jANNi    |♥|

Alla inlägg under juli 2007

Av ♥ Janni ♥ - 30 juli 2007 19:57



Jahapp, då har man semester.. eller ja, jag vet inte riktigt ännu om jag ska jobba imorgon. Har haft en riktigt hemsk dag på jobbet så är fan inte sugen på att ha en dag till med stress och skit! Det kvittar vad ni säger!


Bara skitgäster hela högen! Sluta vara så jäkla otrevliga mot oss!


Ska hem nu och städa hade jag tänkt mig, I really need to clean up the dirt. Mostly clothes! *hihi*


I trängslen utanför

Sen december, ingen snö

Jag följer efter dig

Genom kön

Du stryker fingrarna

Lätt mot min kind

Och i ett ögonblick

Då allt står still


Så får jag en chans säga

Allt det jag aldrig sagt

Så får jag en jag chans att ge dig

Allt det du aldrig haft

Men jag är för feg


Det finns ett enkelt svar

Du är varm när jag är kall

Du tar så lite plats

Jag tar allt

Jag trycker läpparna

Lätt mot din hals

Jag frågar gråter du

Du smakar salt


Du gav mig en chans att säga

allt det jag aldrig sagt

Du gav mig en chans att ge dig

allt det jag aldrig ger dig


Och dom små, små orden är svåra ord

Och dom hårda orden är enkla ord

Jag fick chansen, du gav mig chansen

men nu är det för sent

Nu är det för sent


Och dom små, små orden är svåra ord

Och dom hårda orden är enkla ord

Jag fick chansen, du gav mig chansen

men nu är det för sent

Nu är det för sent

 

Av ♥ Janni ♥ - 29 juli 2007 20:05




Det var ett tag sedan jag skrev.


I torsdags så jobbade jag hela dagen och det var rätt lugnt senare på kvällen så vi kom iväg i tid. Jag skulle cykla hem, vilket tog 20 minuter. När jag satt på cykeln smsade jag med C.A och vi bestämde att jag skulle komma till henne så snabbt jag kunde. Jag åkte hem och duschade [i min vask!!] snabbt som attan och åkte iväg. Jag cyklade i det ösande regnet och fick låna fönen när jag kom dit för att torka mina kläder och håret.


Det var Sanna, Angelica och Chidde som var hos C.A Tjejerna jobbar också på Scanlines och de var jätteroliga. Chidde var nog bara en vän till tjejerna och han var skitnajs. Det blev lite drinkar och shotar! Fy, vad den Tequilan

var nasty. Första och sista gången jag tar en sådan C.A


Vi drog ner till stan under två paraplyer och gick in på PL13. Det var riktigt najs musik, och efter det blev det ner till Hampan. Klockan var redan jättemycket och jag skulle jobba samma tid som torsdagen på fredag så jag cyklade hem. Blev ett litet stopp på vägen bara.


Du gör mig bara ledsen.


I fredags var jag faktiskt bakfull en del. Blev väckt av städtanten som ville tjafsa om min dörrmatta! Orka! Åkte hem till ödåkra och duschade och sen till jobbet och käkade en bakad potatis. Mumma!


Jobbade hela dagen och sen på kvällen skulle vi hinna med 20:13 bussen, vilket vi gjorde också! Jag är otroligt tacksam för allas hjälp under stängningen! Tack, för att ni hjälpte så mycket!


Vi sprang och bytte om och och gick direkt till bussen. Massor av människor som skulle åka buss. Jag kom ner och gick med An.C till hon var hemma och fortsatte bort mot Sundstorget och den stora scenen. Jag höra ljuv musik spelas och jag gick med ett stort leende [bokstavligt talat!] fram till scenen och gick in lite så jag kunde se dem... Där stod dem! Bo Kaspers Orkester! Lika sköna typer som sist vi sågs!


Jag hann se en minut av dem innan jag började kolla runt. Tror ni inte att det första jag ser är J. Han sitter ner på marken och har värsta grinet i fejjan och stirrar på mig! Vi kramas och hälsar fint, lyssnar på Bosse och pratar lite emellanåt.


Ni är så jävla bra, ni är det bästa jag vet!


R. ringde mig, men jag beslöt mig för att stå kvar där jag var istället för att spendera konserten med att leta efter dem som by the way också var där fast vid öltälten som inte kunde höra när han pratade med mig i telefonen! Så jag stannade kvar i mitten och kollade färdigt på Bosse och sen ringde jag tillbaka när folket hade skingrat sig.


På vägen dit mötte jag min Laj & hans Line som skulle leta efter hennes syster och kolla på Mustasch! WoW! De såg jag för tre år sedan! De var najs.

Jag mötte upp med folket och det var inte många som var där, men en del. Lite från Blåtuppen och disken och Donken. W.E.E du kan inte tåla mycket sprit. :D


C.A, R, & Betty var där och jag joinade dem glatt. "Var de bra då?" "Eh, jaaaa!!!" konstaterade jag.


Som sagt skulle jag börja halv nio dagen efter så jag skulle inte dricka. Ack, så fel jag hade! Jag blev bjuden på så mycket cider och öl så jag hade kunnat bli dålig där och då! Tur gick det bra och det var najs när alla började komma! Vi satt och pratade hela kvällen till Jodla med Siv kom och började spela. Så vi alla dansade med varandra och vi var inte lite folk direkt! Det kom folk från Grafitti och mer från Donken.


Det var så najs, roligast hade jag nog med "mormor" aka. Felle. Vi slukade en massa cider tillsammans, fast det kunde hon göra för hon hade fått ledigt igår!?


Tråk!


I alla fall...


Min gylf på mina nya short gick i sönder, men jag var ändå skitsexig. [fick reda på det under kvällen!]


Har inte haft så skoj på länge. Längtar till nästa gång vi ska dra ut.

Till och med du var jätterolig precis som du brukade vara. Hoppas att allt har löst sig och lycka till på det nya jobbet. Jag kommer verkligen att sakna de stunderna när du var hos mig! Du finns alltid hos mig.


Ar. var stupfull i fredags så det var inte klokt. Inte en chans att du ska sova hos mig av två skäl. Inget bra sex och sen skulle jag upp långt innan jag ville. Fast du var ju trevlig och vi dansade en del. I had the time of my life!


Back to work och jag mådde så himla bra. Trött var jag med det hade inget med drickan att göra. Jag mådde verkligen superbra igår! Jobbade till fem och gick hem till mamma & pappa och duschade. Åkte hem och lämnade av mig alla saker och hämtade lite cider till kvällen. Jag glömde dock att stänga min frys! Så jag märkte det idag kl sex! Klockan sex! Sicken tur jag hade för inget var skadat! Mirakulöst tycker jag!


Stack in till stan och såg Rix Fm med. E.W och de jäkla skrikande/rökande tjejerna bakom oss! grrrr! Hur som helst var den konserten bara sådär. Mycket överskattad event och jag hade så ont i mina ben och ryggen efter det, men jag hade inte ätit på festivalen något alls så var tvungen.


Det blev Langos och våffla med chokladsås! Efter spydde jag nästan och var

jätte kissig. Klockan började närma sig tolv och jag ville inte betala fem spänn för en bajjamaja så jag gick till PL13 när vi ändå skulle ta bussen hem. Med en mycket lång kö till toan och springade till bussen kom vi hem! Då blev jag tillbaka bjuden till stan! Men icke! Jag somnade på en och en halv minut!


Idag har jag varit på Väla och gett mina brallor till en tjej som skulle fixa dem. "Vi har rätt att prova laga dem innan du kan få nya eller få dem utbytta." Om det inte går att fixa dem, hoppas jag för din egen skull att de finns nya! Annars får jag nog pms på dig, tant!


Back to the writing...


Är hemma nu och har käkat panpizza och en massa chips & dipp och kollat på Kyle XY! Mumma! Ska sova tidigt för jag öppnar på jobb imorgon. Tills dess blir det slappa och mysa med katterna!


Ha det super!

Av ♥ Janni ♥ - 29 juli 2007 17:37


Jam And Spoon Feat. Rea - Set Me Free [Empty Rooms]



Don`t hold me back but don`t leave


Empty rooms are surrounding me

with colours of light

It´s too soon, too soon to see

If what we had tonight

Won´t disapper, leaving me here in doubt

Won´t disapper, leaving me no way out

All I know is if you go

you take a part of me

All I know is love controls

Won´t you set me free

Won´t you set me free

Won´t you set me free

Empty rooms are closing in on me

I can´t find my way out

It´s too hard, too hard to breath

And still I want to shout

Don´t leave me here, don´t disappear tonight

Don´t leave me here, don´t take me colours of light

Cause all I know is if you go

you take a part of me

All I know is love controls

Won´t you set me free

Won´t you set me free

Won´t you set me free

Set me free

Won´t you set me free

Set me free

Won´t you set me free

Av ♥ Janni ♥ - 29 juli 2007 17:15


some will play a game with love

steal your heart away

some will say those words

you want to hear

but if you look closer

is it really what it seems?

i can give you everything you need


i'll be sincere for you

whatever's gonna happen now

sincere for you, i will

always here for you

whatever you decide right now

sincere for you, i will


i'm not the one to fill your head

with false security

i'm the one with nothing left to lose

don't be taken in by

what you think is honesty

just realize what i can offer you


i'll be sincere for you

whatever's gonna happen now

sincere for you, i will

always here for you

whatever you decide right now

sincere for you, i will


some will creep inside your head

steal your heart away

and some will say those words

you want to hear

but if you look closer

is it really what it seems?

i can give you everything you need


i'll be sincere for you

whatever's gonna happen now

sincere for you, i will

always here for you

whatever you decide right now

sincere for you, i will


Firewall - Sincere [Lange Vocal Mix]

Av ♥ Janni ♥ - 26 juli 2007 00:26



Jahapp.


