jANNi    |♥|

Alla inlägg under augusti 2008

Av ♥ Janni ♥ - 31 augusti 2008 18:00

Tja!


Jahapp, nu har vi lite problem här va. Jag har tagit ut lite kläder ur garderoben som jag ska åka i och ett som man ska ha när vi ska gå ut. Har ett problem... Skor. Jag har inte skor till att shoppa i. Känns inte som att man vill handla det innan heller eftersom det är det jag siktar efter. Kan man inte göra så att man åker i sina pumps [man sitter ju trots allt på flyget mesta delen av tiden...] och sen när man kommer till New York så köper man något lägre? Tips skulle uppskattas... :)


Idag har jag halv städat undan, mest för att kunna stöka fram mer. Det låter fel, men måste kolla igenom garderoben mer på djupet så jag ser vad jag fattas. Sen har jag gjort en party lista till när vi ska åka som Carro ska ha på sin Ipod, eftersom hon har högtalare till sin. Hon bad min sätta ihop lite musik. Givetvis kommer hennes RnB musik också komma med. Jag har trots allt börjar tycka om det mer och mer. Nog hennes fel. :P


Musik: Britney Spears - Gimmie More


Kollade på Hancock innan, bra film måste jag erkänna. Mycket bättre än gårdagens fiasko. Men jag har helt tappat stinget om filmer, när vi var och hyrde den igår var där flera filmer som jag inte ens sett! Jag måste uppdatera mig. Men jag vill sitta i soffan så SKA alltså köpa en sladd innan jag åker. Jag har nog problem med mina knän så får jag gympisar alltid så knäna ich fossingarna blir lite bättre tills vi åker. Urk, känns som allt handlar om att vi ska åka... Men det gör det faktiskt inte. Bara det att det som inte handlar om New York är inte lika kul för mitt liv är inte kul just nu. Punkt.


Ha det bra!

...

Av ♥ Janni ♥ - 31 augusti 2008 16:10



There were moments I wasn't so sure

There was someone who came and loved like you
You made me feel like flying
I touch the sky
You made me see the world with my own eyes.




When the daylight fades
On a summers day
You're all I ever wanted
All I ever wanted was you.
You're the air I breathe
Watching over me
You're all I ever wanted
All I ever wanted was you.




You're all I ever wanted
You...




You make me feel like flying
All I ever wanted was you.




We were diving
To a brand new life
We were turning back
The hands of time
You kept the fire burning
You changed my mind
Will you be my saviour
Til the end of time.




When the daylight fades
On a summers day
You're all I ever wanted
All I ever wanted was you.
You're the air I breathe
Watching over me
You're all I ever wanted
All I ever wanted was you.




The Mystery - All I Ever Wanted [Lång version. Mycket bra]

Av ♥ Janni ♥ - 31 augusti 2008 12:25


Jävligt bra remix på denna låt!

Av ♥ Janni ♥ - 31 augusti 2008 11:11

Tja!


Jag vill bara sova hela dagen. Skittrött. Sitter och dricker Red bull. Sällan.


Men.. igår dåja... så trött jag var igår morse! Helt sjukt. Det är fan bra att jag jobbar då går jag upp i tid i alla fall. Jag drack TVÅ koppar kaffe, det brukar ananrs räcka med en. Men alltså. Jag måste börja äta annorlunda nu! Kaffe är det enda jag behöver om mornarna, men Starbucks ligger för långt ifrån vårt hostel! isch...


Anywho... åkte till jobbet och såg säkert ut som liket själv, haha. Men Mikael kom när jag pratade med brorsan i telefon så jag gömde mig bakom sockervadden och stirra på honom och hans ungar. Alltså. :(


Det var slött igår, riktigt najs. Vi pratade bara resa och skrev lite lista på vad man skulle ta med sig och vad man skulle ha på sig på resan. Vi ska ju inte ta med så mkt. En reseoutfit och en utgångs outfit. Resten köper vi typ, förutom strumpor och trosor.


