jANNi    |♥|

Alla inlägg under september 2011

Av ♥ Janni ♥ - 25 september 2011 15:00

.Moshi Moshi!


Jag då börjar vi med att beskriva vad som är min stil. Jag gillar ju som sagt Odd Molly. Och jag gillar höst/vinter säsongen mer än sommar. Det beror nog på att jag har så många fina vinterkläder som jag använder och inte lika mycket till sommaren.


Min stil är romantisk för det mesta, siden, spets och mjuka färger. Men jag också kläder som kräver en mer proper look. Dvs platt hår, och det händer inte ofta att jag plattar det.


Romantisk stil: Lockigt hår, lager på lager och volanger.


  


Lite med strikt stil: Rakt hår. Kläderna till detta håret är faktiskt mer preppy. Dock är toppen lite romantisk. Men nitväskan är det inte. Men jag gillar att blanda.


 



Av ♥ Janni ♥ - 25 september 2011 13:00

Moshi Moshi!


Jag tänkte köra igång en lista här med lite olika ämnen. Den verkar rolig faktiskt.

  • STIL - Hur skulle jag beskriva min stil?
  • FAVORITDESIGNER - Designers...
  • BASGARDEROB - Hur ser min basgarderob ut för att det ska fungera för mig?
  • FAVORITPLAGG - under höst/vinter
  • FAVORITPLAGG - under vår/sommar
  • FAVORITACCESSOAR - Om jag bara får välja en typ? Varför? Favoriten här?
  • SIGNATURSMYCKEN - Vilka smycken trivs jag bäst i? Designer?
  • SKOR - Favoritskor? Märken?
  • VARDAGSKLÄDER - Vad trivs jag i till vardags?
  • FESTLOOK - Hur vill jag se ut till festligare sammanhang?
  • VÄSKOR - Hur ser väskor jag faller för ut? Favoritväskan? Märken?
  • BÄSTA KÖPET - Om man bara får välja ett plagg? Och varför?
  • SÄMSTA KÖPET - Om man bara får välja ett plagg? Och varför?
  • SÅ HÄR SHOPPAR JAG - I butik? På nätet? Reor?
  • FULT INOM MODE - Vad skulle jag aldrig ta på mig? Färg? Form?
  • DET HÄR ÖNSKAR JAG ATT JAG KUNDE HA - Men som jag aldrig använder/köper... Så snyggt på andra?
  • INSPIRATION - Här hämtar jag inspiration till hur jag vill klä mig. Förebilder?
  • STYLINGTIPS - Vad har jag själv lärt mig om kläder? Vad passar? Vad passar inte?
  • FAVORITJEANS - Hur ska de perfekta jeansen se ut? Märke?
  • FAVORITLEGGINGS - Hur ska de perfekta leggings/tights se ut? Märke?
  • BEAUTYPRODUKTER - Vad använder jag? Märken?
  • BÄSTA BEAUTYKÖPET - Om man bara får välja ut ett?
  • SIGNATURDOFT - Favoritparfymer? Varför?
  • SKÖNHETSTIPS - Vad gör jag för att känna mig fin?
  • TRÄNING - Tränar jag? Vad? Hur ofta?
  • KOST - Vad äter jag helst? Vad mår jag bra av att äta?
  • MUSIK - Vilken slags musik tycker jag om? Artister?
  • BÖCKER - Vilka böcker läser jag? Författare?
  • GARDEROBSNÖTARE - Något i garderoben som jag aldrig kommer vilja vara av med?
  • MEST ANVÄNDA - Vad använder jag mest i min garderob? Enstaka plagg? Eller typ av plagg?
  • MINST ANVÄNDA - Vad använder jag minst i min garderob? Enstaka plagg eller typ av plagg?
  • HÅL I GARDEROBEN - Vad behöver jag fylla på/köpa till min garderob?
  • ÖVERFLÖD I GARDEROBEN - Vad behöver jag inte köpa mer av?
  • BÄSTA BUTIKERNA I VÄRLDEN - Var handlar jag helst eller skulle drömma om att handla?

 



Av ♥ Janni ♥ - 24 september 2011 11:00

Moshi Moshi!


Idag blir det en runda till Ödåkra för min del för lunch med mammsen och pappsen. Tror även de kommer med Ellen. :D Får även springa inom Väla för att testa en jacka för att checka in storlekarna. Jag behöver handla något och det är snart. Det känns som att jag spricker snart om jag ine får slösa pengar. Bidraget har kommit och snart kommer lönen. Jag vet inte riktigt hur jag känner för att slösa hela bidraget på kläder och sen inte kunna köpa något resten av månaden. Jag har ju trots allt inte köpt nått på länge nu... typ iaf... inte Mollysar dvs. För övrigt hoppas jag att Jenny hittar ett par halvvantar till mig uppe på Freeport. Jag skickade en bild på de som jag har förlagt när jag flyttade från tågaborg så ifall jag hittar dem ska jag inte har två samma. :)


Denna låten är bara för underbar.




Av ♥ Janni ♥ - 23 september 2011 22:00

Moshi Moshi!


Idag har jag sovit länge. Eftersom jag inte får så mycket sömn på grund av allt snorande måste jag sova extra länge för att få sömn.


Jag skulle lämna bilen hos mamma och pappa så jag åkte till Väla och träffade Carro för en riktig snabbisträff, för det var två månader exakt sen vi sågs sist, under min så kallade semester. Jag skulle vilja träffa henne oftare, för jag saknar henne väldigt mycket nu när jag tänker efter hur kul vi har det. Kollade ju som sagt lite bilder härom dagen och hon var med på många. Hon påpekade så fint att hon köper alltid mest grejer när jag är med! Jag undrade om det var positivt eller negativt. :P


Efter vår runda på nya Väla delen så körde jag med bilen till mamma och pappa. De var ju typiskt nog på Väla med Ellen, men skulle hem så de kom och hämtade mig och vi gick till Caroline och Nikolaj. Nikolaj som nu har jobbat i en vecka. Han var alltså hemma i 6 veckor med Ellen. En riktigt bra plan för framtiden, föd barn under sommaren och be mannen ta semester! :D Piece of cake.


Jag hämtade mina kläder som mammsen köpt iUllared till mig. 10 par strumpor och två träningsbyxor/leggins/löparbrallor för 236 kr. Billigt och bra! Så nu måste jag träna, jag tvekar just nu... dels för det är så långt, men också för jag deppar.


När jag skulle hem köpte två cheeseburgare som jag åt på bussen. Jolle var hemma när jag kom hem. Vi låg och pratade lite i sängen innan jag började spela lite spel. Crash Bandicoot på playstation. :P Alltid kul.


Sen blev det dags för mat och tv. Alladin & Rövarnas konung. Tycker verkligen om att vissa Disney filmer är mer gjorda för vuxna än barn! :)


Så nu ä det nyheter och jag kollar en sak på nätet. Ska strax tillbaka till soffan och älsk.


 



Av ♥ Janni ♥ - 22 september 2011 23:00

Dags för klippning Janni... du kan inte skjuta upp det mer.


    

 

Vilken?

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina Mollysar

Feedjit

Översätt bloggen

Besökare

besöksräknare

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards