jANNi    |♥|

Alla inlägg under november 2010

Av ♥ Janni ♥ - 30 november 2010 13:00

 

Moshi Moshi!

 

Jag hade tänkt att jag skulle ge mig på en sån här grej. Man bloggar om fasta ämnen. Ett ämne om dagen dvs. Så första inlägget kommer imorgon tänkte jag. Vi får se hur det håller sig helt enkelt.

 

Dag 01 – Presentera mig själv
Dag 02 – Min första kärlek
Dag 03 – Mina föräldrar
Dag 04 – Det här åt jag i dag
Dag 05 – Vad är kärlek?
Dag 06 – Min dag
Dag 07 – Min bästa vän
Dag 08 – Ett ögonblick
Dag 09 – Min tro
Dag 10 – Det här hade jag på mig i dag
Dag 11 – Mina syskon
Dag 12 – I min handväska
Dag 13 – Den här veckan
Dag 14 – Vad hade jag på mig i dag?
Dag 15 – Mina drömmar
Dag 16 – Min första kyss
Dag 17 – Mitt favoritminne
Dag 18 – Min favoritfödelsedag
Dag 19 – Detta ångrar jag
Dag 20 – Den här månaden
Dag 21 – Ett annat ögonblick
Dag 22 – Det
här upprör mig
Dag 23 – Det här får mig att må bättre
Dag 24 – Det här får mig att gråta
Dag 25 – En första
Dag 26 – Mina rädslor
Dag 27 – Min favoritplats
Dag 28 – Det här
saknar jag
Dag 29 – Mina ambitioner
Dag 30 – Ett sista ögonblick

Av ♥ Janni ♥ - 29 november 2010 11:30

Moshi Moshi!


Jag har varit lite upptagen så har inte orkat skriva. Har suttit 8h i bil på två dagar bara för jobb, tur man får betalt, så är liiiite less på att köra bil.


Det gick bra på jobb iaf... inget utöver det vanliga. Ont i fötterna dock.


Körde hem i fredags till hans föräldrar för han var där. Vi beställde en kycklingtallrik för jag var hungrig eftersom jag inte ätit någon kvällsmat. Klockan blev halv elva innan vi kom iväg, man brukar få tjata en timme på honom innan han får tummarna loss! Väl hemma i sängen var vi båda pigga och han också lullig så vi pratade en timme. Jättebra jobbat Janni!


Jag var ju svintrött på lördagmorgonen när jag skulle upp. Jag körde halv åtta och det gick ju fint. Vägen var ännu bättre än i fredags. Jag var tomtemor ute i Bromölla och det var rätt soft faktiskt. Dock var där inte så många barnfamiljer så jag fick dela ut lussekatter till alla möjliga. :p


    

Såhär ful var jag i lördags!



När jag skulle köra hem var det lite värre. Köer för det snöade och jag var så trött för jag visste jag skulle till Ödåkra och byta bil och hämta saker. Så jag gjorde ett par galningsomkörningar som vi inte behöver prata om. Men fan vad folk kör för jävligt... och jag menar det. Jag är inte den som kör som en galning, men fan alltså.


Iaf... när jag kom till Ödåkra var där ju storm typ. Så jag gled rundor i rondellen vid Väla. Om där inte hade varit en annan bil precis bredvid mig så hade jag tyckt det var kul. Men fan vad rädd jag blev, det slutade lyckligt trots jag hade automatare. ;)

Berätta dock inte detta för min mamma....


Iaf, jag kom hem och var så jävla trött alltså. Orkade inget utan vi beställde pizza! Fan två dagars hämtmat är fan inte bra! Men så fick det fan bli. Vi låg och kollade på AFV och sen gick vi nog i säng. Johannes hade varit på firman och fixat med dörren, vi måste ju byta dörrarna till skafferiet och städskrubben eftersom det är verkligen inte tätat där! Här är alltså svinkallt. Dock har det blivit en aning bättre i sovrummet, men verkligen inte okej!! Orka!


