jANNi    |♥|

Alla inlägg den 16 februari 2013

Av ♥ Janni ♥ - 16 februari 2013 10:30

Ibland brukar jag kolla på knäppa Italienare på youtube. Det finns så roliga klipp eftersom de verkligen är knashundar...


Iaf, jag såg en italienare som var sju veckor och gick in och kollade i vårt album som vi fick när vi köpte Olli. Hon var nästan exakt 4 månader när vi köpte henne, dvs vi hade missat 2 månader av hennes uppväxt. Jag ångrar mig lite ibland när jag ser på videos och bilder på små italienare eftersom de ser ut som små jack russels, dvs väldigt väldigt söta små knubbisar. Inte alls som när de är större, med deras långa springben.


Men jag skulle så gärna ha velat ha Olli när hon var sådär liten. Dock hade det rent praktiskt sätt inte frungerat då jag hade rätt mycket i skolan just under början september. Men i slutet av oktober och fram till jul var det ändå så vi kunde lösa det rätt så okej. Så det var det bästa för oss. Plus att vi missade hela den biten att hon skulle kissa direkt efter mat, lek och sovstunderna så det är den bästa fördelen säger jag. Sen hade jag inte kunnat missa 8 veckors skolan ändå. En nackdel var att hon inte hade gått i koppel och kissat i hundgården så hon hade ju inte blivit kisstränad eller koppeltränad under de "varma" månaderna så vi stod där med snö och en väderkänslig otränad hund. Men jag måste ju säga att hon är en väldigt smart hund tro det eller ej. Jag är väldigt nöjd med den träningen vi har lagt på henne. Men som sagt den stora nackdelen är nog att vi har missat hela den söta perioden, haha det låter helt fel för jag tycker ju givetvis att hon är söt nu med. Men ni hajjar, den där aaaaweee-en-pytteliten-söt-valp perioden som alla hundar har.


För tillfället är hon en tonåring som verkar ha glömt allt hon kan, vilket kan testa tålamodet men vi är fortfarande träningsinställda så det går bra det med.


     


Som tur är har vi ett dagis till Olli som hon verkligen älskar, där är stora och små hundar som Olli leker med hela dagarna och man märker att hon vet var hon ska om mornarna när jag går till tåget och inom dagiset för hon kan inte gå fint i kopplet då... det ska bara till dagiset fortare än kvickt! Jag är nöjd när hon är nöjd.


Denna valpen är ungefär lika gammal som Olli är och det är verkligen såhär de är... hahaha

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina Mollysar

Feedjit

Översätt bloggen

Besökare

besöksräknare

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards