jANNi    |♥|

Alla inlägg under juni 2012

Av ♥ Janni ♥ - 20 juni 2012 10:30

Moshi Moshi!


Nu har solen tittat fram lite och jag gillar det väldigt mycket! Det känns som det faktiskt är sommar nu.


Jag sitter och kollar Lois & Clark och har precis käkat frulle. Det är så skönt att kunna sova hur länge jag vill. Visst kvart över nio är inte så länge, men det är länge för mig.


Jag kunde till och med sova ända till nio igår morse när jag var hemma hos mamma från måndags till igår. Jag krängde nog 200 gram marabou och gott var det!


Annars har jag jobbat mer än jag har varit ledig, vilket har varit både kul och inte kul. Det är bra att jag jobbat mycket för jag har numera ledig v 27 till v 31. Egentligen kan jag ha till v 33, men Filipa på jobbet undrade om jag kunde ta 6 av hennes pass som badvakt där emellan för hon skulle iväg så jag ska nog göra det tänkte jag. :D Sen blir det jobba ihjäl mig de två sista veckorna. Ungefär iaf mellan den 17-30. På 14 dagar jobbar jag 12. :D Bra avslut på säsongen tycker jag! :)


Nu hoppas jag att de andra kan jobba lite för går de i skolan måste jag jobba några dagar till. Men det är bara att hugga i. :)  


Idag ska jag luncha med Jenny. Vi har inte setts sen vi slutade! Skandal... men vi ska mysa lite idag så det är bra. :)


Tjejerna och jag har ännu inte bokat in när vi ska ses. Vilket är lite jobbigt eftersom jag är borta i tre veckor och jag lovar det kommer bli under de veckorna som det kommer bli. Aja, jag får ju se dem igen.


Pussar  


Av ♥ Janni ♥ - 19 juni 2012 13:00

Moshi Moshi!


Jag funderar som sagt fortfarande om jag ska åka till Bahamas eller inte. Det hade varit så skönt att bara åka iväg och inte göra ett skit. I need it! 


Jag ska prata med min vän idag och fråga lite och sen kolla upp datum för när jag ska åka. och räkna på hur länge jag kan leva där. Jag är ju inte rik direkt...


:)


Av ♥ Janni ♥ - 19 juni 2012 10:30

Moshi Moshi!


Sådär gott folk. Då har Janni äntligen gått ner 5 kg exakt. :) Det tog bara lite tid. Det har både varit lätt och svårt. Det lätta har varit att hålla mig till den kalorimängd som jag har satt upp. Det svåra har varit att ha tålamodet att gå ner så långsamt (vilket är det bästa). Men tur jag ändå är envis för annars hade det aldrig gått. :P Sen har det varit bra att jag inte har en egen våg.


Så nu ska jag bara lokalisera exakt hur mkt jag ska äta för att inte gå ner mer eller gå upp. :D Med tanke på att jag sitter stilla mesta delen av min tid så hamnar jag nog på ca 1400 kcal. Men vi får se. :)


Iaf idag vägde jag 49.7 kg vilket gett exakt 5 kg - på vågen. Har dock inte vägt mig på 2½ vecka så vet inte när jag nådde mitt mål, men skitsamma!! :P



Av ♥ Janni ♥ - 18 juni 2012 20:30

Nu är jag extremt mätt och belåten. Knappt belåten, jag mår rent av illa just nu. Men vem bryr sig för jag är ledig imorn. Då blir det hem och städa... ja, nej, det tror jag inte. Jag skjuter på det till på onsdag. imorn ska jag göra lite andra saker som jag inte tagit tag i när jag jobbat. Man kan inte hinna allt ju.


Iaf, nu är det dags att se på en film "It's complicated" som jag tycker är rolig att se så jag valde den. en typisk film för min mamma.


Förresten så tänker jag väldigt mycket på Bahamasresan bara så ni vet.


