jANNi    |♥|

Alla inlägg under november 2008

Av ♥ Janni ♥ - 30 november 2008 21:30

Tja!


Nu har jag bestämt mig för sängen. Men också för att det blir lussebullebak till helgen! :) YAY! Är så sjukt sugen på lussekatter... mmmm...


MmmmmMmmmm!


BAJSBAJS!

Av ♥ Janni ♥ - 30 november 2008 20:00

Tja!


Ja, jag har varit lite asocial i helgen. Eller inte frivilligt i alla fall, på jobbet var det jag i glassbaren och My i Godiset hela helgen. Det var allt. Vi fick 30 minuter rast igår och jag fick iaf gå och handlat idag. Phew. Det var annars en mycket tråkig dag på jobbet. Inte alls mycket att göra, men det fattar jag ju. Vill bara att jul handlingen ska dra igång lite på riktigt nu. Jag åt mjukpepparkaka, vanliga pepparkakor och drack lite glögg där runt klockan fyra. Det gapade rätt tomt på Familia vid den tiden, men det var mysigt.


Har betalat räkningarna idag, dock lite sent. Jag hadel oosat att den inte var 31 dagar denna månaden. Iaf så hade jag hyran på autogiro så den var betalt i rätt tid. Nog den enda också, ha ha ha ha.


När jag kom hem var det på med ljusstakarna och julmusik! Sen wokade jag lite nudlar med soja och Sweet Chili sås. Mmmmm, ville haft lite kyckling till om den inte varit frusen. ;) Sen blev det lite tv, men jag känner mig så trött idag så ska faktiskt nanna strax. Eller ja, ligga och läsa lite tidning hade jag tänkt. Mysa lite för mig själv, eftersom Jolles jävla fiskar har fått bebisar så är han inte här hos mig. Men what the hell, abstinensen har nog försvunnit. Kanske inte så bra, men jag orkar inte bry mig mer om det idag. Vill bara sova nu.


Så... imorn händer det inte så mycket. Bara en liten grej. Jag ska hämta mina kläder! Sen ska jag leka med mammsen hela dagen. Jag vet jag kommer vara sååå jävla uttråkad. Jag hatar vara i Ödåkra. För det finns absolut inget att göra där. Alls. Så vi får hoppas att killen som ska komma kommer klockan ett så vi kan dra på Ikea och köpa julklappar till broderns ohc hans sambo. Jag vill bara få det överstökat så gör det nu! Sen har vi ju mamma som är helt klar. ;) Pappa har jag inte den blekaste vad han behöver. Men jag tror mamma hade lite tips. Jahapp, julklapp till Johannes. Nja, vi kör nog utan detta året. Får se, får se.


Som ni kanske märker så är jag lite anti kärlek idag. Vet inte varför, envis är jag också. Punkt.

  

Musik: Dire Straits - Brothers In Arms


bajbaj!



Av ♥ Janni ♥ - 29 november 2008 20:00

Tja!


Oh, jag får panik! Jag vill ha mina grejer från Forever21. Det kommer nu en miniliten historia om dem. Det hela började med att jag satt och kollade och skulle se hur mycket jag kom upp i en kväll för tre veckor sen. Jag fick 25 saker. 280 $ något har jag för mig. Ja, helt freaky faktiskt. Men det visade sig när jag skulle gå vidare till betalningen att man bara hade 20 max. Så där rök ju lite. Tillslut blev hela kalaset 240 inklusive frakten på 79 $. Bara det är ju en annan historia.


I alla fall...


Allt betalas och pengar dras från kontot. Sen får jag ett mail från dem om något att de behöver koder av mig inom fem dagar annars så skickar de inte paketet. Jaha... Jag frågar My om hon fick sånt. Men ikke. Sen efter jag nämnt det för Carolin ska hon in och kolla rundor. Hon beställer. Men den beställningen går inte in i systemet. För när hon kollar ett par dagar senare har hon hur mycket pengar kvar på kontot som helst, och inget står på hennes Forever21 sida om tidigare beställningar. Löne. Jag beställer ytterligare en omgång kläder som landar på 140 $. Minns inte riktigt summorna, men det kollar vi sen. Synd bara hon inte nämner sitt misstag [eller ja, det är ju faktiskt deras jävla misstag] tidigare så hade jag kunna beställa det hon mest ville haft. En startrek Tröja!! Wow, liksom. ;)


Men iaf... jag mailar min bank och frågar vilka koder Forever21 pratar om. För CVS koden är ju redan nämnd när det ska dra pengar. Tydligen behöver jag inga koder och de önskar mig lycka till. Jahapp, jag mailar Forever21 och ger dem min CVS kod där det står jag ska fylla i koderna. [Jag har kollat Forever21 sidan massor med gånger och där står det liksom att den senare paketet är skickat och det första fortfarande bara är packat. Men jag kollar via Kollinumret var paketen befinner sig. Båda var i Sverige nu. Detta är så i söndags!] Men ändå så kommer ena lappen på måndagkvällen när jag och Johannes stiger innanför dörren! Helt jävla lycklig var jag. Tänkte att hoppas båda paketen kommer innan fredag så kan vi hämta dem. Eftersom jag jobbade stängning denna vecka så likabra attta den på torsdag eller fredag.


