jANNi    |♥|

Alla inlägg den 26 september 2011

Av ♥ Janni ♥ - 26 september 2011 21:00

Moshi Moshi!


Idag har det inte hänt mycket här hemma så varför skriva? Det var iaf skönt att bara vara själv och bara stirra in i datorn. ;)


Igår kväll beställde jag äntligen lite kläder. Det blev en jacka från mig till mig och ett armband som försenad present till mig från Jolle. Sen beställde jag också två tunikor så var himla praktiska att ha till allt faktiskt. Så jag ser fram emot att de kommer. :) 


Annars var mammsen här innan och drack lite kaffe, så jag kommer inte somna förrän ett idag igen. Shit, jag kunde verkligen inte somna igår! Tur jag inte var tvungen att gå upp tidigt idag alltså. 


Det blev en halvhjärtat middag bestående av vad vi hade kvar. Spagetti och köttfärsås, mest för Jolle skulle ha mat med sig imorn till jobbet. Ja, imorn är jag ledig och då ska jag läsa mest hela dagen. Jag hoppas jag kan läsa ikapp. Tror inte det dock.



 



Av ♥ Janni ♥ - 26 september 2011 16:30

PCO eller PCOS

  • Oregelbunden, ibland riklig och långvarig mens. Hos några kvinnor utebliver mensen helt
  • Infertilitet till följd av utebliven ägglossning
  • Ökad tendens till acne i vuxen ålder
  • Ökad behåring av manlig typ, dvs i ansiktet, på brösten och i medellinjen på buken
  • På längre sikt ökad risk för hjärt- och kärlsjukdomar samt typ 2-diabetes
  • Övervikt och framförallt bukfetma bland ca 50% av kvinnorna

Av ♥ Janni ♥ - 26 september 2011 12:00

Moshi Moshi!


Idag är det mina favorit designer som ska listas. Ja, det är ju egentligen inte så svårt. Odd Mollys designer Karin Jimfelt-Ghatan är min favorit. Men jag har även andra märken som jag tycker om. Christian Louboutin & Marc Jacobs är två mycket nära ettor. Det är nog min topp tre.


Odd Mollys inte alldagliga kläder är det jag faller för, snygga kläder som man kan ha till vardags. Olika kombinationer som kan blandas med flera plagg. Jag tror inte jag behöver visa er något där....


Christian Louboutin är min skofavorit. Dock har jag bara ett par och de kan jag inte ens gå i. Jag har använt dem ute en kväll och det gick väl sådär. Det är fruktansvärt obekväma men kommer inte sälja dem. Köpte dem trots allt på rea för en "billlig" peng. (eller som när Carrie får reda på att hon har lagt 40 000 kr på sina skor!! Jag är nog inte där på ett tag. haha).

  Synd att jag inte hade en osuddig bild....


Marc Jacobs är ju min väsk favoritdesigner. Har tre av hans utomordentligt snygga väskor. En Svart, en brun och en liten nougat. Mums!! Vill bara ha fler, men jag må säga att jag klarar mig utmärkt. Är ju trots allt mycket i skolan och ha då min skolväska. :)

     


 


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina Mollysar

Feedjit

Översätt bloggen

Besökare

besöksräknare

Statistik


Skapa flashcards