jANNi    |♥|

Alla inlägg under oktober 2008

Av ♥ Janni ♥ - 31 oktober 2008 18:30

Tja!


Idag har vi varit på Forever21, Victoria's Secret och på Steve Madden och inhandlat. Sen en helvetes massa andra butiker utan att ha handla något. Idag blev det ett par finfina stövlar från Steve Madden. Fem par trosor från V.S En lipplumper till mamma på V.S, En väst, tre bh:ar och en top från H&M. En kofta, en weird väst, en väst till, två Heritage koftor [blå och svart], två festklänningar, strumpbyxor, ring, klocka, armband och två skärp från Forever21.


Vi har provpackat och ser att det får plats ännu mer saker i väskorna så det blir mer att inhandla imorn. Har nog inte spenderat mer än 300 spänn på mat sen när vi kom hit. Vi är inte lika hungirga. Eller så hinner vi helt enkelt inte bli hungriga. Men det är bra vi är väldigt lika när det gäller det. men en sak är säker, detta är jobbigt. Och skratta inte nu gott folk. Man är helt slut efter en heldag med shopping. Vi måste ha gått minst 50 000 om dagen. :P Synd vi bara glömde våra stegräknare. Och det är bra vi handlar i omgångar för då hittar vi ännu mer och är inte lika griniga på varandra. Även om vi inte varit så griniga, vi orkar nog inte det heller. ;)


När vi gick över ett övergångsställe på vägen hem så frågade två tjejer var vi hade hittat alla butikerna. Så vi förklarade snällt vägen. Det var en kul upplevelse faktiskt. Att man lär känna stället så fort. Nu ska vi sova för ikväll och klocka är typ åtta. Helt slut.


[Hahaha, just nu när jag skriver så ligger Johannes och badar...]


När jag ligger och ska skeda så finns det ingen som skedar med mig. Jag vill ha min Johannes här... :( Fast han ligger hemma och är förkyld och låter som en stolle. Jag bestämde mig att ajg skulle ta ledig den 8-9 nästa helg så vi kunde mysa lite. Annars måste jag jobba från tis-ons veckan därpå. Inte så kul när man saknar honom så mycket.


bajbaj!

Av ♥ Janni ♥ - 30 oktober 2008 22:22

Tja!


Långresor suger fett balle!


I tisdags så åkte jag till jobbet efter att ha fixat det sista till resabn. Det slutade bra i alla fall.. Jag jobbade på som vanligt och får ett sms av Johannes som säger att han ska inom Familia så han ska hälsa på mig. han fick välja vad han ville och det blev knäck... Erhmm... spännande?! När min sista jobbedag var över hämtade han mig, snäll som han är, på jobbet och vi åkte hem till mig. Vi kollade på House och sen la vi oss. Lite efter tio var hon nog. Men så blev jag tvungen att prata med Carolin på msn så gick upp igen. En tjugo minuter senare så låg han och snarkade fint. Två timmar senare väcker han mig och frågar mig om jag precis har gått och lagt mig?!


klockan su åker han till jobbet och jag går upp och sätter mig vid datorn. Tio över nio ska mamma komma och hämta mig här hemma. Tjugo i nio, när jag packat halva den stora väskan, märker jag att Vince har tydligen pinkat i den. Vilket jävla hallå det blev. Jag skällde och skrek och jagade honom över hela lägenheten tils han var fast. Nu i efterhand tänker jag att han kände på sig att jag skulle resa iväg från honom och det ville inte han. Så han tänkte hindra mig. Haha.. Det blev iaf så att jag fick ringa mamma så fick hon komma med mitten väskan men det gick bra ändå.


Vi åker och hämtar Carro, tar båten och motorvägen till Kastrup. Vi checkar in våra väskor och tar en kaffe på Starbucks medan vi väntar på flyget. Första flyget till London gick fint. 1:38 minuter tror jag det var. Nästa flyg tog typ 6:50 minuter och där hade vi gratis mat och läsk plus massor av filmer & serier att välja mellan. Vi kollade på Mamma Mia och sen kollade jag även på Batman filmen. 


När vi äntligen kommit fram till JFK så var det skriva på papper och fingeravtryck. Kändes som man skulle in i finkan. Jag som bara ville sova. I alla fall... vi hämtade våra väskor och tog en taxi till Där vi skulle bo vilket tog 30 minuter. :) Skitbra! Vi checkade in och det var ännu mer papper och skriva på. Vi gick sen på toaletten och tog av sminket och hoppade direkt i säng. Klockan var nu 00:00 lokal tid.


På morgonen den 30/10 var vi uppe klockan åtta. Vi åt vi upp mackorna som vi hade lagt i vår kyl. Skitbra at vi hade en kyl! :P Blå himmel och massr av höga ljud. Standen sover verkligen inte... men vi komfram till varför. Alla är ju uppe eftersom ingen KAN sova i dessa oljud. Dock sova jag som en stock varje kväll. :p Frullen resten av resan var flingor och mjölk :) NamNam!


Jaha, sen var det bara att göra sig i ordning och dra ut på se på "The Big Apple". Vi gick rundor som fan och fotade litegrann. Har hittat minst fyra väskor, men inte köpt någon ännu. Köper senare! ;) Vi såg The Empire State building, Grand Central Station [or my aunt's constipation] och såklart Times Square. Mycket folk och massor av kameror som smattrar, uncluding mine. :)  Efter vi har gått i fem timmar och inte lyckats hitta någon vettig "billig" butik. Fina grejer finns det överallt, men alla har inte rimliga priser. Så skickade jag e klago sms till Johannes och frågade om han kunde leta upp Forever21 på googlemaps. Vilket han gjorde! Det var ju snällt om något. Han var till mycket stor hjälp i att tömma min plånbok. TACK! Hahaha... så mycket pengar jag slösade på Forever21. Billigt ÄR bra! Första kvällen vi var där gick vi igenom botten våningen only. Där hittade jag en jacka, en grön kofta, ett par skor, en väst och en weird väst för 130 $.


Nu har jag liiiite ont i fötterna och jag är helt slut och klockan är 20:00 lokal tid. Gäsp.


bajbaj!










Av ♥ Janni ♥ - 29 oktober 2008 07:15

Tja!


Jag gick upp samtidigt om Johannes. Jag tyckte de var lika bra att sätta sig i lugn och ro och kolla så man inte glömt något. Så där nu är det 6 dagar tills man ser honom igen. OCH My! :D


Känns skönt. Kent är rätt mycket kärlek enligt mig. Så sitter och lyssnar på dem nu. Saknar redan den tollen! :S


Jag kommer nog blogga genom sms eller via internetcaféer. Men orora er inte. Jag tänker dock inte skaffa Bilddagboken eller Resedagboken för det är inte min grej riktigt.


Jisses, jag kommer vara off resten av dagen. :P


Ni får ha det underbart så hörs vi!


bajbaj!

Av ♥ Janni ♥ - 28 oktober 2008 22:18


en, två, tre, fyra, fem, sex, sju, åtta, nio, tio. gaaaah.

Av ♥ Janni ♥ - 28 oktober 2008 12:21

Tja!


Jahapp, då var man "klar" med packandet. Alltså vad lite jag ska ha med mig, det är mest mina badrumssaker. Nu är det återförslutningsbara plastpåsar som mamma fixar, deras kamera och mammas glasögonbox. Sen måste Carolin skriva ut boendebokningen. Sen var det nog alles. Nu ska jag till Väla och åter igen inhandla ett par öronhängen som jag handlade häromdagen som jag redan lyckats göra mig av med! Dessa jädrans kattfan! De låg visst inte under soffan heller. Min snickare kan minsann lyfta också. ;)


En timme tills jag ska åka, men det känns så stressigt fast jag inte vet vad jag ska göra. Jag kanske åker nu och åker till jobbet ännu tidigare än tidigare vilket jag skulle eftersom vi måste fixa grejer till töserna. Lika bra, tycker jag. Så kan man stå och skvallra lite med Carro.


Nu vill jag absolut inte lägga mig i ditt liv, men det är säkert ingen fara. Ibland glömmer vänner bort en, även om det inte är illa menat. Det känns inte kul, men alla har väl gjort det. Om du hade varit i min liga hade vi alltid frågat! :) Tänk inte så mycket på det. De är människor de också.. ok, väldigt glömska sådana! De kanske tillochmed har glömt att du kommit hem? Säg gärna till om jag gått för långt nu.


Musik: Dire Straits - Brothers In Arms [myssugen igen... :(]


Nej, bussen till Väla kallar.. wiiiiiiiie!


puss!

:'(

Av ♥ Janni ♥ - 28 oktober 2008 11:30


Nu får jag inte se Johannes på över en vecka.... wääääääää! :'(



Av ♥ Janni ♥ - 28 oktober 2008 10:19

Tja!


Ja, lite gladare är man väl. Skitnervös för imorn och ska dra upp sängen och gå igenom min fina lista nu. :) Nyttigt. Sitter och äter hallon, dricker en actimel och har en cola redo. Najs. Igår var det heldag då ja. Inte så kul, för vilket humör jag var på sen. Känner mig så stressad, men varför sitter jag här då?! Har ju inte tid att skriva heller egentligen. Vet inte heller vad jag SKA skriva.


Nu är jag lyckligare. Ärligt talat. Ärligt talat. Ärligt talat. Jag kommer sakna dig. Känns underbart. 


bajbaj! 

...

Av ♥ Janni ♥ - 26 oktober 2008 22:40


Jeg har følt mig så alene, så lang tid med hende
Har druknet mit begær i blå kings og rødvin
Og i private night med Sade's "by your side", på repeat.
Hende og jeg.
Måske sku en af os bare trykke ”delete”
Jeg har virkelig prøvet alt for at vi ku forblive
Men jeg kan ikke mer nu, jeg er smadret indeni

Og når vi skændtes vendte hun alting om, jeg kan ik forstå hende
Blev så frustreret, jeg var SÅ tæt på at slå hende
Fordi jeg var så magtesløs, ik følt hun var min tøs
Jeg savner at være nøgen med hende, middage med stearinlys
Havde lyst til at kysse hende og lyst til at røre hende
Forføre hende, spørge hende hvad hun havde lyst til at jeg sku gøre ved hende

Men hun sagde ingenting, hun gjorde ingenting
Følt jeg gav hende så meget, hun gav mig så lidt igen
Jeg har sagt til hende, jeg ik kan blive ved sådan her
Jeg er alt for ung nu, jeg kan ikke leve sådan her
For jeg elsker hende mer end hun elsker mig
For fanden, jeg vil bare ha hun er lykkelig
Også selvom det er med en anden

For jeg
Gav hende min kærlighed, hun gav så lidt igen
Jeg gav hende al min tid, hun gav så lidt igen
Jeg gav hende alt jeg havde, hun gav så lidt igen
Jeg kan ik mer nu

Jeg har fulgt hende i alt, selv da hun faldt
Og jeg har opgivet alt, for hende
Men jeg elsker hende mer, end hun elsker mig
Jeg bliver nødt til at gå fra hende

Hvad ved jeg egentlig om at elske, hvad fanden har jeg at sige
Jeg ved bare der var noget helt specielt ved den her pige
Noget der fik mig til at gøre ting jeg aldrig havde troet jeg sku gøre
Noget der fik mig til at føle som jeg aldrig havde følt før
Noget der tog vejret fra mig når jeg så ind i hendes øjne
Noget jeg ik kan beskrive, når hende og jeg var nøgne
Noget der fik mig til at tænke på om jeg nogensinde
Ville møde en pige der bare var halvt så vild som hende

Noget der fik mig til at elske hende, fik mig til at kalde hende skat
Noget der gjorde jeg drømte om den samme pige hver nat
Noget der fik mig til at føle jeg havde alt, noget der gjorde mig glad
Noget der gav min lyst til at skride fra det hele og tage hende med
Noget der gjorde mig til en anden, jeg ku forsvinde helt væk
Om jeg blev mere mand, mere dreng ved jeg egentlig ikke
Jeg ku ik kende mig selv mer, jeg ville ofre alt for hende
Der var kun én vej for mig

Jeg blev nødt til at gå fra hende

For jeg
Gav hende min kærlighed, hun gav så lidt igen
Jeg gav hende al min tid, hun gav så lidt igen
Jeg gav hende alt jeg havde, hun gav så lidt igen
Jeg kan ik mer nu

Jeg har fulgt hende i alt, selv da hun faldt
Og jeg har opgivet alt, for hende
Men jeg elsker hende mer, end hun elsker mig
Jeg bliver nødt til at gå fra hende

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina Mollysar

Feedjit

Översätt bloggen

Besökare

besöksräknare

Statistik


Skapa flashcards