jANNi    |♥|

Alla inlägg under augusti 2012

...

Av ♥ Janni ♥ - 31 augusti 2012 11:30


It's the moment of truth and the moment to lie
The moment to live and the moment to die
The moment to fight, the moment to fight, to fight, to fight, to fight

Av ♥ Janni ♥ - 28 augusti 2012 14:21

Ja, som rubriken lyder så jag en stor liten tönt.

Jag såg redan innan mamma och pappa flög på semester att jag närmade mig 177777 på mätarställningen, men eftersom jag fick låna mamma och pappas bil i en vecka mot att lämna och hämta på flygplatsen så skulle inte detta ske förrän på mina sista dagar på jobb för denna säsongen. Så äntligen idag skedde det! Haha, jag körde till jobbet och hade ställt larm på det, jo, jag vet, tönt. Men annars hade jag glömt det. Så jag var väl förberedd på det när det kom (lite surt dock att jag missade 1500000 med 10 km på mamma och pappas Volvo i lördags när jag körde hem dem från flygplatsen, ännu surare blev jag när Jolle säger att han såg det, utan att säga till mig!). Suck.. Men se här så ännu töntigare jag just blev. En bild!

Av ♥ Janni ♥ - 27 augusti 2012 14:32

Idag är livet helt ok!

Sitter och solar mig på bänken utanför kassan. Vi har ggr knallblå himmel hela dagen men här är bar skolor och typ fem gäster idag. Jag passar på att bli lite röd! ;)

Annars då.. Jo. Fick min mens i fredags och då började det onda om igen. Jag har bestämt mig för att gå till gynekologen för att se hur allt står till där nere. För jag tror allvarligt nått är fel.

Andra hade jag en himla trevlig kväll hos Carro med Nilla. Vi gjorde pizza och krängde gotte och spelade spel

Av ♥ Janni ♥ - 27 augusti 2012 14:31

Idag är livet helt ok!

Sitter och solar mig på bänken utanför kassan. Vi har ggr knallblå himmel hela dagen men här är bar skolor och typ fem gäster idag. Jag passar på att bli lite röd! ;)

Annars då.. Jo. Fick min mens i fredags och då började det onda om igen. Jag har bestämt mig för att gå till gynekologen för att se hur allt står till där nere. För jag tror allvarligt nått är fel.

Andra hade jag en himla trevlig kväll hos Carro med Nilla. Vi gjorde pizza och krängde gotte och spelade spel

Av ♥ Janni ♥ - 23 augusti 2012 15:31

Shit, i morse var det livat på badet när jag kom vid nio. Vi har skolor som kommer och badar i början/slutet av säsongen. Det blir skolbarn hela dagarna då. Tur det för här är fan inte många betalande...

Iaf, visst här kan vara många men off var det alldeles för många barn. Vi får max ha tre klasser ca, och vi hade åtta stycken mellan 8-10.

Fram till kl 11 hade vi drygt 200 elever. Det var hela gårdagens summa på tre timmar! ;)

Lite dubbelbokat. Även nästa torsdag blir ungefär samma. Hehe

Men nu har de sista gått för dagen. Så jag ska strax räkna hur många här har varit idag. :)

Tyvärr kom jag på försent att ta en bild. Så fick inte med när det var som värst.

Av ♥ Janni ♥ - 22 augusti 2012 10:25

Jag är trött och har ont i halsen och huvudet plus en allmän sjukdomskänsla och börjat få pms. Så jag hoppas att det snabbt går över igen för har inte tid att bli sjukis.

Så idag har skolorna nu invaderat badet, bokstavligt. Vi har fullt upp med skolor på vardagarna tills vi stänger och ja, det är faktiskt inte superkul för här ser ut som fan efter dem...

Plus att de är knäppa i huvudet...

Men vad gör man. Jo, sitter med mobilen och kolla 9gag. Haha så är det jag överlever.

Om det är något jag tycker om så är det när djur photobombar! Garvar ihjäl mig och det behövs en dag som denna.

Av ♥ Janni ♥ - 18 augusti 2012 20:21

En helt okej dag. :)

Av ♥ Janni ♥ - 17 augusti 2012 13:27

Då var man på jobbet igen. Ja, jag har ju jobbar 6 dagar redan som badvakt, men nu känns det som jag verkligen är på jobbet igen!

Jag har spenderat förmiddagen med att rensa, städa och dubbelkollat allt jag pallat. Här var verkligen mögit. De har bannemej inte skött städningen när jag varit borta och de ska de få höra! Grrr..

Det är tur inte jag har stängningshelgen mouhahaha!

Så hur är det med mig? Idag är det bra och igår var det bra. Jag hade en supermysig dag med Jenny. Jag hämtade upp henne så körde vi till Höganäs och gick på Lager 157 och Iittala outlet. Där var inte mycket på Lager 157 denna gången, jag kom därifrån med ett par randiga jeansshorts. Tror det var tur... Vi ville såklart ha en massa inne på Iittala men icke. Vi passade på att gå över i skobutiken och där hittade jag faktiskt ett par låga boots som jag har letat efter sen förra hösten. Så lyckat köp och inget mer handlande tänkte jag!

Men usch vad fel man kan ha (man ska aldrig säga så heller).

Vi körde och fikade (stort) på pannkaksladan som jag hade sett på nätet nu i somras. Där var många pannkakor att välja på och vi testade en bunke. Behöver jag säga att jag ville spy efteråt? :-P

Mätta och belåtna körde vi till väla för jag skulle förkorta min klocka som jag fick av Johannes. På Rydbergs ur skulle de alltså ha 300 spänn för att fixa. Nähe, sa jag då gör jag det bannemej själv! Ja, självklart är det Johannes som skulle vara den som fixade den... Men Jenny sa att Ur & Penn nog var billigare så vi traskade dit. 95 kronor kunde jag lätt punga ut för det så nu tittar jag på klockan hela tiden. Måste ju även vänja mig att ha en klocka för jag har ju aldrig min vanliga klocka på mig. Ska försöka sluta ta upp mobilen hela tiden också.

Väl på väla ville vi kolla i butiker. Det blev ett par stycken iaf. Jag köpte en skjorta, byxor och en sjal på Zara och en brun stickad tunn tröja på cirkus innan jag beslutade att jag minsann hade handlat färdigt!

Jag handlade en massa och Jenny nästan inget, men hon livade att hon minsann hade handlat några dagar tidigare! Blev jag lite lugnare.

Hon tycker visst det är skönt att där är någon som shoppar mer än henne. ;)

Iaf.. Inte räknat med idag så har jag nu 12 dagar kvar att jobba sen är även detta året över. Vemodigt ja, men skönt att få komma tillbaka till skolan igen. Av någon konstig anledning så har sommaren känts längre än vanligt trots det dåliga vädret.

Här är en bild på iaf lite av set jag köpte igår.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina Mollysar

Feedjit

Översätt bloggen

Besökare

besöksräknare

Statistik


Skapa flashcards