jANNi    |♥|

Alla inlägg under januari 2009

Av ♥ Janni ♥ - 29 januari 2009 21:00

Tja!


Usch och fy vad jag är slut i kroppen. Jag har sådana sömnproblem så det är inte sant. Hade god lust att sova på soffan i måndags natt eftersom jag inte kunde sova. Överhuvudtaget. Inte nog med att Maja var kåt, Jolle var dösjuk..  jag kunde inte sova. Fler gånger under natten så gapade hon och han tog tag i flaskan och skakade den så hon blev tyst. Han rullade över på mig och jag blev bara argare och argare. Hade god lust att ge honom en jävel och sova på soffan.


Sen försover jag mig tre gånger under en veckas tid. Ena morgonen ringer Jolle mig när jag somnat från telefonen. Tur var det. Jag är inte inte bästa Janni jag kan vara, men sen är hon ändå alltid sur och gnällig så kanske för det bästa.


I tisdags hände inte mycket på jobbet och samma under onsdagen. Jag stod rätt upp och ner ända till Carolin kom igår. Hade bara en sak att säga då "Döda mig!" Så idag hade jag värsta todolistan för hela veckans uppgifter typ och ändå var jag klar vid ett. Lite panik.


Har också kommit fram till att människor är allmänt dumma i huvudet [ok, det inget nytt]. En dam kommer fram och ska handla glass. "En strutglass med två kulor." För det första heter det en strut med två kulor, men vi låter det passera för denna gången. Hon säger det ska vara med pekkanötkola. Som vanligt kan folk inte uttala Pecannötkola ordentligt. Sen säger hon "Här borta har vi något med russin. Jag kan inte läsa vad det står." Romrussin, säger jag [ja, du kan ju inte prata heller, tänkte jag]. Vilken kärring.


Annars då, jo jag förtjänar en fotmassage. Maja? Vince-pince? Anyone? Luktar de verkligen så illa? Ryggen då?


Musik: Carolina Liar - Beautiful World


bajbaj




Av ♥ Janni ♥ - 27 januari 2009 20:00


men får vi som vi vill blir det säkert bra.

Av ♥ Janni ♥ - 26 januari 2009 14:30


...lyssnade jag senast på Eyes Without A Face.


Av ♥ Janni ♥ - 25 januari 2009 20:30


Alright. Nu har jag ju iofs klippt mig mer än jag brukar, men jag vill ändå tacka  alla för de komplimanger jag har fått om mitt hår. Jag blir så glad ska ni veta! TACK SÅ MYCKET! :D

Av ♥ Janni ♥ - 25 januari 2009 17:45

Tja!


Sådär. Helgen har gått och jag är ledig imorn igen. Men skönt ska det bli iaf. Ja, i fredags så åkte jag för att träffa Carro en snabbis på Väla. Hon skulle kolla på en tröja på Spirit. Iaf hon tyckte om mitt hår även om hon trodde jag skulle permanenta det. Inte för att jag vet var hon fått det ifrån. :P


Efter Väla åkte jag hem till mamma och pappa och käkade kvällsmat. Jag blev inte där så jättelänge, för jag kände att jag var tvungen att åka hem tidigt. Upp och jobba igår och så, jag försov mig till nio. Jag ska gå till bussen tio över. Åh, klockan är nio, tänkte jag. Nej, vänta... NIO!! Oh fuck!! Det var relativt med att göra igår. För att vara löning, nej, för att vara januari, sådär. Men man kan inte jämföra nu när allas köpande har gått i graven.


Efter jobbet hämtade älsklingen mig och vi åkte till Väla och införskaffade kattmat och hårmousse. Han hade visst redan ätit så jag knaprade i mig en pirog till Mindhunters [den var helt ok] som vi kollade på och till efterätt blidde det kexchoklad. Fast med handduk som Jolle brukar säga. "Men vänta nu, måste vi inte ha handduken under?" Det smular så värst... :S


När den var slut skulle vi kolla på The Fast and The Furious Tokyo Drift, men den funkade inte så vi slog över på Eternal Sunshine of the Spotless Mind som Jolle somnade ifrån, men jag kollade på den. Jag tyckte den var jättebra.


Sen gick jag till sängen och la mig på honom och bara kollade på när han sov OCH snarkade. :P När jag blev lite uttråkad började jag pilla honom i huvudet så han flaxade med fingarna och vände och vred sig. :P Det tyckte jag var så kul. Fast när jag pussade honom gick han nog på autopilot och pussade tillbaka. Hmm.... :)


I alla fall ställde jag klockan lite tidigare som vanligt för jag är en morgonmysare. Han fixar kaffet och sen ligger vi och vaknar tillsammans. Det tycker jag är en av det bästa sakerna med helgen. Kvittar om jag jobbar eller inte, Johannes är ledig och vi har "sovmorgon". Vi åkte till jobbet och han skulle köpa fiskmat så han gick inte förrän 11:11. Hans frukost blev en El Naco, säkert mycket god, men jag smakade inte.


Dagen gick väl ok. Har jätte ont i fötterna för att jag glömde byta skorna både igår och idag. Det är ingen bra idé alltså. Så jag förtjänar lite lite fotmassage. Jag gick tidigare idag som vi hade bestämt för ett tag sen och åkte till Väla för att kolla in rean. Hittade inget speciellt så skippade allt faktiskt. Väldigt bra känner jag nu i efterhand.


Nu sitter jag här vi datorn och väntar på mat. Snylta, snylta. Hehe, nej men har inte så mycket hemma just nu så tänkte äta här idag. Imorn vet jag inte vad som händer, förhoppningsvis ska jag träffa Johannes, men jag tror inte det som det ser ut nu. Men man vet aldrig.


Ni får ha en trevlig söndagskväll!


bajbaj!

Av ♥ Janni ♥ - 23 januari 2009 11:45

Tja!


Ok, såhär var det igår. Jag hade beställt klipptid och hade bestämt med My att hon skulle följa med mig. Så vi träffades på Väla och gick in och satte igång. Hon vandrade rundor lite på Väla och bytte en jacka som hon hade köpt i onsdags. Hon kom tillbaka lagom i tid för när jag var klar stå hon med världens största leende och jag kunde inte hålla mig. Vi gick in på toaletten så jag kunde pilla lite i frillan som var riktigt kort tyckte jag då. Jag måste ju säga att jag fick massor med komplimanger om mitt hår. Lite ångest framkallades, men jag litade på min frisörska. Och hon gjorde ett väldigt bra jobb, så jag väljer lätt henne nästa gång. Sen ska jag köpa den lock moussen hon använde, de var/är apbra. Vilken volym jag har idag med. Fast jag har sovit och ja, annat. Jag hade ju inga pengar kvar så väntar tills lönen kommer. Ingen ännu, men hoppas fortfarande på idag, annars får jag låna av Jolle tills vidare. :)


En person var helt förälskad i min frisyr och kunde inte hålla sig borta hela kvällen. Det var uppskattad. haha... Jag hade ju inte sagt att jag skulle klippa mig så han blev riktigt chockad när jag öppnade dörren. Men han tyckte det var supersexigt. ;) 


Nu ska jag duscha en snabbis och ta av sminket. Sen blir det tvätt, Jolle har inga jobbekläder kvar så han ska få tvättat. Blir lite Smallville medan jag väntar på tvätten också. Ska väl sitta och kolla mig i spegel hela dagen med. :P 


bajbaj!

Av ♥ Janni ♥ - 22 januari 2009 20:15



Hoppas du kollar Carro! <3

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina Mollysar

Feedjit

Översätt bloggen

Besökare

besöksräknare

Statistik


Skapa flashcards