jANNi    |♥|

Alla inlägg under mars 2012

Av ♥ Janni ♥ - 31 mars 2012 12:00

Igår hade jag lite tråkigt så jag gjorde en fransk manikykr, jag har inte haft det på säkert över ett år. jJg vet inte varför jag började bita på naglarna igen när jag började plugga, men nu har jag fått sluta av vissa anlednignar. Jag hade inget vitt nagellack så jag tog ett rosa. Så sött det blev titta!



Idag aså är Jolle och byter däcken sen när han kommer hade jag tänkt att jag skulle hämta ut två paket som har kommit. Dels dammsugarpåsar som vi har behövt nu hur länge som helst känns det som. Dammsugaren låter som den håller på att sprängas och det är inte så kul att dammsuga med en full påse. det andra paketet är från H&M. Inte något märkvärdigt.


Iaf... jag ser fram emot skattepengarna kommer till mig. Har haft utgifter som jag inte alls räknat med och det känns på kontot nu. Men visst, det är självförvållat så kan väl inte klaga. Även om jag vill ;)


Det blir tyvärr ingeet Båstad ikväll, vi har fått boka om. :(


Aja, nu får jag hoppa in i duschen. Känner mig lite ofräsch idag av någon anledning. 


Mosh! 

Av ♥ Janni ♥ - 29 mars 2012 09:30

Moshi Moshi!


Det har varit relativt bra väder. Lite moln men också sol! Så nu

r det vår, utom om det ska snöa på måndag eller var det var.... hmm..


Idag är det dags för skolan, vi har redovisnign. Inte för att det är nåon vidare bra redovisning, men det skiter jag blankt i. vi hade bara en dag så det fick bli en hederlig PP.


Igår hade jag tjejerna över för vår Disneykväll, efter mycket tid, och det var hur mysigt som helst. Dock pladdrades det en hel del altlså. Hahah vi kan inte hålla käften. Jag som också hade för mig att Madde är en sådan som avskyr när man pladdrar under en film. ;)


iaf vi såg Lejonkungen, Bernard & Bianca i Australien och Björn Bröder. Dessa var de framröstade filmerna denna gång. Sen får vi se fler när vi ska ha en ny Disneykväll! ;)


Ikväll ska jag sova hos mamma och det är skola på fredag. ajg fan tiden rinner iväg som vanligt. Det är alltid nått som man längtar till känns det som för mig.


I helgen blir det Båstad på lördagskvällen, det ska bli så jävla trevligt, har inte träffat Anna sen personalfesten i september. Och vi kommer inte jobba ihop denna sommaren så det är lite snyft historia på det. Jag hade hoppats på det liksom.



Mosh!


Av ♥ Janni ♥ - 27 mars 2012 08:30

Hurra, idag är jag ledig gott folk! Fy bubblan vad skönt. Det är så jävla skönt att vara helt själv när jag är ledig och inte ha någon här som sänker mitt helg humör. Så jag ska strax börja städa inför imorn kväll då tjejerna kommer hit. Jag måste också kolla hårdisken så att vi har alla Disney filmer som är på listan, skulle inte oroa mig egentligen, men jag vet att jag har haft problem att få hem Bernard och Bianca, men vet inte vilken av dem det är så hoppas jag har den vi ska se. Hehe


Det känns verkligen underbart (om man räknar bort min sprängande skallebank). Så jag ska ta bilen och köra och handla på city Gross, Mio och IKEA efter städningen hade jag tänkt, kanske även lite kattsand när man ändå är iväg.


Igår var jag en snabbis på Väla för jag skulle hämta mina stövlar. Det skulle jag aldrig ha gjort alltså. Haha, det sög rejält i plåboken så det svider än. Ibland är mina impulsköp inte att leka med. Jag kan ju säga att jag skulle vilja använda mitt lån denna månaden, men det är ingen bra idé för jag måste på något sätt sätta tillbaka de pengarna och det vet ni nog att det är kört om jag använder lånet. Jag får helt enkelt inte köpa något att överhuvudtaget förrän om 4 veckor (inte ens en deo, så mycket pengar har jag kvar). Alltså fan. Aja, jag är iaf nöjd med mitt inköp även om det svider så jag nästan gråter.





Av ♥ Janni ♥ - 25 mars 2012 16:30

Såja, nu har vi definitivt börjat gå mot ljusare tider. Vårdagjämning i veckan som var och nu har vi vridit fram klockan.


Jag kan säga att jag är helt slut i huvudet nu alltså. Jag har varit det ett ganska bra tag nu, det märks rejält här hemma. Jag orkar inte ta tag i handlingen och städningen längre. Vilket är duktigt jobbigt. Så har jag ju inte orkat blogga för jag orkar inte sätta mig vid datorn alls.


Det är inte heller den bästa tidpunkten  rent allmänt just nu får jag har fått en depperiod nu känner jag, lite dålig tajming att var slut och deppad på samma gång. Igår bestod dagen av att zappa bland kanaler och sova. För det kändes som det inte fanns något annat jag kunde göra åt det. Idag är känslan till och med värre, men jag har planer så det gör att jag kommer ur den åtminstone för en liten stund. Men annars känns det rent ut sagt som skit just nu. De dagar som jag verkligen kan göra det jag egentligen vill (sova bort hela dagen) är tack och lov så få. Men förhoppningsvis går det snart över. Iaf för ett tag så jag kan känna mig glad för att våren är här.


Den här känslan som jag alltid pratar om när jag inte mår bra, jo det är svårt att förklara men den är lite som molnande värk i hjärtat som toppas med lite stössel av oro/obehag, en lite hopplöshetskänsla helt enkelt. Ja, enkelt är det fan inte. Jag önskar jag kunde stoppa in handen och dra ut den och slänga den så långt bort från mig som jag bara kan så jag slipper se den igen.


Men som sagt, det är inte ofta jag gnäller, men gnäller jag så är jag långt nere. Även om jag inte pratar om det med mina vänner så vet de om att den är konstant och går aldrig över.





Låt mig bli din skugga, och du bli min.


Av ♥ Janni ♥ - 22 mars 2012 15:00

Så går det när inte appen har kommit och Janni har tentor och grejer som ska göras! Det var längesen sist, att jag har inte haft internet på min dator, ingen app och ingen tid gör att Janni inte kan blogga.


Tentan är över, det känns till och med som om det var flera veckor sedan som vi gjorde den. haha så nu vill jag inte prata om den mer!


En ny delkurs har börjat, inte för jag gillar den. Nu är det åter till knäppa grupper och redovisningar och allt möjligt tradigt som ger mig ångest. Aja, jag slapp detta på termin 2 och halva termin 3 så ska väl vara glad så länge det varade.


Annars är jag helt slut, har duktig mensvärk och måste plugga. Lite stressad över moment 1 som inte vi har gjort klart ännu. Vi har iaf varit på en huvudförhandling så nu ska vi skriva rapporten. Vilket är den tråkiga biten. Bara vi får den överstökad så. Vår handlade om bland annat narkotika och lite annat smått och gott. hehe inte kul att vara i deras skor inte.


Har inte den blekaste vad vi ska äta idag. Jag har så ont i min rygg (svanken) för min mensvärk så jag vill bara ligga och ojja mig!


En glad nyhet är att min deklaration kom idag och mamma var så ivrig att öppna den så hon fick det. Det var en stor nyhet, så mycket pengar har jag inte fått tidigare så jag är mer än sjukt nöjd. De ska in på sparkontot, samma som förra årets pengar så jag lär ju klara mig. Jag kommer ju inte kunna jobba lika mycket denna sommaren som förra antagligen så jag behöver alla pengar jag kan "få". Sen så är ju dessa pengarna från förra årets sommarjobb så det passar så bra!


Men det väger inte över min jävla mensvärk, ursäkta jag brukar inte gnälla över min mensvärk.




Av ♥ Janni ♥ - 22 mars 2012 14:45

Ibland använder jag shazam när jag hör en bra låt. Ofta kollar jag men ibland gör jag inte det. Så jag har kollat igenom den nu och hittar gamla låtar hehe. Iaf. jag hörde en remix på Depeche Modes Enjoy the silence som var apbra.


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina Mollysar

Feedjit

Översätt bloggen

Besökare

besöksräknare

Statistik


Skapa flashcards