Då var man nästan på väg tillbaka, men bromsade i sista sekunden. Du förstörde MIN sak. MIN!


Lägg dig inte i. Du har inget i mitt att styra och ställa. Du frågar mig varför, ska "kolla" så jag "mår bra", det får du inte. Du gav upp den rätten för länge sen. Jag hatar dig!


Och till er andra, lägg er inte i mitt liv, jag skriver inte här för er skull. Tror inte vissa fattar vad jag skriver för. Vissa människor har fan inget liv, sluta trampa ner på andra.

Omoget?


Det kanske hjälper nästa gång?

Av ♥ Janni ♥ - 25 juli 2007 16:42



Imorgon 16:45 börjar Helsingborgsfestivalen som varar till lördag kväll. Nu är jag hemma hos mamma & pappa och ska tvätta mina jobbebyxor tills imorgon. Imorgon då blir det jobb mellan 12 & 20:30 [spännande!?] och sen in till staden för att möjligtvis kolla på lite band med C.A [Timo Räisänen, Mando Diao bland annat]. Det blir en lugn och mysig torsdag hade jag tänkt mig.


På fredag blir det 12 - 20:30 åter igen! Vi kommer vara ett helt gäng från alla olika resturanger som ska åka in till stan och vad vi ska göra där det är oklart än sålänge. Jag i alla fall, måste hinna med 20:21 bussen från Väla så jag kan hinna se lite på Bo Kaspers Orkester som spelar på den stora scenen klockan 20. Har väl ett litet släptåg efter mig då!? Efter det blir det väl andra band. Eller va? Och varför tror alla att jag ska ragga på dig!? Tänker bara på vad som hände sist.


Lördag är det jobb som gäller under dagen. 08:30-17 [möjligtvis en aning bakfull]. Tur att jag har Felle med mig hela dagen. På kvällen vet jag inte ännu, kanske en lugn kväll eller kanske en riktig rackabajsare. Har inte planerat något ännu [fingers crossed]. Hoppades på att min sötnos skulle vilja partaja lite med mig, men det får framtiden utvisa. Kanske blir att checka in Danny eller Ola?

Av ♥ Janni ♥ - 24 juli 2007 22:10


 ღ


Idag var man ledig och har inte gjort ett jota. Igår såg vi ju på film, men hade en kvar att se [The Wicker Man]. Jag vaknade till smset "Jag drömde om dig inatt." Vad trevligt att man är eftertraktad! [skojar] Jag och "Pelle" kollade på den och vi båda tyckte det var super bra ändå till slutet. Då sög den verkligen "stor balle". Se inte den om ni inte vill bli besvikna!


I alla fall... [give it up!]


Sen har jag varit och inhadlat lite dassapapper. "Handlade du dem för att där fanns hjätan på?" "Ja," nickar jag. Sen kommer hans underbara "halvskratt" och vi kramar varandra hejdå för dagen.


Oh please, you know what I need [You know what I need]

Save all your lovin for me

We can’t escape the love

Give me everything that you have


Nu har jag känns mig lite nannig ett tag, så ska pela av mitt smink och sen lägga mig i sängen med datorn och blir tröttare. *hoppas jag på*

Imorgon blir det bara lite jobb och sen blir det nog hem och tvätta jobbekläder... känns kanske inte så lönt eftersom jag ska ha semester om ett par dagar, men vill ha "rena" byxor när jag kommer tillbaka. Skjortor har jag gott om så det blir nog inga problem att ha en ny och fräsch en!


 

Av ♥ Janni ♥ - 23 juli 2007 23:46


 


Imorse när jag skulle vakna så gick det jättesegt. Jag kom inte upp i tid alltså. Jag missade bussen precis och fick ta nästa. Ingen fara för jag fick in min tid som jag kom försent när jag jobbade över tjugo minuter och fick bort kön.


Vi är ett bra team i alla fall, eller hur?


Efter det var det en liten runda på Väla med L. och jag hittade faktist lite kläder. Jag bestämt mig för att inte inhandla några nya kläder i nästa månad, eftersom jag måste spara tills vi ska iväg.


Efter det var det hem och duscha och sen sticka direkt. Ā. kom och vi såg Disturbia.

OMG! Den var så hemsk. Bra hemsk! Det var länge sen jag kände mig så spänd under en skräckis. Men rekomenderar den starkt till alla som är into sådana filmer.


Jag tycker om när du rör dig!


Nu lyssnar jag på Bo Kaspers Orkester och ska alldeles strax sova. Jag är ledig imorgon och ska tvätta och lämna tillbaka en film som vi inte hann se!


Ha de gött!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina Mollysar

Feedjit

Översätt bloggen

Besökare

besöksräknare

Statistik


Skapa flashcards