Efter jobbet åkte jag, Nikolaj och Line till Maxi och handlade bakad potatis och Nikolaj gjorde något curryröra till det. Gott blev det! Jag stod för godiset som var från jobb och det var nostalgi godis. Bland annat hade jag stoppat på mig Banana Skids. Mmmmmm.. :D


Sen hyrde vi film och den var ju inte alls som vi hade trott. En skräckis som vi mest satt och skrattade till, Line ville inte se den eftersom det var en del slaktande i den. Lite komisk var den ändå. Den var inte dåligt gjord eller så men handligen. Se inte The Signal. Usch så dålig.


Efter det var jag tvungen att gå hem, inte var inte hemma på hela dagen och Maja har nu lärt sig hur man rymmer från Buren. Jag måste nu sätta strips på locket med. Orka...


Så hon sov hos mig i natt, för jag vaknade när hon började kela med mitt fejs. :P Hon har lyckats slicka upp såret på tassen idag när hon var utan kragen en stund. Så på med kragen igen. Hon blir inte glad när hon ser den.


Så, vad händer idag?!  INGET! Det ska blir sååå skönt alltså!! Aaaahhh! :)


Musik: Kent - Klåparen



See ya later!





Av ♥ Janni ♥ - 29 augusti 2008 22:52

Tja!


Jag har strosat rundor i New York idag. Det var kul, jag gick via google maps. :P


Men allvar, så många butiker jag vill gå i. finns en skandinavisk butik där som jag måste checka in. Känna mig lite som hemma. Bra man kollar upp lite innan så man i alla fall vet vad man planerar att köpa. Inga impuls köp... Suuuuuure, good luck you fuck. Aja, det roliga var att man lär sig gatorna rätt snabbt. Bara på två timmar kan jag lokalisera en del gator om jag utgår från var vi ska bo det är rätt lätt att lära sig namnen med. Vilket jag också har spanat in. Ett helt ok hostel. Ja, vi hoppas det inte är som i filmen. Ajaj...


Ringde mamma också innan och hon lät chockad över att jag hade bokat. Nästan lite arg. Hon är väldigt mammig och blev orolig nu när jag verkligen skulle åka. "Jag sa ju att jag skulle åka mamma, du trodde inte jag skulle boka va?" "Jo, men tänkte ändå att du inte skulle. Måste ni åka så långt?" Med det menade hon Nikolaj och Lines resa till Kina och nu jag till New York. Hon är bara för gullig hon den där. Jag älskar min mamma!


I love New York



...

Av ♥ Janni ♥ - 29 augusti 2008 19:39


Idag är det 8 veckor sen jag träffade dig. Var är du?

Av ♥ Janni ♥ - 29 augusti 2008 19:30

Tja!


Wiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiie! 

Så här glad är jag just nu! Ni kan ju bara tänka er vad jag har gjort. Resan till New York är bokad och klar. Så nu är det bara till att spara pengar som bara den och sen inte gå ut på två månader. Vi får fixa mysiga hemmakvällar istället.


Så, ja igår hade jag heldag och det gick väl bra. Jag hackade is som sören under förmiddagen och det var skoj.. vill göra det fler gånger. Den ena frys boxen var så isig så man kunde knappt lyfta upp glasshållarna. Så fram med hackan.


Jahapp.. Ja, jag var riktigt duktig. Gjorde både paj och bakade negerbollar. Ja, NEGERbollar. Gårdagens kommerntar "En mjukglass, tack." "Ja, ska det vara våffla eller bägare?" "Har ni våfflor?" "Eh ja, som jag sa... våffla eller bägare?!" Ehh... gomorrn!


Annars... inget hände under dagen som var weird. Mikael är ju så underbar. Kan inte hjälpa det. Jag gillar honom alltså. :(


*hihi*


Idag var det samma sak... imorn blir det samma sak...


Ha det bra!


Av ♥ Janni ♥ - 27 augusti 2008 20:35


Så här ser de ut när man har tänt dem! :p wiiiie!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina Mollysar

Feedjit

Översätt bloggen

Besökare

besöksräknare

Statistik


Skapa flashcards