jANNi    |♥|

Alla inlägg under december 2011

Av ♥ Janni ♥ - 11 december 2011 14:00



 
Candles in the window
shadows painting the ceiling
gazing at the fire glow
feeling that gingerbread feeling
Precious moments
special people
happy faces
I can see

Somewhere in my memory
Christmas joys all around me
living in my memory
all of the music
all of the magic
all of the family home here with me

Av ♥ Janni ♥ - 11 december 2011 13:30

Moshi Moshi!


Oj, vad fort tiden går, julafton är ju snart här. Jag vill inte ännu! Jag blir så ledsen på julaftonsnatten när man ätit gröten och julen inte kommer förrän ett år igen. Inte för jag vill ha jul året om, men ändå, väldigt vemodig känsla får jag varje år. 


Igår hade vi gäster över på glögg på kvällen efter vi städat, tvättat och bakat, väldigt trevligt. Jag måste också erkänna att mina lussekatter blev så jävla goda. Nästan så jag vågar påstå att jag aldrig ätit så goda! För fan vad saftiga och smakrika de var. Vi måste verkligen göra en sats till. De går åt fort i detta hurshållet må ni tro.


Nu ska vi snart ge oss på lite julpyssel faktiskt. Vi får se hur det går med det. jag håller tummarna iaf... Jag sitter och lyssnar lite på Home Alone soundtracket. Riktigt julmusik det ni! 


Nästa vecka blir riktigt tajt... vet inte hur jag ska orka göra allt som ska göras. 


Denna veckan gick över rätt fort. Jag jobbade tyvärr måndag och tisdag för det fanns inte någon annan som kunde och jag var inte i skolan, dock kände jag att jag missade tentaplugg med tjejerna men förhoppninsvis klarar jag tentan nästa vecka. Ska göra mitt bästa! 


Annars var det föreläsningar i ondsags och sen tentaplugg både torsdag och fredag. Det var meningen att jag skulle hem till Carro och baka i torsdags men det hände nått, så vi får boka om! Sen ville jag haft firas Jolles bror i fredags men det skulle bli nästa fredag som jag visste och då kan jag inte så ja... suck. 


Men igår var det ju full rulle. Idag massa julpyssel och Polarexessen på schemat. Den är också jättebra, soundtracket lika så. 


Imorn är det föreläsning (förresten vem fan har en sista föreläsning två dagar innan tentan... idiots...) och tisdag tentaplugg HELA dagen. Sen är det värsta över på onsdag efter kl tolv! :P Möjligt bak efter med Carro om hon kunde.. annars blir det nog ingen för min del. :(


Torsdagen ska jag fixa R9 som som tur är muntlig... på kvällen skulle vi pyntat granen hemma, men nu blev där julkalas med klassen istället så vi får skjuta upp granen till lördagen.


På fredagen har vi R9mötet, dvs. det näst sista folks! Hell yeah! Sen ska vi fixa det sista till redovisningen... suck.. På kvällen ska tjejerna hem till Emelie och ha julmys. Jag tar med mig mina perfekta chokladkolor om de inte är slut... hihi vi ska ha paketleken också! :D Sen efter nyår så flyttarEmelie till en annan lägenhet. Spännande!


Lördagen är det julmys då vi ska pynta granen och mamma och pappa kommer för mat och Ensam Hemma mys! :D Bästa kvällen EVER.


Jag ska möjligt till Väla på söndagen och köpa lite julklappar, har inte hittat det jag ville till jolle och Ellen ännu.


Så... den 21/22 är jag förhoppningsvis ledig! Gud jag längtar... hinner nog inte heller jobba mer innan julafton, vilket jag känner är tur ändå så. :P


Aja! Ha det bäst.




 

Av ♥ Janni ♥ - 5 december 2011 21:30

Moshi Moshi!


Vi var på dop för lilla Ellen i lördags och var hur trevligt som helst. Minns inte om jag har varit på något dop innan men det har jag säkert. Men jag kan inte har varit så jättestor, eller så har jag bara förträngt det. hehe Jag och Jolle stannade lite längre efter att alla gästerna hade gått. Så det blev en sen kväll till.


  

Där har vi min bror bakom prästen, sen Caroline bredvid honom, hennes syster bredvid och min brors bror som olyckligtvis inte kom med på bilden.


    

Jävla Iphone.. Blir inga bra bilder... :S


Annars har vi stora framsteg på bebisfronten, vilket jag är extremt glad för! :D Nu vill jag spola fram tiden tre år.


Jag sitter och lyssnar på Ronny & Ragges - Tomten är full. Den är för jävla bra jullåt. :P


 



Av ♥ Janni ♥ - 5 december 2011 21:00



Believe in what you feel inside,
And give your dreams the wings to fly.
You have everything you need
If you just believe.

Av ♥ Janni ♥ - 4 december 2011 14:00

att du är värdefull..


Du vet väl om att du är värdefull
Att du är viktig här och nu
Att du är älskad för din egen skull
För ingen annan är som du

Det finns så många som vill tala om
Att du bör vara si och så
Men Gud vår fader accepterar dig ändå
Och det kan du lita på 

Du vet väl om att du är värdefull
Att du är viktig här och nu
Att du är älskad för din egen skull
För ingen annan är som du

Du passar in i själva skapelsen
Det finns en uppgift just för dig
Men du är fri att göra vad du vill med den
Säga ja eller nej 

 Du vet väl om att du är värdefull
Att du är viktig här och nu
Att du är älskad för din egen skull
För ingen annan är som du


# 791

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina Mollysar

Feedjit

Översätt bloggen

Besökare

besöksräknare

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards