jANNi    |♥|

Alla inlägg den 2 januari 2012

Av ♥ Janni ♥ - 2 januari 2012 23:30

Moshi Moshi!


När jag började på denna utbildning så var det sista jag ville att åka utomlands för praktik så skrajsen var jag. Jag kunde möjligtvis tänka mig att göra en del av examensarbetet utomlands, dock inte själv. Sedan vi hade introduktionen till praktiken för ett par månader sedan är det det enda jag tänker på. Tänk var härligt det hade varit. Dock är jag klart väldigt kluven, som jag är med allt. Det är ju bra för CV:et att ha gjort praktik utomlands, men samtidigt vill jag ju kunna praktisera inom ett område i Sverige (inom vilket har jag förhoppningsvis kommit underfund med då) där jag kan kanske jobba i framtiden. Ska man köra på safe mode eller vara lite järv & modig (tänker bara på Skönheten & Odjuret, för vi såg den igår)?


Det första jag tänker på är hur fan mycket jag hade saknat min familj och Jolle. Men ärligt talat mest Jolle. Det hade varit så svårt att lämna för en helt termin alltså.


Jag hade framför allt velat jobba med unga, ensamstående mammor. Det är faktiskt flera länder som lockar av olika anledningar. Klart att det är bra att välja ett land där man till och med kan få ett stipendium till praktiken. Men jag vill även till Amerikat eller kanske Australien. Fast Australien är faktiskt rätt långt ner på min lista. Jag har för mig att där var platser i Sidney på ett sjukhus som fixade boendet. Sånt man skulle valt. Annars måste man ju betala och hitta boende och sådant tråkigt själv. Västindien är ocksåen plats som lockar. Någon av de engelska kolonierna får man också ett stipendium till, minns inte vilka dock. Men det är definitivt en sak som lockar något fruktansvärt just för tillfället. Så många tankar i huvudet som inte kommer ner som text heller.



Jobbigt läge.



Av ♥ Janni ♥ - 2 januari 2012 14:00

Moshi Moshi!


Då var det nytt år igen. Känns lite konstigt att säga 2o12 fortfarande, men vänjer mig nog. Jag har äntligen beställt en ny kalender. Sent jag vet, men har inte orkat, tar ju en liten stund att pilla med det men det är ju helt klart värt 299 kr. Så nu är det gjort.


Jag SKA göra min slutreflektion, men ja, ni vet hur jag är. Jag är hellre ledig, men det blir lite stressigt måste jag erkänna så jag tänkte åtminstone läsa ut den ena boken så jag kan välja två av mina reflektionsuppgifter som jag ska utgå från. Sen får jag väl göra en disposition för hur jag ska skriva och hinna med.



  

2011-2012

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27 28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina Mollysar

Feedjit

Översätt bloggen

Besökare

besöksräknare

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards