jANNi    |♥|

Alla inlägg den 17 februari 2011

Av ♥ Janni ♥ - 17 februari 2011 12:30

Moshi Moshi!

 

Idag är man ledig och jag kommer inte göra en enda vettig sak under hela dagen! Det har jag redan bestämt. Jag ska strax göra min smoothie till lunch och kolla lite serier.

 

Igår var jag i skolan och hade lite seminarie bara väldigt intressant, dock. Efter det satte vi oss i gruppen och pysslade färigt med vår fina poster, tyvärr glömde jag ta en bild så jag får göra det imorn när vi har redovisningen. 

 

Allt är klart så jag ska mest läsa in informationen jag skrev ut igår. Det blir att vi ska banda vår redovisning (också för vi har dyslexi förbundet, ni ska bara ser vår poster) så slipper vi förhoppningsvis står kvar medan de andra minglar rundor. Ja, lite svårtförklarat. Det blir lite som en mässa kan man säga. Vi delar upp grupperna i två så står halva kvar och resten minglar rundor sen bytar man. Bandar vi vårt slipper vi kanske står kvar utan alla går runt samtidigt! Om den idén blir verklighet vet vi inte ännu, Lotta kanske vill att vi står där liksom, men till vilken nytta då, det vet jag inte! Men vi vill ju ha med bandningen eftersom vi vill att människor ska "veta" hur det är att ha dyslexi och så hjälper nog inte information på papper. Idé är ju enkel, me så sjukt perfekt!

 

Iaf... igår kväll la Johannes golv och jag satt och gjorde honom sällskap. Det fanns inget på tv alls så jag tänkte jag lika gärna kunde vara med honom. Jag hjälpte till lite då och då. Där är två ställen där vi inte har lagt golv. Under elementet (det saknas ett fäste så elementet håller inte sig uppe själv, så vi har en jäääättefin träklossbit där under!? Jävla nisse som renoverade här sist alltså) och så har vi inte lagt inne i gattet. Han vill lägga golv i hallen först och sen ta resterande bitar till gattet. Rätt smart må jag säga, men som sagt jag är inte en snickare, jag vet inte hur man gör.

 

Jodå... det blir nog bra, nu kommer vi dock det hela den här biten med att vi måste tömma akvariet i hallen så vi kan få det flyttat för golvläggning och målning (målning först hade ju varit det bästa eftersom den röda mattan vill gärna ändra färg!). Eftersom akvariet väger lite med allt vatten vet jag inte när han har planerat in det. Det är äl lika bra att få det gjort tycker jag istället för att skjuta upp det och bara tänka att det ska göra liksom.

  

Anywho... garderobern är ju klar, eller det jag har nog berättat. Minns inte, men allt verkar få plats som vi hade tänkt så det är ju bara för underbart!

 

Jolle har till och med börjat släppa in tanken på lavendel i hallen! Vi har ju redan diskuterat gått i köket. Jag är mer inne på grålila liksom, men jag får ge mig och gå med på grått, OM han går med på lavendel! Sen älskar jag ju verkligen grålila så jag kan ju böna och be om det i datarummet.

 

Apropå datarummet aka. "The Room From Hell". Alla har vi nog ett rum som ser ut som kriget, det är vårt datarum. För det mesta bryr jag mig inte det minsta om det rummet för det är rätt skönt att ha ett rum som man bara slänger in allt skit i. Eller ja, här är ju inte direkt mycket skit i vanliga fall (vi har alla garderobslådor här inne nu, innan jag har organiserat om, EFTER TENTAN! som förresten ger mig ångest, hehe!). Men ändå detta rummet är verkligen underprioriterat. Efter köket har vi egentligen bara vardagsrummet kvar, vilket är det jobbigaste för oss iaf, det stooora akvariet väger ju en hel del till och med uan vatten. Såå... någon gång under 2015 kanske vi har gjort det. :P

 

NOG OM RENOVERING! Jag har fått renvering på hjärnan alltså. Men det är ju bara för kul, speciellt när jag får vara med och hjälpa till. Vilken inte händer allt för ofta. :P Jag fick nog mest måla i garderoben för han tyckte väl att jag var för dålig för att måla utanför! Men hey, jag målade ju i sovrummet. :D

 

Alltså, jag sa faktiskt nog om renovering. Jag måste nog sluta skriva annars kommer jag bara prata på om just renovering...

 

 

 

 

  

 

 

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14 15
16
17
18
19 20
21 22 23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina Mollysar

Feedjit

Översätt bloggen

Besökare

besöksräknare

Statistik


Skapa flashcards