har mod att vara öppna.

På senare tid har fem unga pojkar begått självmord i USA efter att ha blivit mobbade på grund av sexuell läggning. Det är lätt att avfärda som något som bara händer "over there i bibelbältet", men s...å sent som 2009 pratade FHI om unga HBT-personers hälsa i Sverige. Fysiskt mår de bra, psykiskt mår de sämre. Självmordsförsök är 2,5 gånger vanligare bland unga kvinnor som är osäkra på sin sexualitet, och mer än 5 gånger vanligare bland dito unga män.

Det räcker med en näsduk synligt virad om handleden, ett halsband eller en mössa. Det viktiga är att det syns."
 
Så kom igen! 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina Mollysar

Feedjit

Översätt bloggen

Besökare

besöksräknare

Statistik


Skapa flashcards