jANNi    |♥|

Alla inlägg den 23 oktober 2012

Av ♥ Janni ♥ - 23 oktober 2012 14:30

Hallå allihop.


Jag sitter och fixar med vårt arbete, ska bara fixa innehållsförteckningen som jag måste göra på Jolles stationära och den är inte inkopplad, jag sätter mig tyvärr inte där idag och kopplar in den. Tro nu inte att jag är glad för det är jag verkligen inte. Just nu kan jag åtminstone sitta upp ordentligt (nästan iaf). Gå gör jag dock som Quasimodo som släpar sina fötter då det gör fruktansvärt ont när jag sätter ner fötterna.

Men jag är varje fall hemma idag. Min morgon började 05:21 med ett snabbt toalettbesök utan några problem. Jag tänkte då att jag skulle ta en Ipren, men eftersom jag inte hade ont under dagen (gick på piller) glömde jag väl hur pass ont det kan göra, precis som jag verkade ha glömt att värken bara ökar och ökar och inte minskar som den annars brukade göra.

Jo, jag pratar självklart om min "nyfunna" vidriga mensvärk.


Iaf, när klockan ringde satte jag mobilen på snooze och efter en snooze skulle jag sätta mig upp i sängen. Resultatet blev att jag fick så ont i livmodern att kallsvettningarna kom direkt och det blev svart för ögonen. Illa kvickt la jag mig och lyckades undvika att tuppa av, men jag önskar nästan att jag hade gjort det för där låg jag och ville spy och grät. Anledningen till att jag grät var för att det kändes som jag skulle föda. Jag skämtar inte, jag trodde jag skulle dö. Inte undra på varför jag är livrädd för att föda barn, men det hör inte hit.

Jag klarade inte av att ligga i fosterställning sålänge så jag fick släpa mig till toa där jag spydde en svätt. Men sen hulkade jag mest, men det är fan värre när det inte kommer nått mer...Iaf, på toan låg jag en stund och hoppades på att illamåendet av smärtan skulle försvinna samtidigt som jag vände och vred på mig för jag fick ärligt talat panik av min smärta.


(Jag förstår inte, de senaste halvåret har jag som ni borde veta nu haft en vidrig mensvärk, utom förra månaden då jag hade ungeför vad jag brukade ha förr: avdomnade ben, lite ont när jag går på toa vid båda sorters besök, att det stramar från magen bak till ryggen. Denna värken klarar jag utan problem för den försvinner när jag går och rör på mig)


När jag får mensvärk nu spyr jag av smärtan, kan inte röra mig i sängen alls, jag kan inte ligga raklång och framförallt inte gå vilket är en del problematiskt.


Iaf, jag kunde knappt smsa min kursare att jag inte kunde komma. Jag var helt borta av smärtan. Kunde inte smsa Jolle så jag ringde gråtandes och svamlandes så han kom hem till mig och gav mig piller och låg hos mig. Vid frukosten skulle han åka till apoteket och gå inom jobbet och säga att han skulle stanna ett tag tills det var lite bättre med mig. När jobbets ekonomiansvarige (vet inte vad hon heter) hörde att jag hade mensvärk så sa hon att "Ja, bara så du vet så kan det kännas som att föda barn." "Ja, det var precis vad hon sa till mig när jag kom hem" hade Jolle sagt. Tänk vad skönt att ha någon som vet hur det kan kännas.


Jag ska för övrigt till gynekologen på måndag för cellprovstagning och då boka in en tid till för att diskutera min smärta och att jag vill göra ultraljud av min livmoder. Om jag ska jämföra smärta som jag har upplevt så tycker jag mensvärken numera är mycket mycket värre än till exempel en abort som gör mer ont än min vanliga mensvärk.


Endometrios, ja det tror jag.


Annars då?


Jo helgen har varit bra, har inte varit hemma för att njuta av att vara ledig på ett normalt sätt men ja... jag har iaf gjort mycket. Tors-sön har varit fulla med städning, kalas, shopping, tjejkväll, träning och mer kalas. Plus lite trötthet!


 

Jolle fick en rolig sak i present.



 

Jag förra helgen.








Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina Mollysar

Feedjit

Översätt bloggen

Besökare

besöksräknare

Statistik


Skapa flashcards