Vi sov nog inte så länge på söndagen, men jag sov lite längre, för jag brukar vänta ut hans rökpaus om mornarna. Sen kom han och vi låg och diskuterade en stund vad vi skulle göra under dagen. Pynta, fixa dörren, handla och hälsa på hans föräldrar lite. Jag började att plocka undan och pynta lite och han hämtade sitt julpynt från vindsförrådet här bredvid. Sen kan ni gissa hur det gick. När det gäller julgranen så är jag väldigt strikt. Jag vill inte har rött och blått i min och det kan han inte acceptera. Sen tyckte han väl att jag dissade hans julpynt, vilket jag kanske gjorde litegrann, men jag har försökt lämna mina barnsaker hemma och tänker köpa lite nya grejer varje jul så det inte blir så jävla dyrt. Det är dyrt! Men han blev väl stött när jag kommenterade. Så han då fick han sinne och vi skulle plocka ner allt. Så det gjorde jag. Nästan allt innan jag gick in och duschade för jag var så förbannad på honom! Jag brukar inte prata med honom då och det är det värsta han vet.


Efter duschen hade det väl släppt lite så vi åkte till hans föräldrar och där diskuterade jag och hans mamma hans sätt. Han är väldigt lik sin far, men vill ju såklart inte erkänna det. Tur att jag och hans mamma känner likadant! Så är jag inte ensam.


Vi åkte och handlade med hans föräldrar för det skulle de också göra. Sen körde vi hem och ja, jag gjorde mat till mig själv och  han käkade pizzarester och vi kollade på Gremling! :)


Sen fixade jag tårtan med jordgubbsgrädden på. Lite lite grädde på bara... sen bråkade vi igen. Jag har lite svårt att sluta köpa kläder. Dock har jag inte köpt något på te veckor men vill kolla på en kofta som jag har suttit och väntat på just när han skulle betala räkningar. Kan ju säga att jag blev förbannad och det blev han med.


Efter det gick jag i säng och där låg jag till kl åtta imorse. Jag är alltså fortfarande förbannad. Jag är en aning less på honom nu faktiskt och jag är lite småchockad över det faktiskt. Jag börjar oroa mig för hur jag känner... :( det går väl över.


Idag är det fint väder i Klippan för en gång skull och jag slapp att åka in på samling. Tur det. Så efter bråkandet igår fick jag sätta upp allt jag ville så slipper han bry sig. Vi kan alltså bråka om vad fan som helst. Det är lätt som en plätt.


  

  

Här är min myspingla och jag!


         

Hon är ett knas!



Av ♥ Janni ♥ - 25 november 2010 22:30


Alright, låt det bära eller brista. Det gick ju bra sist så det kommer gå så jävla fakking bra denna gången också. Plus att det är inte lika mycket pill som sist, så det är ju i regel lättare, inte för det måste bli det. Nu hade ju tjejen jag gick med väldigt bra koll eftersom hon gjort detta i ett par år. Jikes.... tre olika reklam jobb plus personlig assistent. Hur man lyckas att få ihop alla olika tider vete fan. Plus en familj.


Ja, alltså...


Nu har jag duschat och gjort mig färdig för sängen. Vi säger att jag är trött. Hoppas bara inte mamma ringer och vill ha skjuts hem senare när jag väl somnat. Jag får skicka och säga att jag sover. ;)


Godnatt!



Av ♥ Janni ♥ - 25 november 2010 20:00


Jag kollade lite på En Julsaga innan och vet inte om jag ska sätta igång en film till. Jag vill ju helst se dem med Jolle som vi brukar göra. Vi får se, kanske bara en. Det kan väl inte skada.


Sen åt jag paj och kollade lite på 2½ men. Mys hela kvällen, dock vill jag sova tidigt, men tror inte jag kommer somna.


Nu är det väl dags att börja boka in julbak med alla people!


           


So Call Me!

Av ♥ Janni ♥ - 25 november 2010 18:30


You feed me fables from your hand
With violent words and empty threats
And it's sick that all these battles
Are what keeps me satisfied...

Av ♥ Janni ♥ - 25 november 2010 15:00


Det är väldigt mysigt med snö faktiskt, dock inte om man ska ut och köra bil. Långt. Bort. Där man inte vet något. Så, julen kom en månad tidigare iår. Jag är så glad att vi har fått snöigare vintrar nu. Eller man kan ju hoppas vädret håller fram till jul.


  


I alla fall... julmusiken har gått lite på högvarv här i Ödåkra idag. Jag har ingen ork till något idag, så lika bra. Finns inte mycket på tv heller att kolla på så jag antar att jag får ha tråkigt. Jag tvättar iofs. Jag har grävt fram ytterligare lite saker som ska med mig till klippan imorn bland annat det vita överkastet som hänger på tork. Sen min vita jacka behöver verkligen också en tvätt. Lite jobbigt med vitt då, så nu ska jag ha min svarta jacka ett tag.


     



Annars då. Ja, dörren kom idag. De plingade på dörren igår och frågade om de fick komma mellan tio och elva idag. Ja, jag är ju klart inte hemma (vad var det jag sa innan) så jag sket i vilket. Bara katten blir instäng i datorrummet och inte rymmer. Så vill hem och kolla in den nya dörren! Får vänta tills imorn kväll. 



För övrigt saknar jag Johannes. Väldigt mycket faktiskt.



Av ♥ Janni ♥ - 25 november 2010 13:00


så får ni smaka på glögg. Ska dema där imorn.


På lördag ska jag vara tomtemor där också. :P Det uppdraget är ju mycket roligare. Då ska jag ge önskelistor till barn så de kan skicka dem till tomten! :D Önskar jag hade sånt när jag var mindre.


Det var lite kort varsel, tur jag åtminstone har mina kläder, men får ta lite saker hemifrån eller de kanske har ett ICA kök så jag kan låna där istället. MEN det vet jag ju inte så bäst jag tar med mig egna saker den här gången iaf. Då får jag svänga inom Klippan på morgonen. Eftersom jag är i Ödåkra hos mamma till imorn så blir det ännu längre körtid. Det ska bli intressant med mitt första uppdrag ensam. Tror jag har koll på läget... tror...


Jag får bara vara där lite tidigare så jag får mer till att förbereda mig. Jag provade kläderna och ja behöver en mindre storlek på en sak. Annars är resten helt ok.


Nej, nu ska jag återgå till det jag gjorde innan. Ingenting.


Mosh!



Av ♥ Janni ♥ - 24 november 2010 11:00

Moshi Moshi!


Har ni testat den nya grädden från Arla. Alltså mums mums. Jag gillar nog jordgubben mest eftersom chokladen ändå smakar som choklad mousse. Jordgubben är bl.a perfekt till våfflor & pannkakor så slipper man ha fram både grädde och sylt. Själv ska jag göra rulltårta av den! Alltså ha den i....


  


För övrigt hade jag en stressig dag igår och kommer nog vara stressad idag med (jag ska till mamma och sova där till fredag). Jag var på Ica Maxi i Råå och demade för Arlas grädde igår. Jag är bara osäker på om jag tycker om att göra det eller inte. Det är ju pengar och det behöver man alltid. Jag kanske får testa ett par demos till och se vad jag tycker. Kanske bara nu för det är så nytt och jag är helt stressad. Vi får se.


Kul väder och jag ville ha bilen. Suuuure. Igår var det ju mest regn med frysvarning. Idag får jag väl köra 60 på motorvägen om jag nu tar bilen dvs.


Ja, nu är gubbarna i huset också som ska byta dörren. Fakk, varför kan jag bara inte vara hemma när de kommer hit. Dåligt Janni. Nej, det är faktiskt dåligt av hyresvärden att inte ge oss en lapp med dag & tid för när de ska komma och byta.
Vi vet inte ens vilken dag de kommer, hur ska jag kunna stänga in kattfan om jag inte vet när det kommer eller om de kommer. Jävla idioter! Arrrggghh!


Nu ska jag städa undan. Jag stressade hem efter demot för att få igång maten och städa samtidigt eftersom Johannes hade satt upp nästan alla lister. Fönstret och dörren har ännu inga lister, men vi vill faktiskt få ro så vi bar in sakerna och sov där igår. Det var väl rätt skönt utom att jag gick och sov på soffan för vi hade sprutat medel på Saga så hon fick inte var med i sovrummet.


Rummet blev iaf jättefint, jag tog ett par bilder som jag får lägga in när jag giter. Känner inte riktigt för det just nu, måste dammsuga och tvätta golvet. IGEN. :P Jobbigt med renovering alltså. Jag minns inte att det var lika jobbigt med köket. Jag var ju iofs inte hemma då så kanske därför.


Ovanpå allt så mår jag illa.... så det så.


Aja, vi hörs!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina Mollysar

Feedjit

Översätt bloggen

Besökare

besöksräknare

Statistik


Skapa flashcards