jANNi    |♥|

Alla inlägg den 15 maj 2011

Av ♥ Janni ♥ - 15 maj 2011 13:00

Moshi Moshi!


Den här katten är min favorit katt på youtube just för att den dels  ser ut som Saga, men att den har exakt samma personlighet som henne också. Sjuktkul tycker jag. Jag orkar ju nte direkt spela in en massa videos och lägga ut på Saga eftersom alla ligger i min telefon. Men kan säga att hon är exakt så här. Har ju försökt berätta i text att vi springer och busar och leker och det bästa hon vet är att lurpassa på mattes smalben! Iaf enjoy!




Av ♥ Janni ♥ - 15 maj 2011 11:45


Här har vi mina Eurovision favoriter, vinnare eller inte. Har en lista på tio låtar som jag har höftat ihop och har säkert fler, men dessa var de jag har i huvudet.


På första plats:

Denna låtenfrån 1995 har varit med mig i många år nu och så har även bandet. De har så vackra låtar, prova lyssna! Efter denna låten kom ett minimum krav på text. Tur de hann! :P


På andra plats:

Denna låten  är från 2004 och skulle ha vunnit och inte Ruslana som inte kan Engelska. Jag vet inte varför jag tycker om sånna här låtar, de sätter spår i hjärtat med musiken.


På tredje plats:

Den här låten ska enbart höras på originalspråket för att för mig står den för mina föräldrars kärlek. Mer behöverjag inte säga att det står mig nära.


På fjärde plats:

Denna är Israels låt från förra året. Texten är jättefin och han sjunger jättefint. Den sitter fast helt enkelt.


På femte plats:

Denna är 2003 års vinnare och faktiskt jättebra låt.


På sjätte plats:

Azerbadjans låt från förra året som har växt nu efter förra året som jag har lyssnat på rätt mycket. En modern låt och bra!


På sjunde plats:

Norges snygging från 2010 som jag vill gänga mig med! :D Behöver inte säga varför jag gillar denna.


På åttonde plats:

Maltas bidrag från 2005 är et mycket fint bidrag! Bra sång och text.


På niondeplats:

Islands bidrag från 2009. Jag gillade denna låten mycket, men sen påminde den mest om Jolle när det tog slut det året. Har kunnat börja lyssna på den utan stora problem nu igen. Den är fin.


Sen har vi på tionde plats som inte kom med till Eurovision alls och det är:

Yeah! Sommaren 2005 FTW!




Av ♥ Janni ♥ - 15 maj 2011 11:30

Moshi Moshi!


Helgen är snart förbi och jag har inte hunnit med så mycket faktiskt. Jag har nog magkatarr och jag blev så störd av det igår att jag sov ett par timmar under dagen faktiskt... orka gå hungrig liksom.


Iaf... i fredags åkte jag hem till Jolles föräldrar och vi grillade och väntade på honom, det blev inte så sent för vi var trötta. Jolle jobbar lite övertid nu och det är lite tråkigt att inte få kvalitetstid med honom. Jag har ju varit hemma nästan hela veckan och då vill jag ju mysa i soffan och så, men det orkar inte han. Jag förstår, men sån är jobbigt.


Vi har fått nya planer och jag gillar inte dem riktig om de blir av blir skoj på ett sätt men inget är absolut säkert ännu. Ni får veta när allt är fixat! :D


Igår städade jag en del, tur man får ryck ibland! Igår och idag morse hade saga krafsat ur krukan som vanligt, där brukar hänga en stor city gross påse över, för vi trodde hon hade fått nog med stryk av att göra det innan, men hon har visst glömt. Tur det var jag som såg det båda gångerna och inte Jolle. Men så trött jag var kl sex både idag och igår. Igår kunde jag inte somna om så jag kollade på Vampire Diaries och sen kunde jag somna igen, men idag kunde jag somna om lätt och sov till kvart över nio. En sak jag tycker är riktigt skönt är att ligga och småsurfa när jag har sovmorgon i sängen. :D


Jolle bar ner lite skit igår som vi har haft skullat slänga nu i två veckor, men när vi skulle det sist blev det big bråk så det sket sig, så det har stått i "The room full of shit" aka datarummet. Tacka gud för ett extra rum! MEN han har ju fixat akvariet i hallen så jag ska ta bilder på den nu idag hade jag tänkt. Inte haft ork i veckan. Varför är det såhär att har man mycket på schemat har man mer energi och direkt när man har ledigt så blir man så slö?! Iaf jag blir det. :D 


Så, det blev ju en spännande tur av Eurovision iår för en gång skull. Jag har inte kollat ngot alls på den svenska iår och inte hört mer än refrängen av Erics låt. Hade inte heller hört någon av de andra ländernas som jag brukar! Det var väldigt mycket roligare såhär. Så slipper jag störa mig på att fel låt står för Sverige eller att fel låt vann. Inget problem med vinnaren iom att den är svenskskriven som vanligt! :D Men jag ställer en allvarlig fråga, VAR FAN KOM ITALIEN IFRÅN??? WTF liksom.... Helt jävla fel! Men bra jobbat Eric!


Idag är Jolle och fixar en dörr. Sen ska vi handla hoppas jag för vi har inte mycket.




 




Av ♥ Janni ♥ - 15 maj 2011 10:30


Hang my head, break my heart built from all I have torn apart
And my burden to bear is a love I can't carry anymore...


All I have, all I need, he's the air I would kill to breathe
Holds my love in his hands, still I'm searching for something...

 

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina Mollysar

Feedjit

Översätt bloggen

Besökare

besöksräknare

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards