jANNi    |♥|

Direktlänk till inlägg 1 juni 2012

regn.

Av ♥ Janni ♥ - 1 juni 2012 12:00

Moshi Moshi!


Just nu så duggar det lite här i Båstad och jag lyssnar ironiskt nog på Sommaren är kort. Man blir ändå glad när man hör denna låten trots att det nu regnar. Här kommer lite strösimmare då och då men det är så kallt idag. Plus att det regnar, själv hade jag inte trotsat vädret.


Sommaren är kort, det mesta regnar bort. Men nu är den här så ta för dig... Ja, vips så är det redan september så jag har lovat mig själv att varje dag klä mig så somrigt det bara går (så mkt vädret tillåter) och verkligen njuta när det är soligt ute. Plus att jag har tagit fyra veckor vilket jag hoppas håller i sig.


Påtal om att vara ledig. Jag har ännu inte fått ha en ledig dag från jobbet där de inte har ringt mig flera gånger om dagen. Det är faktiskt lite jobbigt så jag ska snart säga till att slutar de inte ska jag har extra betalt, för jag vill bara komma till jobbet och släppa jobbet när jag går hem efteråt. Orkar inte tänka på det hela tiden. Jag har inte bett om att bli någon som ska ha ansvar för nått. Jag ska bara sitta och trycka in i kassan det är fan det enda.


För övrigt är jag nu sjukare igen. Jag har ju inte hunnit bli frisk sedan förra året så det är ju inte direkt lönt att jag går till läkaren och sköljer bihålorna medan jag fortfarande jobbar så jag får helt enkelt vänta tills september. Dock tycker jag att febern är lite jobbig. Jag kommer nog inte att komma tillbaka till nästa år. Eller ja, det är min plan i varje fall. Jag är sjukt sugen på att vara ledig en hel sommar, men måste jag jobba så vill jag helt klart jobba inom ex socialtjänsten elller liknande. Men jag är självklart glad för pengarna jag tjänar även iår. De kommer väl till hands!


Annars då? Jo, vi ska hem till mamma och pappa efterjobbet på lördag så jag ska hämta Jolle när jag har slutat och sen kör vi till mamma och pappa. Blir lite sent, men ja, jag skulle inte jobbat idag men jag och Felix bytte lite fler pass mot varandra. Men det är skönt att jobba mycket nu, för då jobbar jag lite mindre under en period i juli. som det ser ut nu, jobbar jag tre dagar i juli. :P


Fram till midsommar gäller jobb, jobb, jobb. Sen blir det slappedagar fram till semestern. Alltså jag är sååå nöjd med att jag får semester! Jag måste skryta. :)


Mosh!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ♥ Janni ♥ - 23 juni 2013 17:30

Av ♥ Janni ♥ - 23 juni 2013 17:28

Jag måste tipsa om världens godaste chokladbollar jag gjorde igår kväll. Jag var lite nere då jag haft väldigt ont i ryggen sen i torsdags så jag behövde något sött, men inte för sött. Problemet med chokladbollar är att jag oftast inte gillar att...

Av ♥ Janni ♥ - 9 juni 2013 12:21

I fredags när jag skrev mitt sista ord på mitt avslutande paper för terminen som gått kände jag hur avslappnad jag blev. Det blev inget bra paper och jag är inte nöjd med denna uppgiften som jag är med mina andra. Det skiter jag i! Nu har jag gåt...

Av ♥ Janni ♥ - 14 april 2013 09:30

Jag måste få upp mitt flås om jag ska kunna hänga med i svängarna. Min prutt kommer jag aldrig kunna springa ikapp, men jag måste överleva åtminstone. Hon kan nog springa i evigheter. Det kan inte jag... hehe men det är skoj!     ...

Av ♥ Janni ♥ - 4 april 2013 08:00

Jag vill bara inleda den här månaden med att säga att jag just nu är väldigt less på livet av endast en fet jävla äcklig anledning.   punkt. ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina Mollysar

Feedjit

Översätt bloggen

Besökare

besöksräknare

Statistik


Skapa flashcards