Av ♥ Janni ♥ - 13 juni 2012 13:54

Alltså en ängel har erbjudit mig en resa till Bahamas. Min vän ska vara där i 2 månader och ville gärna ha lite sällskap en del av tiden. Jag är ledig i 4 veckor så under dessa 4 veckor vill min vän att jag ska komma. Boendet är fixat så jag ska om jag åker betala mellan 5-6000 för tur/retur flygbiljett. Jag berättade detta för killarna på badet och de säger bestämt att jag ska åka. Once in a lifetime deal alltså. Just nu känner jag att jag vill åka, haha just nu. Jag vill åka när fan ni än frågar mig. Hade jag varit singel hade jag inte ens tvekat en halv sekund. Jag hade bokat direkt. Men har jag ju min älskling som jag inte vill lämna och jag vet inte hur han hade reagerat om jag hade åkt. Han vill ju själv aldrig åka någonstans så jag hade nog spenderat mina tre lediga veckor med honom hemma. Sittandes i lägenheten men undantag för att åka och handla. Nu är ju frågan hur fan jag ska göra. Jag känner lite att det inte kommer bli av för det blir alltid så när det gäller mig. Men sen slog det mig, varför ska det alltid bli så då? Varför ska alla sådana saker bara halka ur händerna på mig? Jag borde faktiskt åka. Jag har aldrig gjort något sådant tidigare och vill ändå känna att jag kan se tillbaka på mitt liv och säga att jag iaf gjort EN galen grej. Eller hur?

Av ♥ Janni ♥ - 13 juni 2012 12:00

Ja, som rubriken lyder så är det det jag har gjort i två dagar. Det bästa jag kunde hitta när vi ska åka var för dyrt det med, så det blir ta mig fan ingen utlandssemester för mig i år heller. Det är lite så att jag är på vippen att tvinga Jolle att åka med mig. Men han hade inte blivit glad... usch han hade nog till och med gjort slut hahahahaha... Jo, faktiskt.


Vilket jävla mög. Nu vet jag att mina fyra veckors "ledighet" kommer innebära regn, regn och åter regn. Ja, vad hade jag trott.. att jag äntligen skulle få åka iväg. Hah, my ass heller. Janni, du borde lärt dig vid detta laget att dina önskningar om sådan aldrig slår in. Så säger den jäveln där upp som skrattar åt mig varje gång.


Jahapp... är dagen nu förstörd... yes sir e bob!


Adjökens




Av ♥ Janni ♥ - 11 juni 2012 22:30




BLIR SÅ SUGEN.

Av ♥ Janni ♥ - 9 juni 2012 21:00

Moshi Moshi!


Ibland brukar jag säga/tänka att jag är 22. Ni vet säkert, att alla har en "ålder". Min ålder är 22. Under 2008 (var jag 21/22) framför allt så festade jag mycket (nu räknar vi inte med 2005 när vi var ute två dagar varje helg nästan alltid). För mig är det mycket att ändå varje helg vara ute. Inte nog med det så jobbade jag och Carro i skift på den tiden (vi jobbade ju tsm på Hauffes då som för övrigt var den roligaste tiden i mitt liv, jobba tsm alltså inte Hauffes, haha fan vad många fel här) så en av oss var ju ledig när den andra jobbade även om vi var ute på helgen. Ni vet det här med att jobba och festa samtidigt det kunde man ju när man var lite yngre. Man brydde sig liksom inte. Inte vi iaf... inte en enda jävel på McDonalds heller för den delen. Men det är en helt annan story. 

Ja, men det är inte alls det som jag ville säga, jag ville säga att när man festar så tar man ju mycket bilder. Detta tycker jag är bland de roligaste bilderna att kolla igenom. Dock kan jag inte kolla på dem nu för de ligger ju på mig dator (som fortfarande inte är uppsatt trots att jag sagt till förra helgen. jag har ju äntligen lyckats tömma min telefon och fortsatt tömma den när jag tagit bilder. Alla bilder finns nu safe and sound på min mail tills vidare). Jag satt och kollade igenom Facebook som jag också tycker är en bra minnesgrej att ha.


Den här tjejen är min bästa vän, henne älskar jag väldigt mycket.

      

Fina du ♥


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina Mollysar

Feedjit

Översätt bloggen

Besökare

besöksräknare

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards