jANNi    |♥|

Alla inlägg under maj 2011

Av ♥ Janni ♥ - 30 maj 2011 15:30

Moshi Moshi!


Förra veckan har gått och det är en vecka kvar, eller fem dagar tills mitt nya sommarliv börjar! Det känns så iaf... Har en roll i skolan och en på jobbet.


So little time....

 

Jag har haft fullt upp och nästan, bara nästan, glömt att jag hade en tenta som ska skrivas. Jag började skumma en bok i torsdags, men det gick ju halvdant... Sen dess har jag haft skoluppehåll. I fredags tädade jag rent här hela dagen och här ser förjävligt ut redan... får väl plocka undan lite här och så sen ser här lika bra ut igen.

 

Klockan fem i fredags kom Elle ju. Vi väntade på att Johannes brossa skulle komma med bilen eftersom han hade lånat den, så vi kollade genom pizzeriabroschyren. Sen körde vi och handlade kränge och beställde mat. En sak som hände där som bara irriterade skiten ur mig var att en fet brud frågade om jag skulle sitta där jag satt och äta. Eller om jag skulle ta med. Jag ska ta med sa jag, så frågade hon om de fick ta det bordet så jag flyttade på mig. Efter det frågade hon sin andra feta väninna om var hon ville sitta och då tog de det bordet som Elle satt på istället. Liksom varför? Hade sån god lust att fråga om jag fick sätta mig på platsen jag hade innan igen. Jävla feta fan. Kan ju lägga till att jag redan var irriterad när jag kom till pizzerian. Suck...

 

Iaf.. pizzan var god och vi blev mätta som sören. Så mätt att jag bara kunde äta några bananer och inte en enda muffins! Så det är väl lika bra... Vi kollade på Mulan (tror jag iaf), vi skulle sett Skönheten & Odjuret men filmen var inte i den... Vi spelade massa tv-spel och hade allmänt trevligt. Sen hämtade vi Johannes som inte var på firma fest utan hos sina föräldrar. Kändes lite som jag kastade ut honom, men han sa det var okej så.

 

Iaf, Elle skulle jobba på lördagen så hon åkte rätt tidigt och vi åt frulle och drog till Väla med hans brossa och sambon. Där blev vi till halv fyra och satan ont i fossingarna. Rätt trötta var vi så det blev en massa muffins istället för kvällsmat! ;)

 

Ja, onyttigheterna haglar in... eller inte... jag tänker så här. Jag äter rätt när jag orkar sen får det va så. MEN ingen cola helst, och det verkar ju gå mycket bra. Godis under nödläge, vilket det skulle klassas som varje dag!? :P Nej, men så länge jag inte återgår till hur jag snaskade förr så är jag nöjd.

 

Vi sov rätt tidigt för jag skulle upp sju och köra till Båstad för att få lite utbildning och grejer... en av det roligaste sakerna jag varit med om faktiskt. Underbara tjejer och killar som jag kommer jobba med helt enkelt. Dagen var ju som sagt väldigt lång med lärorik.

 

Lite kort om gårdagen:

 

Vi åt frukost och körde kallprat med varandra till vi satte igång med livräddarutbildningen. Blev mycket lyssnande och pratande i ett par timmar och det var en aning uttröttande. Men sen fick vi hångla med "Annie" ni vet dockan. Hehe, det gick jättebra, bara lite äckligt. Men gud vad djupt man måste trycka... ehm typ som ursäkta jag knäckte dina revben, men jag räddade ditt liv!

 

Efter det gjorde vi ett par övningar utomhus i blåsvädret. Det gick också jättebra! Lite Heimlich och annat smått och gått.

 

Det blev jättegodlunch faktiskt och jag åt pasta, ja åt ju en halv bulle på morgonen med. :S Men kan ju inte kontrollera allt som bjuds på. Efter det hade vi lite vilopaus och det behövdes, lite matkoma förkom nog hos många. Mig iaf!

 

Sen gick vi ut, IGEN, och gjorde lite bår övningar och nackkragspåsättning! :P Skojigt... jag tog en fin bild på Amanda som var lite testperson. :P

 

Hehe, sen fick vi ju bytat om till badkläder! Det var 16 grader i luften och 22 i vattnet. Helt okej kanske, men det blåste en himla massa så när vi skulle vara ovanför vattnet var det ju apkallt. I poolen fick vi göra simtestet först följt av livbojsövningar, bogseringsövningar och dykövningar. Sen blev det lite lyft övningar jag och Maira fick gå upp och dra upp den andra Amanda ur vattnet tillsammans. Det var lite matigt och kallt, men man kan mer än vad man tror. Tur fick vi gå ner i vattnet och då var det super varmt! :P i en minut sen frös man igen... Det sista var nog det tuffaste, det var en lite bootcamp övning som har gett mig satans träningsvärk i hela ryggen. Jag förstår varför älsk har så fina ryggmuskler på ryggen, speciellt latsen, tur jag inte simmar fan! :P

 

Sen var man ju rätt mör när vi bastade och bytte om. Men vi fick lite kolhydrater och det behövdes. Goda våfflor blev det! :D nam nam..

 

Sen gick jag och Henrik till Martina och fick lära oss allt om kassan, tur hon är där under vår första dag! :D

 

Jag körde hem och gjorde mat, åt inte mycket och sen a jag mig i sängen och vilade. Somnade nog nio. :D Rätt utslagen...

 

Idag har jag dödens träningsvärk. Gött man får ploppa i badet när man vill! :D Lite fördelar måste det ju finnas. :D

 

Idag skulle jag börjat med hemtentan, men orkar inte... fixar den en annan dag...

 

hejsvejs!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av ♥ Janni ♥ - 27 maj 2011 11:00


Kolla in när Ior får en ny svans, sötare än sötast!

Av ♥ Janni ♥ - 26 maj 2011 16:00



Av ♥ Janni ♥ - 26 maj 2011 15:30


Watching the water
Watching the coast
Suddenly I know
What I want the most


And I want to tell you
Still I hold back
I need some time
Get my life on track


I know that look on your face
But there’s something lucky about this place
And there’s something good coming
For you and me

Something good coming
There has to be


And I’m thinking about mama
And about the kids
And the way we lived
And the things we did
As she never had a chance
Never caught a break
And how we paid
For our big mistakes


I know so well the look on your face
And there’s something lucky about this place
There’s something good coming just over the hill
There’s something good coming I know it will


And I’m in for the long run
Wherever it goes
Riding the river
Wherever it goes


And I’m an honest man
Work’s all I know
You take that away
Don’t know where to go


And I know that look that’s on your face
There’s something lucky about this place
There’s something good coming
For you and me
Something good coming
There has to be

Av ♥ Janni ♥ - 26 maj 2011 10:30

Moshi Moshi!


Sådär... nu har vi en vecka kvar till sista dagen i skolan och sen blir de sommarlov aka jobba. Men det är väl helt okej. Eller... nja... jag tycker nog om skolan mer än att jobba, dels för det är roligt i skolan och har ju många man träffar så kommer sakna dem. Givetvis kommer jag träffa dem under lovet också, men där är många som åker hem till där de bor och inte kommer vara i Helsingborg mycket alls...


F.ö mår jag inte alls bra. Vi hade Afterschool på Harrys i tisdags efter en heldag med redovisnigar och efter min cider fick jag en huvudvärk som heter duga. Så jag tog tåget hem och gjorde inte mycket alls den kvällen. Jag var nog lite trötter...


Igår kom den tillbaka under tågfären hem, lite tidigare denna gången. Men efter vi hade ätit då jävlar, resten av kvällen låg jag i soffan och sen la jag mig i sängen halv nio och ojjade mig. till sist fick Jolle hämta en tablett och han fick diska den lilla kastrullen åt mig för jag orkade inte sätta i diskmaskinen.


Idag då? Fan jag mår kasst, jag är yr och har en dov huvudvärk... Jag gillar inte... jag känner inte för att gå ut idag tyvärr...


När man är sockerkänslig har man för låga nivåer av signalsubstanser som får en att må bra. Man självmedicinerar, ofta omedvetet, genom att äta socker. Sockret höjer signalsubstanserna och man mår bättre. Kanske till och med jättebra! Men receptorerna i hjärnan som tar emot dessa signalsubstanser försöker behålla balansen i systemet, så de börjar gradvis stänga ner sig. Det betyder att man måste öka dosen för att få samma effekt. Man utvecklar en tolerans. Innan man vet ordet av äter man sötsaker varje dag – inte för att man mår bra av det utan för att man måste. Gör man inte det kommer abstinensen och ett sötsug som icke-sockerkänsliga inte kan föreställa sig. Det  handlar inte om att välja – man MÅSTE. En del av att vara sockerkänslig är en brist på serotonin, som bland annat reglerar vår impulskontroll. En sockerkänslig hjärna ur balans saknar helt enkelt de kemiska förutsättningarna för att säga nej tack till sockret.


Slutar man med socker på det här stadiet hamnar hela kroppen i chock. Plötsligt försvinner de där regelbundna doserna med signalsubstanser, vilket betyder att nivåerna störtdyker. Man mår helt enkelt asdåligt, både psykiskt och fysiskt. Man kan härda ut, och abstinensen minskar så småningom, men grundproblemet försvinner inte. Det svajiga blodsockret och de låga nivåerna av må bra-substanser finns fortfarande kvar. Förr eller senare står man bokstavligen med handen i kakburken igen. Växlar man så här mellan abstinens och missbruk befinner sig kroppen i ständigt kaos.


Det ska gå!




Av ♥ Janni ♥ - 22 maj 2011 20:00

Moshi Moshi!


Hm, vad har jag jort som är så uttröttande så jag inte orkar blogga? Inte mö alltså...


Jag fick skrivit klart mina grejer i arbetet i onsdags och jag tror inte jag gjorde mycket mer än det och kolla lite serier... ibland har jag inget liv alltså.


I torsdags var vi i skolan och skrev klart det helt och skickade in det till L och klassen. Så nu är det över, bara den jävla redovisningen kvar...


Sen åkte jag hem och åt kl fem, gjorde lite snabbmat, blev jättegott faktiskt och jag höll mig mätt ända fram till kl 12 på fredagen.


Sen när jag fixat färdigt mig drog jag in till Helsingborg där dt blev party. Det var riktigt skoj, tur slapp jag sjunga så mycket... Vi drog till Villan och dansade, när de stängde gick vi bort till Tempel och fick gratis inträde in dit. Det var ju snällt! ;) Dock var där en 70 årig gubbe där som dansade både med tjejerna och killarna!? Äckligt..


Det hände lite anna med som jag jag inte nämner här. Sen lagom vid fyra sov vi nog alla...


I fredags åkte jag hem vi tolv och tog bilen till Ödåkra för att hålla mamma lite sällskap. De åkte till Kreta igår och jag har önskat mig massa... hehe olivolja, oregano och möjligt ett par skor! Jolle vill ha sprit, men ja...


Sen åkte jag till Jolles föräldrar för de skulle grilla... satt där till tio för sen ville jag fan hem och nanna. Nanna det gjorde jag! Halv elva gick jag upp lagom utvilad.


Vi har fått slängt skitet vi skulle sen åkte vi till hans föräldrar och spelade Badminton i solen. Jag brände mig såklart och har nu en fin röd haklapp som gör ont! :P När det blev kväll beställde vi pizza och fan vad gott det var.


Ni kanske inte vet att jag har slutat med så ycke socker i min kost som möjligt. Vilket innebär ingen cola framförallt. Inga pärer, pasta eller ris och ja, annat.


Så jag har ännu inte druckit någon cola, pizzan fick duga. Det har varit både lätt och svårt... Jag tycker inte det är äckligt med grönsaker vilket nog är bra! :P


Så förhoppningsvis försvinner cola suget om ett tag.


Idag har det inte blitt mycket gjort, vi åkte och handlade och när vi skulle köra tillbaka spöregnade det.. Datorn ar varit av för det åskade... tråkigt väder...


Har tråkigt och där går inget på tv som vanligt.




 


Av ♥ Janni ♥ - 17 maj 2011 18:00

Moshi Moshi!


Varför vill man inte ha något när man har det precis framför sig och när det försvinner finns det inget annat i världen man vill ha. Jag är alltid såhär.


Är fruktansvärt slö och seg idag må ni tro. Sov till tio till och med. Var nog för jag gick upp så tidigt och skippade middagsluren igår. Jag var i skolan och träffade gruppen och hande handledning också. Allt gick ju bra och när jag kom hem gjorde vi den grejen som jag berättar mer om när vi har bestämt oss för hur vi ska göra. Det var ju lite impuls och ja...


Iaf... vi har nästan blivit färdiga med arbetet. Jag väntar på mailet så jag kan fixa till mina källor och skicka vidare det till Linda. Sen ska vi ses på torsdag igen och småpilla.


På kvällen bär det av till Emelie och där blir det lite dricka och singstar. Jag tror dock inte att jag följer med ut för jag känner mig så trött.. kan det vara vädret?


Jag har iaf bestämt med Elle att vi ska ha en filmkväll den 27:e för hon har faktiskt inte varit här någon gång, varför har jag inte någon aning. Men nu ska hon äntligen komma hit.


Har inget annat att rapportera!




 




Av ♥ Janni ♥ - 15 maj 2011 13:00

Moshi Moshi!


Den här katten är min favorit katt på youtube just för att den dels  ser ut som Saga, men att den har exakt samma personlighet som henne också. Sjuktkul tycker jag. Jag orkar ju nte direkt spela in en massa videos och lägga ut på Saga eftersom alla ligger i min telefon. Men kan säga att hon är exakt så här. Har ju försökt berätta i text att vi springer och busar och leker och det bästa hon vet är att lurpassa på mattes smalben! Iaf enjoy!




Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina Mollysar

Feedjit

Översätt bloggen

Besökare

besöksräknare

Statistik


Skapa flashcards