jANNi    |♥|

Alla inlägg under augusti 2007

Av ♥ Janni ♥ - 31 augusti 2007 17:08



Hur fan kan alla veta, jag har inte sagt något!?

Av ♥ Janni ♥ - 31 augusti 2007 13:30

Tja!


Igår jobbade jag då alltså. Det var så svårt att gå upp klockan sex! Jag har inte gått upp så tidigt på månader. :)


Jag kom till jobb och det visade sig att det kom två snubbar som skulle rensa skorstenarna så vi hade inte mycket att göra från 7-10. Emma kom till jobbet halv nio när hon började tio! Hennes kompis hade ställt om klockan eller vad det nu var. Nawe, gumman!


Vi gick alla över halv tio för att käka frukost på DT:n, Elle jobbade och jag fick käkat två toast [fast fick göra dem själv när vi kom tillbaka, eftersom de hade glömt att sätta igång rostarna]. Tycker det är så synd att vi inte har toast mer.


Dagen flöt väl på någorlunda, men det var ingen rolig dag precis. Efter jag slutade gick jag och Elle och käkade bakad potatis. Jag måste ta mig till jobbet idag också för jag måste fixa något som har blivit fel med mitt schema.


Sen åkte jag på Väla med mamma för hon ville köpa vinterjacka. I Augusti! Ja, det snöade ju i Kiruna så... why not!?


Jag hittade saker för över 2000 :-, men jag ska icke köpa något mer för denna lönen. Har redan slösat tusenlapp! Fy skäms!


Kollade på film på kvällen, blev en skräckis [28 week later - dålig]. Gick ju bra för HIF hoppas det går lika bra nästa gång!


Nu får jag väl göra mig i ordning och sticka iväg. Kan inte äta Donken förrän imorgon och jag som ville provat de där nya Hottie Hottie [mitt slang när det är beställt på jobbet] Chicken Wings. De är starka säger Elle.


pussis!






Av ♥ Janni ♥ - 30 augusti 2007 17:07


I was looking down at you
Smiling underneath
From one side, held you tight
But shadowed ends grabbed your knee
Your head was in the clouds
Now those clouds are in your head
Cause when you needed me
So I listened to what you said

Look another year when by
They keep passing by
God dammit I didn't even die
To all thats all I have grown
Well that one time a loss

It was loved like a callous
Your scarred enough to be
Tough and immune, your body adapts you see
To all above my head
And all below my feet
Know thats what freedom
You'll never take from me

Look another year when by
They keep passing by
God dammit I didn't even die
To all thats all I have grown
Well that one time a loss

To critisize and judge
How did I end up here?
With these standards I'm forced to learn
Make me dissappear
Oh tides...

To critisize and judge
How did I end up here?
With these standards I'm forced to learn
Make me dissappear

To critisize and judge
How did I end up here?
With these standards I'm forced to learn
Make me dissappear
Oh tides...


[Dredg]

Av ♥ Janni ♥ - 29 augusti 2007 14:34

Tja!


Idag när jag var ute och gick med Maja så var där en hund som var okopplad. Tänkte inte mer på det. När jag kom tillbaka från soprummet så gick vi på gräset och hon ålade sig som vanligt och vi mös i den sista sommarvärmen [hösten har ju kommit nu gott folk]. När vi kom lite närmre hunden gick jag åt andra hållet och höll i Maja så hon inte skulle gå nära hunden.


Tror ni inte att det fucking jävla feta Jack Russeln springer fram till Maja och biter henne i svansen! Håll din jävla hund kopplad kärring. Maja fräste [första gången hon har gjort det nu] och hoppade upp i min famn. Jävla äckelhund, hade god lust att banka skiten ur den.


Jag forsatte att gå med Maja ute fast en bit bort från den jäkla hunden. Jag hörde kärringarnas konversation. De pratade bland annat om att jag skulle tagit upp min katt innan. Och att det var mitt eget fel, att jag fick skylla mig själv.


Jag tycker så här, visst får man gå med hunden lös, men då måste man ha jävla bra koll på hunden. Så den inte gör något dumt. Jag går med min katt kopplad och går långt från hunden och min katt bryr sig inte ens om hunden. Hon visar inget tecken på att visa någon som helst iska mot hunden och luktar på blommor och gå vidare. Om inte tant-jävlen har koll på sin hund då är det inte mitt fel! Gud, vad arg jag blir. Det finns inget i lagboken som säger att jag inte har lika stor rätt att gå ut med min katt i koppel! Ville bara räcka fingret, men som sagt, men det var en visst tant, if you know what I mean. Orka dividera.


Om detta sker en gång till, så kommer jag sparka hunden för att skydda Maja.


[HD]

[Djurskyddsmyndigheten]

[Lagen]



 

Nu ska jag diska och ha skitskoj :S


pusspuss!



Av ♥ Janni ♥ - 28 augusti 2007 23:15


Hey, are you lonely? Has summer gone so slowly?
We found the ground
And that damage was done
It's cold as you fade into the sun
Where'd you go? To me?

But you're alive!
Well, it's only
Fallen frames, they told me
You stand out, it's so loud
And so what if it is?
It's cold as you face into the wind
Where'd it go to? tonight the sun shall see its light

So what if you catch me,
Where would we land?
In somebody's life
For taking his hands
Sing to me hope as she's
Thrown on the sand
All of our work
Is rated again
Where to go ?

And you were somehow the rain this thing could allow
could try
But it's all wrong
You're so strong
And this life and work
And choice took far too long
Where'd it go? tonight the sun shall see its light

So what if you catch me,
Where would we land?
In somebody's life
For taking his hands
Sing to me hope as she's
Thrown on the sand
All of our work
Is rated again

When I was sure you'd follow through
My world was turned to blue so thin
When you'd hide your songs would die
So I'd hide yours with mine
And all my words were bound to fail
I know you won't fail
See, I can tell


[Fair]

Av ♥ Janni ♥ - 28 augusti 2007 21:45


They're gonna clean up your looks
With all the lies in the books
To make a citizen out of you
Because they sleep with a gun
And keep an eye on you, son
So they can watch all the things you do

Because the drugs never work
They're gonna give you a smirk
'Cause they got methods of keeping you clean
They're gonna rip up your heads,
Your aspirations to shreds
Another cog in the murder machine

They said all teenagers scare the living shit out of me
They could care less as long as someone'll bleed
So darken your clothes or strike a violent pose
Maybe they'll leave you alone, but not me

The boys and girls in the clique
The awful names that they stick
You're never gonna fit in much, kid
But if you're troubled and hurt
What you got under your shirt
Will make them pay for the things that they did

They said all teenagers scare the living shit out of me
They could care less as long as someone'll bleed
So darken your clothes or strike a violent pose
Maybe they'll leave you alone, but not me

Ohhh yeah!

They said all teenagers scare the living shit out of me
They could care less as long as someone'll bleed
So darken your clothes or strike a violent pose
Maybe they'll leave you alone, but not me

All together now!

Teenagers scare the living shit out of me
They could care less as long as someone'll bleed
So darken your clothes or strike a violent pose
Maybe they'll leave you alone, but not me


Av ♥ Janni ♥ - 27 augusti 2007 22:59


asgrym kille, han är så kul i parlamentet!


"ehhh, mu!"

Av ♥ Janni ♥ - 27 augusti 2007 22:08



Har kollat på Pablo Francisco ikväll. Det var faktiskt länge sen jag såg honom sist nu. Han är lika roligt varje gång!



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina Mollysar

Feedjit

Översätt bloggen

Besökare

besöksräknare

Statistik


Skapa flashcards