jANNi    |♥|

Alla inlägg den 27 april 2011

Av ♥ Janni ♥ - 27 april 2011 16:30

Moshi Moshi!


Solen solen solen. Känns som hela påsken har handlat om solen. Min påsk har varit helskön. I fredagseftermiddag var jag en snabbis på Väla och familia eftersom jag fick lite småpanik av att sitta hemma. Jag köpte med mig hambugare så Jolle fick sen lunch. Inte så långt efter det åkte vi hem till Jolles föräldrar och grillade. Gott med mat och kubb.


Vi åkte väl hem vid tolv tiden och sov gott. Vaknade av solen och vi hade glömt täcka för fönstret så det var rätt tidigt. Jag somnade dock om men han gick upp. Vi åt en sen frulle och sen lyckades jag övertala honom att köra till Plantagen så det gjorde vi. Vi köpte e fikus, ett citrusträd och två småblommor.


Efter det blev det en tripp till Enebacken där vi grillade korv och lekte dunkgömme dock var inte jag med och lekte. Efter det var man ju mör. En hel eftermiddag där och jag och Jolle jäste i soffan resten av den kvällen.


Söndagen innebar mest hussysslor tyvärr. Vi planterade blommor hej vilt och det blev skitbra! Sen organiserade vi om förrådet, så nu är där plats för lite mer av mina saker! :D I love it! Där var så mycket skit och ingen koll hade vi. Så nu har vi burit ner allt vi inte använder i källarförrådet och julsaker, extrastolar och annat man kan tänkas använda har vi i vindsförrådet. Dock skulle vi kunna bära ut lite till från våra förrådsskåp som vi har inne i lägenheten ut till vinden, men det är ett annat projekt. Lite fiskegrejor och vinterkläder typ... Tar ju bara plats som vi nästan inte har!


Anywho...  efter det passade vi på att handla lite mat. Lika bra! Senare vid halv sju tiden har jag för mig så cyklade vi för att handla glass och skulle cykla inom Jolles föräldrar och tjöta litta. Dock tappade jag min isglass utan att fått smakat på den... Jolle tyckte så synd om mig. Han försökte övertala mig att ta hans glass men icke. Envis som jag är så ja.. Dock bjöd hans mamma på glass så jag plockade på lite på en tallrik och fick min dos där! Jag tror vi var hemma vid elva...


I måndags ja vad fan gjorde jag då? Jag har dålig koll...


Igår började allvaret igen. En ny delkurs och ja men jag orkade inte gå upp, haha, jag sov till nio och åt frulle till Vampire Diares och hade mysmorgon. Sen tog jag tåget vid elva och mötte upp resterande i skolan och hade föreläsning. Idag slutade vi tolv men vi stannade kvar till lite efter ett och bestämde lite i gruppen hur vi ska gra med våra kommande arbeten. Ett litet och ett större som ska göras, lämnas in och redovisas. Sen får vi en hemtenta som ska in på vår sista dag i skolan för denna terminen och sen är det LOOOOOOOOOOOOOOOV! Ja, men då blir det jobba hela sommaren... yay... okej det ska faktiskt bli kul för en gång skull.


Fan, jag stör mig på att jag inte kommer på vad vi gjorde i måndags... Jag var tvungen att köra och handla för vi hade glömt purjolöken till vår kyckling Mango Chutney. Mer minns jag inte för tillfället! 


Imorgon och fredag har vi två tre timmars föreläsingar och jag kommer inte gå på alla. Jag måste gå på torsdagseftermiddagens eftersom vårt lilla arbete handlar om den. Men resten måste jag inte alls gå på så wohoooo... mjo jag går nog fredag morgongen möjligt. Samma med måndag nästa vecka... ska jag eller ska jag inte.


I helgen har jag och Jolle 2 ½ och vi tänkte ha picknick i Skäralid. Möjligt kopparhatten... fick lite förslag på vad vi kunde hitta på!


Annars händer inte mycket för tillfället! Ikväll blir det mat i Ödåkra så ska hämta min klänning som har kommit också! Fic en från Nelly idag och olala så fin den var. En Molly klänning som jag hade provat på Spirit på Väla men som jagville ha en annan färg i så jag hade 200 kr i presentkort där. Gött! Dock jag har inhandlat lite för mycket kläder och ja. Det märks i plånboken!




 









Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina Mollysar

Feedjit

Översätt bloggen

Besökare

besöksräknare

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards