jANNi    |♥|

Alla inlägg under februari 2010

Av ♥ Janni ♥ - 28 februari 2010 11:00




I år har mitt förhållande med Kent sitt tio års jubileum!

~Hurra för Kent! ~

Av ♥ Janni ♥ - 28 februari 2010 09:30

Tja!

 

Alla minns väl hur det är i början. Pirret och ockupationen i huvudet av någon annan. Bara en liten snudd av en hand kan göra en helt i extas. Exakt såhär hade jag det igår. Vem fan kollar på Melodifestivalen när man kan ha underbart lövemaking. ;) Ok, inga närmare detaljer men ni hajjar. Om det är något jag är mer än nöjd med i detta förhållandet är det just sexet. Eller ja, att vi ens har sex till skillnad från andra. Nämner inga namn... erhm.. Vissa kanske hajjar vem jag menar. Det börjar på J.


En annan grej, om man måste skryta om vem som lämnade vem på facebook, hur mogen är man då på en skala? Jag hade sånna bra comebacks, men jag sjunker inte så lågt. Så skönt det är att någon iaf har vuxit upp.


Sen när det kommer till 30 sekunder... JAG VILL.. men med ingen inkomst och ett biljettpris som är nästan blir dubbelt så dyrt som i Sverige så kan jag bara inte. Jävla ass, cräp... snyft...





Av ♥ Janni ♥ - 25 februari 2010 22:00

Tja!

 

Den där Janni. Ja, hon lär sig aldrig. Till och med när hon är arbetslös så måste hon köpa kläder. Jag blir galen på henne!


Dessa tankar rullar rundor i mitt huvud hela dagarna. Jag vet ju om att jag bara skadar mig själv. Vissa har mat och vissa har cigg. Janni, hon har shopping. Vilket tror ni egentligen är dyrast? Jag ska vara glad om jag kan gå två veckor utan att handla. Till och med innan lönen har jag handlat. Fan ta mig själv. Suck. Slutar med att jag får sälja det på tradera.


Ja, ska det bli ändring på det här nu? J, säger jag. Dock gör jag annat. Undrar om rökare känner så här när du ska sluta röka?


wtf...



Av ♥ Janni ♥ - 23 februari 2010 21:30

Tja!

 

En liten snabbrepris.


Jag är trött. Jag är helt slut. Jag är däckad. Denna dagen... Jag vet inte hur jag ska beskriva den. Ja, alltså allt började ju bra faktiskt. Elina kom hem till mig klockan halv tio och ställde bilen här. Vi åkte ner till knutan och köpte en tidning och  båt/tågbiljett. Vi åkte båten över och satte oss på tåget. Vi gick av tåget och började med att kolla hur vi skulle ta oss till skolan. Att vi inte kunde göra oss förstådda på svenska är ofattbart. Jag vet inte hur pass motarbetade vi har blivit idag av dumma idioter. Vi fick stå i tio minuter för att få en biljett som vi var tvungna att lämna tillbaka för den varade bara en timme. Suck, det värsta var när han började snacka engelska med oss. DET är absolut det värsta som finns! Vi kom fram till att vi var tvungna att köpa n biljett då vi skulle åka. Vi började iaf gå mot Ströget. Vi gick en bit för att sen gå tillbaka till Burger King för vi inte hittade något annat vi var sugna på. Vi fortsatte gå på ströget och in i butiker och kollade och provade lite ibland. Sen efter det har det bara gått utför. I lagom tid gick vi tillbaka och tog en kaffe och köpte en biljett mot då Valby. Vi gick på tåget och gick av tåget. Inte lönt att köpa biljett kom vi på då ingen kollade i rusningstrafik.


Iaf.


Upp till stationen och rakt in på 7/11 där vi frågade om vägen. Namnet på skolan reagerade han inte på, men på adressen. Ja, ok. Vi började gå och vi gick. Efter en stund frågade vi om vägen. Tre männskor innan någon visste, vi gick iaf åt rätt håll. Äntligen kommer vi fram till gatan och vi börjar gå ner på den. Vi frågar 10 personer och de visar samma håll. Vi fortsätter. Vi vänder tillbaka och under tiden blir vi ju helt klart frustrerade och arga. Iaf, sista killen vi faktiskt frågar säger "Jeg bor på denne gade og jeg kender ikke till det her I taler om." Ja, då ligger den nog inte här.


Lagom arga gå vi tillbaka samtidigt som Elina frustrerande går in på internet samtidigt som jag leder henne över alla övergångställen. In på mobilen som också håller på att dö (off course). Vi får fram den riktiga adressen och ja. DET VAR JU INTE DÄR. Såklart. Varför skulle den ligga där liksom?!


Vi ska köpa ny biljett, men korten funkar såklart inte heller inte! Ännu mer ilska. Plus att jag ska ha men och ja, jag har legitimerad PMS då för er som inte vet.


Dagen känns inte längre okej, den känns inte normal! MEN, det är rusningstrafik och vi skippar biljetten. Allt går bra. Vi kommer till Huvudbanegården och gå direkt till info disken där vi har fått hjälp med att hitta till Valby och vilket tåg etc som vi ska ta. "NEJ, jeg kan ikke hjaelpe jer. Jeg er toginfo." Amen dööööh.. både jag och Elina börjar koka muttra fula ord medan vi går in på DSB och ber om vägvisning. Till sist är där en man som är jättesnäll och skriver till och med ut en karta till oss! Men efter allt om och men, då klockan nu är halv sex struntar vi i det. Vi har vandrat dels på ströget i timmar och i Valby efter denna icke existerande skola och nej. Denna dagen är så lång nu och vi vill mest hem! Så. Skönt.


Vi går och kissar, är riktigt trötta och faktiskt förbannade. Vi beklagar oss och går och köper varsin Chai Latte och går ner mot tåget. Jag stämplar mitt kort och går in mot mitten av perrongen. Jag kollar efter Helsingörtåget, kollar bak och vet inte varför Elina kollar in i det andra tåget. Jag tänker mest, gå inte in på det för det är fel tåg. Helsingörståget kommer och jag ställer mig i kö för att gå på. "JANNI!" hör jag Elina gapar och hon springer fram med Chai Latte över hela sig själv. "Mitt kort. Jag kan inte stämpla det." Ja, jag tar det fort och går iväg och stämplar det och ställer mig vid dörren som är längre bort. Flaxar och viftar att hon ska gå in på tåget. Jag skriker till och med att hon ska gå på och jag ser att där är folk som går på och hon står bakom dem. Jag springer på och går mot henne inne i tåget. Jag går genom två vagnar, men där kommer ingen Elina. Jag kollar ut och där står Elina och hennes Chai Latte!! Janni är på tåget och Elina är utanför. Jag inne och Elina ute. Ute, inne!! Tåger rör på sig och ankarna flyger rundor... paniken gror. Jag pressar mig typ mot rutan och trycker upp hennes biljett mot rutan (fråga mig inte varför jag skulle göra så, vi har redan gått igenom allt tusen gången, men jag kan säga att just då var allt i slowmotion som på film faktiskt.) Jag ser hur hon verkligen får panik och hur ledsen hon blir. Shiiiiit. Ett panik moment måste jag säga. Jag går av i Nørreport och väntar på nästa tåg tillbaka samtidigt som jag ringer henne och sms:ar att hon bara ska stå still så kommer jag tillbaka. Efter tjugo minuter är jag på Huvudbanegården igen och ja. Shit, vadå det värsta som kunde hända då.


Vi sätter oss på nästa tåg till Helsingör och säger inte jättemycket på den resan. Vi är helt utslagna. Det går iaf bra och vi väntar på båten och säger att phew, nu kan det inte bli värre. "Ja, om inte båten sjunker." säger Elina. Erhm.. typ shaddap! Men vår tur idag skulle det mycket väl kunna hända. Vi verkligen gapflabbar hela båtresan över hela vårt äventyr. På ett sätt har det varit bra. Vi lärde oss att kolla upp adressen extra noga, att danskar inte kan svenska för fem öre, att danskar inte är hjälpsamma, att DSB infon kan dra åt helvete att vi har full koll på var vi är trots vi är i värsta förorten till Köpenhamn och kanske det viktigaste av allt; att ALLTID hålla hand på tåg perrongen!


Jag vet inte hur många hemlösa som vi stalkat oss idag, hade det kommit en efter allt detta hände hade jag faktiskt sagt Fakk off. Jag vet inte hur mycket vi skrattar åt alla idioter som vi har frågat om var högskolan ligger. Ingen verkade veta NÅGOT. "Hvad sa du?", "Hvad sa du?" det är det vi har fått höra idag. I denna kyla!!! Mina fingrar och öron. Vi letade helt efter en skola som inte låg där den skulle.


Nu är jag hemma efter en RIKTIGT lång dag och har äntligen tinat lite. Hur har din dag varit?




Av ♥ Janni ♥ - 22 februari 2010 15:00

tja!


Sådärja, ännu en helg avklarad. Har inte pallat skriva något eftersom jag inte har gjort något speciellt heller. Mest kollat film och OS med Jolle hela helgen. Ätit har vi också gjort.


Någon resa blir de inte nu för tillfället för det har jag inte råd med, fast att jag vill! Oh, som jag vill. Bort från snön och till 25 grader. Fast att jag har Ica kort och får minst fem hundra spänn i rabatt så blev det inte tillräckligt billigt för mig.


Får vänta med det då tills det ser lite bättre ut ekonomiskt. Så länge jag klarar av hyra så är jag nöjd. Vem behöver internet liksom..? EEEHHH. Oh god... :S Okej, hyra och internet och telefon. :P Vem behöver mat liksom, inte jag.


Ett par saker har kommit på plats till framtiden och det är så skönt och dessa händer i april. Bara en sak kvar och det är den värsta, vill vänta till slutet av mars med att börja med det för orka snön liksom.


Imorn blir det faktiskt Köpenhamn. :) Mer om det blir det efter jag kommit hem, vi ska på öppet hus bland annat.


Toodles!

Av ♥ Janni ♥ - 19 februari 2010 10:30

Tja!


Återigen släpper Sophie Zelmani ett nytt album. Återigen vill jag gå och sen henne. Där är bara ett problem. I mars är där då tre konserter som jag vill gå på. Har bara biljetter till en än så länge, men vill ju klart gå på alla. Ett annat bakslag att jag är en minut away från att boka en sista minuten till Egypten. Martin och jag pratade om att åka iväg. MEN jag får inte lov, han får nog inte heller av sin tjej, av Jolle. Jag hajjar precis, anyways. Jag VILL iväg, jag är så fruktansvärt trött på allt nu så det finns inte. Dock krockar resan med en av mina konserter och det är 30 Seconds To Mars som ryker i så fall. :( Det värsta är att jag vet inte när de kommer och spelar här igen. BESLUTSÅNGEST no. 1! Suck...


Idag ringlar det några snöflingor, dock vet man aldrig om de kan bli fler. Jag vill inte gå ut, men är uppbokad att åka till Väla med Elle.


Nej, om man skulle duscha nu så får man det överstökat.



Av ♥ Janni ♥ - 18 februari 2010 15:30

Tja!


Så, bara för jag ska iväg så blir det snöstorm. Det ante mig. Nu ska jag iväg till mamma och pappa!


Ha det bäst!

Av ♥ Janni ♥ - 18 februari 2010 11:00

Tja!


Hallå, hallå, hallå. Trött dag nummer tre. Det är så hemskt, men jag vet inte vad som är fel. Att lägga mig tidigare funkar inte för jag somnar ändå inte och gå upp tidigare är inget alternativ för tillfället. Inbillning?


Idag blir det städning. Sen åker jag till mamma och pappa för hon åker till Finland imorn. Vad jag ska göra där vet jag inte.


Ska även försöka fota min lägenhet. Den är ju inte som jag vill ha den, men den är fin i säg så kan ju visa det bästa! :)


Vi hörs mer sen!


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina Mollysar

Feedjit

Översätt bloggen

Besökare

besöksräknare

Statistik


Skapa flashcards