jANNi    |♥|

Alla inlägg under november 2011

Av ♥ Janni ♥ - 27 november 2011 16:00

Moshi Moshi!


Förlåt jag inte har skrivit, jag har för mycket i huvudet för att kunna slappna av just nu.


Nu har vi kollat på första julfilmen för iår. Vi tände ljus och åt pepparkaksdeg och drack glögg till det. Vi bestämde oss för att vi orkade inte laga mat idag så antagligen blir det keba eller pizza till kvällsmat. Jag har äntligen börjat äta kebab igen, dock vill jag inte ha för mycket kött. Tycker inte det är så jävla gott fortfarande, men med mycket sallad och dressing så känner jag inte smaken av det lika mycket. Jag börjar dock redan bli hungrig...


Annars har vi städat fint och julpyntat. Måste verkligen inhandla mer för jag har rensat två jular i rad och det finns bara massa nya saker kvar. Men vi sparar det andra pyntet till sen. Det tar ju många år innan jag har det lika fint som mamma och pappar hemma. Sen har hon ju haft 25 år på sig att hitta det rätta. Så jag får nog vänta tills jag bor i hus.


En sak jag ändå kan sakna nu i julmyset är snön. Tycker det är jättetråkigt att vi har fått tillbaka dessa tråkiga jularna utan snö. Jag som vill ha snö! 


Fast här är ju rätt mysigt ändå.


        

        



En favorit sen ett par år tillbaka.





 

   



Av ♥ Janni ♥ - 22 november 2011 20:30

Moshi Moshi!


Jag skulle precis logga in på mitt SF som jag inte har gjort på flera år. Vilket även visade sig när jag skulle uppdatera mina uppgifter där. Lite nostalgisk jag blev när jag såg mitt gamla mobilnummer. 0707594151. Enkelt och bra var det, inte som nu kommer inte ens sjäv ihåg det trots jag har haft det länge nu. Det gamla tillhör nu någon annan, alltid kul att kolla upp. :)



 

Av ♥ Janni ♥ - 20 november 2011 12:30

Moshi Moshi!


Jag har inte direkt haft någon tid eller ork att blogga om nått vettigt. Bara sådana tråkinlägg för jag har kommit in i en tröttperiod igen. Men jag tror den nästan är över nu!


Annars är jag så jävla nära på att ta fram julpyntet idag. Vi ska ju städa så varför inte liksom... jag har nog bara egentligen en sak kvar att handla och det är ett fett jävla datumljus som jag kan ha på mitt ängla fat. För övrigt har ni inte sett min helt nya adventsljusstake/kar... det är fristående grejer så.. kanske har en bild på den, ska kolla. 


Annars har jag haft fullt upp med skolan och nu blir det annat projekt utöver det ett par gånger iaf. Vet inte hur pass mycket jag orkar nu inför min R8 som är hemsk och den kommande tentan om mindre än en månad, men jag är trots allt bara en "stand in" så jag kan ju bara sluta om jag vill det. Så det känns inte alltför betungande.


Jag sov hos mammsen i torsdags för hon var ensam, jag var ock ensam där till jag körde och hämtade henne i stan... så så kul var det!


Vi var på Familia igår och inhandlade lite nytt julpynt igen. Hehe, jag har handlat i tre omgångar nu alltså. Men där var så mycket fint så kunde inte bara hoppa över det när jag vet jag behöver nytt julpynt så.





Not ready to let go, 'cause then I'd never know
That I could be missing



I'm missing way too much
So when do I give up, what I've been wishing for?
 





 

 

Av ♥ Janni ♥ - 18 november 2011 16:30


Av ♥ Janni ♥ - 17 november 2011 16:30

När jag nu såg nyheterna på finska kom jag på en sak till som mamma en gång för många många år sedan visade mig!


My colleague just farted...



Av ♥ Janni ♥ - 17 november 2011 15:30

Denna är så jävla underbar. Den är lite gammal nu men fortfarande tycker jag den är så jävla rolig!


Nyheter på finska


...

Av ♥ Janni ♥ - 15 november 2011 13:00


För längre än för alltid
har du min kärlek kvar
Det känns som du var här hos mig
i drömmarna jag har

Av ♥ Janni ♥ - 14 november 2011 11:00

Moshi Moshi.


Jag har nu igen fastnat för Pocahontas, den ligger mycket högt på min Disneylista faktiskt. Musiken är verkligen jättebra och storyn också. Jag an verkligen stortjuta när jag ser den filmen, speciellt slutet som är väldgt kraftfullt för Disney. Storyn är ju bättre än den riktiga och Pocahontas II som bara förstör allt.

Jag menar vad tänker Disney med med den andra filmen. Hur kan de bara förstöra allt mellan John och Pocahontas. Så mycket som hon älskar John i ettan och är villig att dö för honom så känner jag det är både osannolikt och mycket orimligt att hon bara skulle sluta älska honom. När de två kämpade tillsammans för att stoppa ett krig. Nej, tvåan finns inte i min värld. Låten som är i slutet är så bra, jag har soundtracket hemma och låten är verkligen kraftfull... Den är exakt den som är i denna videon, så har ni soundtracket så lyssna gärna den heter farewell. :)



Sen har vi denna vackra låten som inte är med i själva filmen. Det är faktiskt Mel Gibson som sjunger i den engelska låten (dock inte den i eftertexterna, men originalet som inte kom med i filmen), och han gör det bra! Den finns nog inte på svenska men jag hittade den på danska och den var jättefin på danska faktiskt.



Hvis nu skal fra dig
Hvis jeg ikke ser dig mer
Ligegyldigt hvad der sker
Så har jeg levet nu
Jeg har altid kendt dig
Inderst inde altid vidst
Jeg sku' møde dig til sidst
Om alt så gik itu
Skæbnen den har bare valgt
At vi skal skilles nu
Dine øjne gav mig alt
Græder du, så tør dem nu
For du gav livet mening
Du forandred' alt for mig
Glem det aldrig
Hvis jeg nu skal fra dig


Du er altid med mig
Mærk vi lever nu og her
Uden dig var det intet værd
Så leved jeg kun halvt
For du gi'r livet mening
Du forandred alt for mig
Glem det aldrig
Hvis jeg nu skal fra dig
Jeg tænker kun på vores kærlighed
De tænker kun på sig selv


Vi viste ikke deres had ku' ramme os
Kunne tvinge os til nu at si' farvel
Men det der var kan ingen slå ihjel
Hvis du nu skal fra mig
Intet øjeblik
Hvis jeg aldrig ser dig mer
Hvert sekund med dig
Ligegyldigt hvad der sker er vi altid sammen
Jeg lever nu


Vi tænker kun på vores kærlighed
Tænk på det gode i sig selv
Jeg tænker kun på vores kærlighed
Folk tænker kun på sig selv
Men det der var kan ingen slå ihjel
Du gav livet mening
For den dag du så på mig
Den har skæbnen valgt
Du forandred' alt
Glem det aldrig
Hvis nu skal fra dig...





 






Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina Mollysar

Feedjit

Översätt bloggen

Besökare

besöksräknare

Statistik


Skapa flashcards