Anyways...


Lappen kommer på någon gång under onsdagen och ligger där och väntar på oss när vi kommer hem. YAY! Då bestämde vi att vi hämtar paketen på torsdag eftersom jag nog kommer att behöva lite bilhjälp.


När Jolle kommer till mig efter jobbet på torsdagen står jag och hackar rödlök. Vi gör färdigt och sen åker vi till Lill-ICA. Jahapp.. Det har inte stått några öppetider på den jävla avin som jag fick. Så vi chansade. Så ledsen jag blidde när vi ställde oss i kön och kollade hur det stod till. Till klockan 14:00, men tjena! Jag vände mig om och Jolle halvskrattade åt mig. Ni kan tro jag blev galen. Mest blev jag jätteledsen för att jag hade väntat så länge. Helt deppig har jag varit sen dess!


MEN! På måndag gott folk! Då får jag årets sista kläder! Japp. Rensade min klädkammare igen, två gånger på en månad shiiit. I vilket fall som helst var jag grym mot mina kläder. Hade tänkte att ge ett linne till Carolin om hon nu vill ha det. Jag tror det... Kanske..


I alla fall! väldigt mycket sidospår...


Så fick jag nästan en skollinjals marginal denna gången. Plus att lite är ju alltid i tvätten så man måste räkna med det också. Sen måste jag byta ut lite hängare. Måste skaffa lite mindre breda. Sånna vita übersmala i plast från Ikea tror ja. Det får bli mitt nästa köp. Tänk, denna lönen är julklappslönen! Det bådar ikke gott.


Det mest underbara min kille gör för mig är att han frågar "ska jag koka kaffe till dina ryck?" Lite svår förklarat, men får jag inte kaffe blir jag cp. På riktigt. Jag blir helt überglad när han frågar mig det om mornarna när vi har möjlighet att vakna tillsammans. Inte de mornarna när Krille ringer och väcker oss och Jolle måste till jobbet. Känns som en hjärtattack varje gång!!! :O


Idag har vi lite paus. Inte paus... Men ja, även om jag saknar honom så mycket så känns det skönt att bara kunna vara här heeeeelt själv! Dock luktar min soffa så mycket att jag snart måste hotta den. Vetefan vad jag ska göra.. Be mamma komma en kväll och hjälpa mig tvätta den. Det vågar jag faktiskt inte göra själv. Får se, får se...


Det blidde nacoships med ostsmak och guacemole dip! Massa cola och snart ska jag över till Nikolaj och Linis för War Inc. Yay, ett tag sen! Annars har dagen gått fort. Jag satte klockan på halv åtta så vi kunde mysa på morgonen. Sen skjutsade han mig till jobbet och sen har dagen gått bra ändå. Även om jag var själv. Nej, på helgerna får hon faktiskt ta och punga ut med två stycken. Det är för mycket som måste göras då, eftersom vi inte hinner under veckan. Jag hoppas jag hinner allt imorn, för idag fick jag 30 minuter. Sen åkte Marie hem. Ok, hon var sjuk, men(!) det var inte hon som skulle komma från början. Nej, känner mig alldeles för glad för att prata tråkigtjobb... Hoppas bara det blir bättre imorn!


Musik: Sophie Zemani - Going Home


bajbaj!


Av ♥ Janni ♥ - 29 november 2008 18:30



Så här hjälpsam var min kissekatt igår!

...

Av ♥ Janni ♥ - 28 november 2008 18:00


I hate this place.

Av ♥ Janni ♥ - 28 november 2008 17:16

Tja!


Idag var det mycket på schemat. Men jag sov till elva i alla fall, haha... Jag håller just nu på att dö av hunger och är som vanligt kinkig. Jag har städat undan i princip allt och bytt gardiner. Fan, jag som hatar byta gardiner, blir både trött och varm. Ljustakarna är uppe och tomtarna. Ja, de rök upp de också, men mest för att jag förhoppningsvis ska julstämmningen ska infinna sig. Det har den inte gjort på flera år. Lyssnat på julmusik och Maja har varit med och fixat gardinerna med mig. :D


Får se vad som händer nu.

Av ♥ Janni ♥ - 27 november 2008 12:30

Tja!


Om jag skulle färga håret skulle jag nog mest se fånig ut. Jag har konstaterat att jag ser ut som en häxa. Tur jag inte har några planer på att blondera håret. Det bruna var där ju inget fel på, men jag får inte glömma färga ögonbrynen om jag skulle mot all förmodan färga det brunt. Det skulle se löjligt ut annars. Sen till det röda då.. min vanliga hårfärg. Eller det superröda jag hade i ett par månader. Jag gillar nog egentligen min ljusröda mest av alla. Kanske för att man är mest van vid den? Men jag passar i den så jag tänker nog inte färga håret på ett bra tag. Får vänta tills det blir vitt, DÅ måste jag färga det. :P


Ha ha ha, tack Tobbe för du skojade till bilderna!



...

Av ♥ Janni ♥ - 27 november 2008 11:30


I love this song. <3

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina Mollysar

Feedjit

Översätt bloggen

Besökare

besöksräknare

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards