jANNi    |♥|

Alla inlägg under december 2011

Av ♥ Janni ♥ - 31 december 2011 23:30


 

 Jag hoppas att vi alla får ett underbart 2o12

Av ♥ Janni ♥ - 31 december 2011 15:00

Moshi Moshi!


Då är det snart ett helt nytt år. Plus att nästa år är året gott folk! Wiiiiiiiie.


Men då kör vi en kort sammanfattning av mitt 2o11. I det stora hela har 2o11 varit ett bra år faktiskt, utan några stora missöden minsann.


Det hela började med världens sämsta nyårsafton 2o1o. Jag var vaken själv och Jolle sjuk och trött och sov redan vid tio. Så jag tänkte att mitt år skulle suga lika mycket som min nyår sa. Men det har det verkligen inte gjort.


Jag började ju först och främst skolan igen efter sisådär 5 år. Räknar inte med de två kurserna jag har läst innan. Skolan har ju definitivt varit den stora delen i mitt liv som det som nu tar mest tid. Men det är faktiskt också väldigt kul och intressant. Också att man fått så fina vänner är ju helt klart en fördel. Det hjälper mig något enormt med att klara skolan. Är så glad över det ni anar inte!


Vad har vi mer gjort under året, jag har sååå svårt att komma ihåg allt. Vi har ju köpt säng. En riktigt jävla skönt säng. Specialar pris givetvis. :)


Vi har ju renoverat väldigt mycket i lägenheten också.Vi målade först om köket eftersom det var så jävla tradigt med vitt på väggarna där. Sen gick vi över till sovrummet som fick en superfin olivgrönisch färg. Så passade vi även på att byta det röda golvet mot ett fint ekgolv. Vi sätte även upp en fin textrad på väggen ovanför sängen som är från mig till Johannes. En av de finaste textraderna jag vet.


Efter det gick vi raskt över till att bygga om vår jäligt kassa klädkammare. Den kunde fan inte ha något i sig och ändå vara stor... väldigt dåligt. Så nu är det så perfekt, helt anpassad efter mina kläder och skor. Det ni. :D


Ja, hallen lyckades vi ockå renovera. Vi köpte en silvertapet som vi satte rakt över den fula äckliga röda som retade oss så in i bomben. Sedan köpte vi nya hatthyllor så vi fick plats med mer kläder. :) Plus att golvet byttes mot ekgolv och klinkers. Själv har jag alltid varit emot klinkers vid dörren, men det blev faktiskt jättebra.


När det var klart har vi faktiskt tagit en lång paus. Utan att tänka på renovering på ett par månader för att kunna koppla bort stressen.


Så sommaren har varit skol- och renoveringsfri tack och lov.


Jolles syster tog sin student, tyvärr hade jag min andra jobbedag dagen efter så jag åkte hem tidigt. Men det var kul ändå.


Jag har ju tyvärr jobbat mycket i sommar, men det är bra för mitt sparkonto som nu har fyllts på en del. Men jag har inte jort sådär mycket kul. Jag var på Robyn som jag tycker var hur bra som helst. :)


Det vet ju inte direkt en bra sommar här ju så inte för det gjorde mig nått att solen inte sken när jag ändå jobbade.


Jag lyckades dock skrapa ihop elva dagarns semester också! :) Väldigt nice.


Sommarns stora nyhet är nog inte så svårt att gissa. Den lille "Per-Arne" som var en flicka istället kom ut 9 dagar försent. Vilket passade mig bra eftersom hon fyller årprecis en vecka innan mig. Världens bästa lilla tjej! Helt enkelt. Sen att hon just nu liknar mig det gillar jag bara ännu mer. hihi


Ja, ni vet jag blev ju gammal iår också. Halvvägs till 50. Jag minns det som igår när jag var 20 och nykläckt. Jävligt kul var det. Fast min ålder är 21/22 för det är den tiden som jag faktiskt har haft den roligaste perioden. Det var tro det eller ej min singel tid, så kan ju vara därför. hahahaha! Inga killar för mig inte.


Jolle och jag firade 3 år, me det viktigaste av allt är att mina bubbisar, Maja och Vince båda blev fem i november iår. Oldies.


