jANNi    |♥|

Alla inlägg under juni 2012

Av ♥ Janni ♥ - 29 juni 2012 16:30

Moshi Moshi!


Jag har nu bstämt mig att flyga ner till Milano efter att mamma bjöd mig. eller ja, antagligen bestäm mig. Så jag ska boka flyg nu ikväll antagligen. Jag är inte säker på om jag vill åka till svärföräldrarna efter jobbet ikväll. Eftersom jag jobbar på lördag och söndag så vill jag nästan bara hem. dock får vi se hur jag gör.


Får inte glömma katterna...


Idag när jag skulle köra till jobbet från mamma och pappa så glömde jag ta av mot Göteborg och körde mot Stockholm, alltså hem mot Klippan igen. Haha, panik... hehe, nä, jag fick ta av vid Åstorp och köra 21:an. men det gick fint. :P Tur där är fler sätt än ett att ta sig hit.


Jag har mycket tråkigt för tillfället så ska äta mellanmål. :)


Ha det fint!








Av ♥ Janni ♥ - 27 juni 2012 16:00

Moshi Moshi!


Tänk om man hade varit hemma klockan tre varje dag. Fan vad nice. Jag har jobbat fyra dagar nu har bara fyra dagar kvar nu innan jag tar lite ledigt. Det ska bli himla skönt att bara få vara ledig länge.


Jag håller på att tvätta nu, så när jag lagt in nästa tvätt blir det handla till resten av jobbedagarna. Blir väl mackor som vanligt. heheh


Jag är faktiskt rätt trött just nu, men får väl ta mig till ica i alla fall... suck.


Ha det.



Av ♥ Janni ♥ - 24 juni 2012 14:30

Moshi Moshi!


Nu sitter jag och har räknat lite på jobb här. Jag har jobbat för två dessa veckor sedan vi öppnade tills jag går på semester. Jag har ju jobbat väldigt mycket. Jag tycker iofs det har varit skönt att jobba mycket. För jobbar jag bara två ggr i veckan hade jag fått ångest över att behöva åka hit. Så lika bra! :D I'm not complaining.


Sen har jag ju fan semester efter vecka 26 som kommer, men den ska genom"lidas" först hehe. Jag tror på regn mest hela veckan och framåt helgen klarnar det på. Har fört väderblogg och jämför med förra året. vilken nörd jag är! Det blev lite bättre i början av juli förra året, men det blev regn sen igen. Men iår vill vi ha sol!


Jag har kommit fram till att jag bara har haft två HELT lediga dagar från jobbet. sedan vi öppnade. De andra dagarna har jag fått vara anträffbar för att kunna sitta i telefon eller svara på massa sms och för att hjälpa kassan med vad som hade gått snett. Nu har jag fått nog. Detta jag gör ska jag ha betalt för. Annars svarar jag inte längre, jag orka inte vara anträffbar alltid alltså. Jag har inget ansvar för något här så jag ska inte behöva svara i telefonen för att de ringer. Jag gör ju det för att vara snäll. Jag vet hur det är att göra fel. Jag vet om att de kommer ringa mig när jag är ledig nu framöver. Men icke att jag svarar om jag inte får betalt för det, plus att är jag på Bahamas kommer jag inte svara. mouahahaha...


Ja, Bahamas eller inte, det är fortfarande min fråga. Dock har jag själv börjat tvivla för att genomföra själva resan själv. Det är rätt långt, men det är också bara vid två tillfällen. Alltid är där för- och nackdelar. Jag hade gärna åkt, men har inte sagt till Johannes ännu och vet inte hur han kommer reagera. Håll tummarna. Inom kort får ni veta hur det går med det hela...


Ha det!





Av ♥ Janni ♥ - 21 juni 2012 11:00

Moshi Moshi!


Jag har ju verkligen tänkt mycket på gamla tider. Speciellt efter jag, Carro och Nilla satt och pratade om det förra fredagen. Jag hittade precis gamla bilder på oss när vi var och festade sommaren efter studenten. Himla kul var det på den tiden.


Här har vi en bild på oss (utom carro, fotografen) under sommaren 2005. Detta är efter en runda på "Barcan" aka Barcelona på knutpunkten som numera är någon resturang. Den ligger vid stinsen. Svårt att förklara. Ligger ens Stinsen kvar? o.O  



Här har vi en på mig och min dåvarandre bästa vän. Tyvärr har vi inte den relationen längre, men ibland växer man isär. Eller så tofflar man... Ni kan ju gissa vilket som är anledningen.


 

Här var vi 18 bast. En vänskap som då var inne på sitt 14:e år. Vi är fortfarande vänner helt klart, men inte på samma sätt.



Av ♥ Janni ♥ - 21 juni 2012 10:00

På beställning av Jenny ska jag nu skriva upp mina mått före och efter viktminskningen. Sist jag mätte mig var den 1 maj så det har ju hänt saker sedan dess.


Jeansen jag har på mig kunde jag inte knäppa utan gummiband (som för övrigt är det bästa lösningen ever) förra sommaren när de köptes men jag hade en plan. ;)  


1/4

Armar: 25.5 cm

Byst: 87 cm

Midja: 69 cm

Mage: 79 cm

Stuss: 92 cm

Lår: 52.5 cm


21/6

Armar: 23 cm

Byst: 80 cm

Midja: 62 cm

Mage: 73 cm

Stuss: 90 cm

Lår: 49


Det roliga är att alla mina jeans och annat som inte passade ändå inte passar nu,  trots att jag nu minskat två cm kring stussen, för jag har fortfarande större rumpa nu än innan jag gick upp mina fem kilo och det är ju där man inte så lätt blir av med det extra fettet. Samma med mina lår... De ser verkligen inte ut som innan. Men det får jag ju leva medhelt enkelt. Låt er inte dock vilseledas av måtten, min kropp är som vanligt inte proportionelig överhuvudtaget. Jag har för liten rumpa till mina axlar. Jag har ju inte direkt mätt axlarna och bröstmåttet kan man inte lita på även om det är mindre än rumpan. Dock ser jag lite lite bättre ut enligt mig själv så jag är hur nöjd som helst med vad jag har lyckats med. 


Av ♥ Janni ♥ - 21 juni 2012 09:30

Moshi Moshi!


Jag har precis köpt nya skor. Två stycken faktiskt, dock passade bar ena paret... Det är samma storlek men ja, tur det paret jag tyckte bäst om passade.


     

Så de beiga funderar jag på att behålla.


En liten efterbild på mig. Jag har nog ingen förebild ska försöka leta upp en. :P

 

En plattare mage har jag iaf lyckats få!




...och lite långt hår, odla eller klippa page?


Av ♥ Janni ♥ - 20 juni 2012 10:50

Jag var i Staffanstorp igår hos mig vän som ska åka till Bahamas och vi snackade och drack kaffe. Jag tror jag kommer trivas med honom om jag åker, han är himla go.


Dock har jag ju inte bestämt mig för om jag kommer åka. Jag har inte sagt något till Jolle heller så det börjar bli dags. Mamma vet inte heller så hon kommer nog döda mig mer än Jolle om jag känner min mamma rätt.


att flyga själv har jag väl kommit fram till att det är värt det denna gången. Jag lär ju inte göra nått sånt här igen så... gilla läget liksom.


Sitter och lyssnar på Gyllene tider. Härlig sommarmusik! :)



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina Mollysar

Feedjit

Översätt bloggen

Besökare

besöksräknare

Statistik


Skapa flashcards