jANNi    |♥|

Alla inlägg under november 2010

Av ♥ Janni ♥ - 10 november 2010 12:00


Je, då var det ju snart dags för Sveriges största pensionsavgångar. Där vill man ju råka halka in på ett bananskal för det behövs ju lika många som tar examen som går i pension. SÅ SÄNK ANTAGNINGARNA! Fast bara för min skull såklart. hehe ;)


Nej, men något gör de säkert, eftersom de vet om vad som kommer att hända ju.





Av ♥ Janni ♥ - 9 november 2010 22:00


Tänkte mest säga god natt och sov gott där ute. Då var House (det är bara så synd att Sverige är så efter med denna serien och ner vi laddar inte hem, utan väntar fint på avsnitten varje tisdag) slut för denna gången och vi har krängt färdigt en massa marängsviss med extra mycket av allt i! Min favorit.


 Gott-gott-i-gott-gott!



Don't let the bedbugs bite!



Av ♥ Janni ♥ - 9 november 2010 20:00


 ♥


Den här känslan som jag har
är inte min
Den blev kvar, är den din?
Den smakar som Du…

 ♥

Av ♥ Janni ♥ - 9 november 2010 19:00

Moshi Moshi!


Jag blir verkligen sugen på en cider eller två när jag sätter igång den här låten.


Av ♥ Janni ♥ - 9 november 2010 15:30


Vi fick en lapp för ett tag sedan att huset kommer att få nya säkerhetsdörrar. Vilken tur, inte för vi hör sådär jättemycket, för vi hör hur husytterdörren stängs och vi bor fyra våningar upp. Vilket är en bra grej om man väntar besök eller så, så får man ju en förvarning. Men inte alltid när man ska sova direkt. Vår dörr i övrigt ser ut som den har varit med om båda världskrigen, så det är på tiden!


Så denna vecka någon gång får vi en ny dörr och jag ska vara hemma när de är här med tanke på kattfan. De får lov att gå in med nyckel, men jag känner mig alltid obekväm med att ha folk här utan att jag är här. Så jag ska vara här och spionera på dem.


En rolig sak, eller ja rolig och rolig. Johannes jobb fick faktiskt räkna pris för dem. Dock är han glad att de inte fick jobbet, mest för att han inte vill att jobbekompisar ska in här. Ok, nu när jag är här så ofta är här sällan skitit över huvudtaget. Hade jag inte varit här hade det varit ett bombnedslag så då förstår jag honom.


Jag och Johannes har en liten deal just nu. Eller ja, så borde den alltid ha varit och ska vara. Jag betalar ingen hyra fast jag är här så mycket. Lägenheten är fortfarande skriven på oss båda, men jag gör allt här hemma. Utom fixa med akvarierna för det är bara något jag inte kan. Jag kan ge dem mat och städa rutorna enbart. Han betalar allt här hemma, utom möjligen någon gång jag cyklar och handlar lite mat, men annars köper han allt. Inte mina kläder eller skönhetssaker som smink och deo och krämer och skit och mög. Jag får låna bilen om det skulle vara något jag behöver göra. Detta funkar jättebra eftersom jag är hemma hela dagarna och ändå "har all tid i världen". Vilket har gjort att jag har blitt en aning knäpp. Han mår också bättre av detta för han är så trött efter jobbet och då är det skönt för honom att komma hem till ett städat och rent hem där maten görs av hans hemma"fru". Själv har jag alltid varit emot den här versionen av ett förhållande, men nu när jag ändå inte har jobb tycker jag faktiskt att det funkar. Hur det blir senare det återstår att se.


Dock en sak som ska ändras på är just hans trötthet, det kommer han bara ångra senare i livet att han har jobbat alldeles för mycket. För alla ser att han mår inte bra av det utom han själv.


Från det ena till det andra... det blir en cykeltur till ICA för att inhandla lite rotfrukter till min utomordentliga korvsoppa och sen lite efterrätt i form av Marängsviss!


    

Det ska bli mumsigt!


Hejsvejs!





Av ♥ Janni ♥ - 9 november 2010 12:00


Igår var en rent livsfarlig dag för Saga. När jag dammsugar blir jag väldigt varm så jag brukar öppna takfönsterna för att få drag. Vilket jag har gjort sen jag flyttade hit, med katter och utan katter. Fast inte med Saga. Självmordskatten nr. 1.


Jag var i köket och fick en sån hemsk känsla, så jag gick och letade efter Saga. När jag går förbi sovrummet sitter hon på den tillbyggda fönsterbrädan och tar sats precis i den sekund jag kommer förbi. Så där hänger hon och dinglar och drar sig upp med "överarmarna" och vips är hon uppe på taket.


Utan en enda tanke i huvudet springer jag upp på sängen, hoppar upp på fönsterbrädan, som definitivt inte kan hålla mina 50 kg, och nästan hänger ut genom fönster. Jag tänker bara en sak, FÅ IN HENNE GENAST!


Jag lyckas alltså få tag på henne runt halsen, nästan i nackskinnet, och kastar ner henne i sängen. Saga, som för övrigt är en lite smått förvirrad katt, tänker inte mer på det utan går vidare. Jag däremot får nästan en gråtattack och jävligt mycket ångest och börjar gapa och skälla på henne, som självklart inte förstår vad hon kan ha gjort för fel. Med svansen mellan benen sitter hon och stirrar skräckslaget på mig som står och skriker att det är farligt precis som om hon ska förstå mig!


Väl när jag har lugnat mig lite, sätter jag mig på huk och börjar prata normalt. Då kommer hon fram och pussar mig på kinden och sen går in och lägger sig på sängen. KAN MAN HA EN MER KORKAD KATT!?


Hon kunde inte bry sig mindre alltså. Mamma bryr sig för mycket. Jag tror det är en släktdrag! ;)


Ja, så kan det gå.



Av ♥ Janni ♥ - 9 november 2010 10:30


En gång i tiden ville jag åka på språkresa. Jag vill faktiskt fortfarande åka på språkresa och sitter och kollar. Jag är seriös, men där är bara ett problem. Jag vill egentligen vara iväg i 6 månader, men jag känner att det är för lång tid, så jag satsar i så fall på 4 månader.


Sen till nästa problem, Johannes & mamma. Jag skulle nästan tro att mamma är värre än Jolle, för han förstår att han inte har något att säga, möjligt sin egen åsikt, men inte kan han förbjuda mig. Mamma kan tycker hon. Hon är väligt hönsig och jätterädd om mig. Vilket för det mesta är bra, men inte när jag känner jag får panik här hemma.


Sen till ett tredje problem. Ska jag ta resten av mina sparpengar och åka iväg. Man kan jobba där samtidigt som man pluggar vilket blir min version då. För pengar måste man ha, speciellt om man ska vara där så länge. Men sen när jag kommer hem, jag måste ju ha pengar om jag ska börja plugga. Det kärvar lite där, jag tänker på hur jag vill göra. Jag vill verkligen åka alltså. Det har jag alltid velat.


Tänk tänk!


Ps. Ni får gärna skriva vad ni tycker. ds.



Av ♥ Janni ♥ - 8 november 2010 16:00

Moshi moshi!


Jag tänkte bara höra med er om ni skulle vilja delta i min lilla omröstning nere till vänster. Det är helt anonymt, jag tyckte bara det skulle vara kul att veta. :)


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina Mollysar

Feedjit

Översätt bloggen

Besökare

besöksräknare

Statistik


Skapa flashcards