En sak som definitivt är värt att nämna är att Dessan faktiskt flyttade till Klippan trots att hon hellre ville bo i Östra eller Ljunbyhed. Hehe  


Så nu har vi kommit fram till hur vi ville ha vardagsrummet. Så det började vi fixa med i tisdags, datorrummet först av vissa skäl. Golvköp och lite sådan, undanplockning. Så idag har det målats ett halvt rum, lagts golv i ett halvt rum och tömt vårt halvkubikmeter (450 l) akvarium och flyttat in det i datorrummet. Därav målningen och golvet i ena halvan av rummet. Sen blir det fylla det med det andra stora innehållet så att de också kan flyttas till adra sidan för målning och golvläggning där. Det är ett projkt och pilligt men tillslut så ska ni allt få se. Rummet är ju LILA. JA, gott folk, efter massa månader av manipulation har jag lyckats få lila. ;) Runt ett lillfinger. Det är vad året slutar med. :)


Imorn är det nyår och Ellebelle kommer hit så vi ska käka mat och sen hem till Jolles föräldrar. Inget märkvärdigt. Men nog trevligt.


Vad har vi för planer för 2o12 då? Ja, renoveringen kommer pågå tills allt smått pill också är färdigt. Jag håller tummarna för att de iaf är klart till sommaren. Det är inte kul för honom att snickra på jobbet och sen snickra hemma. Även om han älskar det.


Sen finns det klart fler planer, men de får ni se sen. Spännande va!? :)





Kram på er och ett riktigt jävla gott nytt år! För det ska jag minsann ha. 



Av ♥ Janni ♥ - 29 december 2011 12:45


 

Vår första kyss

Av ♥ Janni ♥ - 28 december 2011 13:00


        




        



         


Av ♥ Janni ♥ - 24 december 2011 12:00


 

Av ♥ Janni ♥ - 23 december 2011 10:30

Moshi Moshi!


Idag är det lillejulafton. Idag ska det slås in julklappar för hela slanten och dessutom fixa det sista med julpysslet. Jag har gjort fint julpyssel till massa människor. Men är duktigt trött på det nu så jag hoppas bannemej att de blir glada för det!


Jag har ju glömt att meddela att jag blev även godkänd på Essädelen! :D Wiiie, kanske därför jag har varit på bra humör. Jag känner mig lite stressad med skolan dock men ska försöka att inte tänka på det.


Jag vill inte ha julafton imorn. :( För det blir ett helt år tll nästa gång. Så jävla deprimerade.

Nej, nu måste jag börja!



    

Av ♥ Janni ♥ - 21 december 2011 21:30

Moshi Moshi!


Mitt första jullov som högskolestuderande. Mitt kommer vara 8 dagar, men kommer att börja med min slutreflektion som kommer att ta tid.


För övrigt, firar mina älskade föräldrar sin 25 års bröllopsdag idag. Dock är de på Teneriffa just nu. Så jag passade Vince sen i söndags. Det tyckte han nog var trevligt, han är nog inte någon katt utan en riktigt knähund alltså. Kelgris nummer ett, min "lilla" VimseVims.


Jag har nog tagit jullov nu alltså, sitter och lyssnar lite på Bo Kaspers Orkester och myser för mig själv. Så bra musik det är. 


Annars har jag mest varit på Väla känns det som haha, jag har varit är minst 6 gånger i december. Vilket är mycket för mig. ;) 


Men julklapparna och presenten till Carro är klara så det är bara att fixa det sista, det säger jag inte vad jag ska göra. Men det blir fint tror jag. :)  


Annars vill jag bara säga att jag älskar mitt jullov.



 

Av ♥ Janni ♥ - 14 december 2011 17:30

Moshi Moshi!


Idag hade jag tentan,årets sista blev det till och med! :D Jag fick full pott på begreppsdelen precis som förra tentan. :) Dock var denna begreppsdel lättare än den förra men essädelen var mycket svårare än förra så, så kan det ju vara. Det som återstår nu är att hålla tummarna för att jag klarar den också. Vilket jag faktiskt ärligt inte vet om jag gjort. Nu känner jag bara att det är skönt att ha fått det överstökat samtidigt som det är svårt att veta om man klarade det.


Men nu ska jag spela Sims en liten stund, jag blev å sugen efter att vi pratat om det under vårt tentaplugg. :)



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina Mollysar

Feedjit

Översätt bloggen

Besökare

besöksräknare

Statistik


Skapa flashcards