jANNi    |♥|

Direktlänk till inlägg 30 maj 2011

hemtenta my ass.

Av ♥ Janni ♥ - 30 maj 2011 15:30

Moshi Moshi!


Förra veckan har gått och det är en vecka kvar, eller fem dagar tills mitt nya sommarliv börjar! Det känns så iaf... Har en roll i skolan och en på jobbet.


So little time....

 

Jag har haft fullt upp och nästan, bara nästan, glömt att jag hade en tenta som ska skrivas. Jag började skumma en bok i torsdags, men det gick ju halvdant... Sen dess har jag haft skoluppehåll. I fredags tädade jag rent här hela dagen och här ser förjävligt ut redan... får väl plocka undan lite här och så sen ser här lika bra ut igen.

 

Klockan fem i fredags kom Elle ju. Vi väntade på att Johannes brossa skulle komma med bilen eftersom han hade lånat den, så vi kollade genom pizzeriabroschyren. Sen körde vi och handlade kränge och beställde mat. En sak som hände där som bara irriterade skiten ur mig var att en fet brud frågade om jag skulle sitta där jag satt och äta. Eller om jag skulle ta med. Jag ska ta med sa jag, så frågade hon om de fick ta det bordet så jag flyttade på mig. Efter det frågade hon sin andra feta väninna om var hon ville sitta och då tog de det bordet som Elle satt på istället. Liksom varför? Hade sån god lust att fråga om jag fick sätta mig på platsen jag hade innan igen. Jävla feta fan. Kan ju lägga till att jag redan var irriterad när jag kom till pizzerian. Suck...

 

Iaf.. pizzan var god och vi blev mätta som sören. Så mätt att jag bara kunde äta några bananer och inte en enda muffins! Så det är väl lika bra... Vi kollade på Mulan (tror jag iaf), vi skulle sett Skönheten & Odjuret men filmen var inte i den... Vi spelade massa tv-spel och hade allmänt trevligt. Sen hämtade vi Johannes som inte var på firma fest utan hos sina föräldrar. Kändes lite som jag kastade ut honom, men han sa det var okej så.

 

Iaf, Elle skulle jobba på lördagen så hon åkte rätt tidigt och vi åt frulle och drog till Väla med hans brossa och sambon. Där blev vi till halv fyra och satan ont i fossingarna. Rätt trötta var vi så det blev en massa muffins istället för kvällsmat! ;)

 

Ja, onyttigheterna haglar in... eller inte... jag tänker så här. Jag äter rätt när jag orkar sen får det va så. MEN ingen cola helst, och det verkar ju gå mycket bra. Godis under nödläge, vilket det skulle klassas som varje dag!? :P Nej, men så länge jag inte återgår till hur jag snaskade förr så är jag nöjd.

 

Vi sov rätt tidigt för jag skulle upp sju och köra till Båstad för att få lite utbildning och grejer... en av det roligaste sakerna jag varit med om faktiskt. Underbara tjejer och killar som jag kommer jobba med helt enkelt. Dagen var ju som sagt väldigt lång med lärorik.

 

Lite kort om gårdagen:

 

Vi åt frukost och körde kallprat med varandra till vi satte igång med livräddarutbildningen. Blev mycket lyssnande och pratande i ett par timmar och det var en aning uttröttande. Men sen fick vi hångla med "Annie" ni vet dockan. Hehe, det gick jättebra, bara lite äckligt. Men gud vad djupt man måste trycka... ehm typ som ursäkta jag knäckte dina revben, men jag räddade ditt liv!

 

Efter det gjorde vi ett par övningar utomhus i blåsvädret. Det gick också jättebra! Lite Heimlich och annat smått och gått.

 

Det blev jättegodlunch faktiskt och jag åt pasta, ja åt ju en halv bulle på morgonen med. :S Men kan ju inte kontrollera allt som bjuds på. Efter det hade vi lite vilopaus och det behövdes, lite matkoma förkom nog hos många. Mig iaf!

 

Sen gick vi ut, IGEN, och gjorde lite bår övningar och nackkragspåsättning! :P Skojigt... jag tog en fin bild på Amanda som var lite testperson. :P

 

Hehe, sen fick vi ju bytat om till badkläder! Det var 16 grader i luften och 22 i vattnet. Helt okej kanske, men det blåste en himla massa så när vi skulle vara ovanför vattnet var det ju apkallt. I poolen fick vi göra simtestet först följt av livbojsövningar, bogseringsövningar och dykövningar. Sen blev det lite lyft övningar jag och Maira fick gå upp och dra upp den andra Amanda ur vattnet tillsammans. Det var lite matigt och kallt, men man kan mer än vad man tror. Tur fick vi gå ner i vattnet och då var det super varmt! :P i en minut sen frös man igen... Det sista var nog det tuffaste, det var en lite bootcamp övning som har gett mig satans träningsvärk i hela ryggen. Jag förstår varför älsk har så fina ryggmuskler på ryggen, speciellt latsen, tur jag inte simmar fan! :P

 

Sen var man ju rätt mör när vi bastade och bytte om. Men vi fick lite kolhydrater och det behövdes. Goda våfflor blev det! :D nam nam..

 

Sen gick jag och Henrik till Martina och fick lära oss allt om kassan, tur hon är där under vår första dag! :D

 

Jag körde hem och gjorde mat, åt inte mycket och sen a jag mig i sängen och vilade. Somnade nog nio. :D Rätt utslagen...

 

Idag har jag dödens träningsvärk. Gött man får ploppa i badet när man vill! :D Lite fördelar måste det ju finnas. :D

 

Idag skulle jag börjat med hemtentan, men orkar inte... fixar den en annan dag...

 

hejsvejs!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ♥ Janni ♥ - 23 juni 2013 17:30

Av ♥ Janni ♥ - 23 juni 2013 17:28

Jag måste tipsa om världens godaste chokladbollar jag gjorde igår kväll. Jag var lite nere då jag haft väldigt ont i ryggen sen i torsdags så jag behövde något sött, men inte för sött. Problemet med chokladbollar är att jag oftast inte gillar att...

Av ♥ Janni ♥ - 9 juni 2013 12:21

I fredags när jag skrev mitt sista ord på mitt avslutande paper för terminen som gått kände jag hur avslappnad jag blev. Det blev inget bra paper och jag är inte nöjd med denna uppgiften som jag är med mina andra. Det skiter jag i! Nu har jag gåt...

Av ♥ Janni ♥ - 14 april 2013 09:30

Jag måste få upp mitt flås om jag ska kunna hänga med i svängarna. Min prutt kommer jag aldrig kunna springa ikapp, men jag måste överleva åtminstone. Hon kan nog springa i evigheter. Det kan inte jag... hehe men det är skoj!     ...

Av ♥ Janni ♥ - 4 april 2013 08:00

Jag vill bara inleda den här månaden med att säga att jag just nu är väldigt less på livet av endast en fet jävla äcklig anledning.   punkt. ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina Mollysar

Feedjit

Översätt bloggen

Besökare

besöksräknare

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards