jANNi    |♥|

Alla inlägg under december 2008

Av ♥ Janni ♥ - 30 december 2008 20:45


...så jag lägger upp lite bilder. Jag vet ju fortfarade inte var jag ska ha min ängel, som jag dessutom döpt till Éowyn, men inte kan hon stå på golvet. Så jag flyttade på lite grejer och så fick hon stå där hon ser hela rummet. Satte ljus under henne som skiner upp henne så fint. <3


Sen har vi mina dojjor. De har funnits i svarta, vilket jag egentligen ville haft. Men kunde som sagt inte säga nej till dem för 100 lappen. Men nu är det iaf inte panik mer. Phew!


Annars då. Jo, Fick H&M katalogen, men har redan köpt nog. Så jag funderar på att kasta den faktiskt. Ok, det finns ju internet, som somliga varit utan en hel månad, men jag lovar att jag inte ska in på H&Ms hemsida. Jag behöver inget. I så fall bara mätta mina begär för jag är kåt i kläder. ISCH, vad sunkigt det lät. :S


bajs!

jee

Av ♥ Janni ♥ - 30 december 2008 18:45


Jag måste tipsa om en sak jag läste på Karros blogg. Jävlar vad kul den var.


Hundens och kattens dagböcker.

Av ♥ Janni ♥ - 30 december 2008 18:15


för att Maja löper. Äh, skojar bara.. vill bara kasta henne i väggen en aning annars är allt skitbra. Nu är jag ledig till söndag. YEAH! Så.


Igår då...


Ja, jag sov till halv elva. Det var riktigt jävla najs. Sen gick jag upp och jag var svinigt hungrig. Kanske därför jag tyckte jag så lite väl smal ut. ;) Där ser ni gott folk, bara se till och svält er. Gud, nej det är inte min grej. Det är en av de värsta sakerna som finns måste jag säga. Just att vakna av att magen svider och krymper. Men jag kokte ett ägg och smörade två grova bröd och kletade på majjo med örtsalt på. Ja, sen åt jag dem och mätt blev jag. Jag satte igång med att diska och plocka undan allt från helgen. Sen hoppade jag in i duschen och gjorde mig klar och packade väskan. Lite mindre denna gången dock, så det var ju skönt. Sen gick jag till bussen och tog den, vilket tog för evigt. Aldrig mer. Jag tar tåget nästa gång, jag kan ta buss och tåg till klippan men jag kan inte ta mig hem utan att betala biljett. Men får väl be honom köra mig hem eller till jobbet. ;)


I alla fall så hämtade han mig på stationen eftersom jag inte har koll på Klippan ännu. Vi kom hem och vi hoppade bokstavligt talat ner i sängen efter tio minuter, haha. Av med kläderna och jag fick välja film. Silent Hill, eftersom jag inte sett den. Så tänkte jag att eftersom jag inte sover ensam kan vi se den. Ha, jag var livrädd när vi skulle sova. Plus att jag mått så dåligt hela jävla dagen. Det är brödet jag lovar. Any who.... Jag började kallsvettas när vi skulle sova och fick sån jävla kramp i magen så han blev lite rädd och hämtade en spann. Sen fick han tända i köket och haller eftersom jag var ju skitskraj, haha. Men jag satt på toan i tio minuter och inget hände. Så jag gick tillbaka och så försökte jag sova. Jag somnade efter mycket om och men och vaknade inte under hela natten! Och inte lika ont i nacken heller. ;) Framsteg.


Men vi mös så mycket i morse att jag kom försent. :p Typiskt. Rutorna var ju tvungna att skrapas och allt gick ju fel. Men inte brydde jag mig. För detta var min enda jobbedag. haha!


Så, mycket att göra idag. Faktiskt lagom mycket. Så lednings kärringen kan inte klaga på att jag läser tidning eller pratar i telefon fär det har jag inte gjort på två veckor ca, men hade hon gjort sitt jobb och fått hit fler kunder kanske inte jag skulle behöva underhålla mig själv. Så det så. Vad vill hon jag ska göra. Sitta och glo! Nej, jag blir riktigt galen på Familia. Kom och underhåll mig, snälla!


Efter jag hade slutat jobba gick jag på min första reavandring. Och jag hittade ett par skor. Ok, de var varken låga eller svarta, men jag var tvungen att ha dem. Hundra spänn. Jag såg dem när de kostade 149, men det var för dyrt. Haha... nu bara Ja, tack.


Sen köpte jag liten present till Carolin till imorn! Jag tror hon gillar den! håller tummarna.


Ikväll blir det inte mycket hade tänkt byta lakan åtminstone, men imorn kommer Jolle och då ska vi gå till Pålsjö och gå i Pålsjö. Låter kul va. :p Sen blir det middag och sup hos Carolin från klockan sju. Så det så! :) Sen blir det pussar vid tolvslaget om inte Jolle har blitt ett fyllo, vilket vi inte är så glada för om det händer och han lär ju ha en sur flickvän när han vaknar morgonen den 1:a januari 2oo9. Inget bra sätt att börja det nya året. ;)


Musik: Moby - Whispering Wind


bajbaj!


ps. Här har vi det jag gjort till Carolin. Hoppas hon inte råkar läsa min blogg. Men det är inte så ofta det händer.

Av ♥ Janni ♥ - 29 december 2008 10:50

Av ♥ Janni ♥ - 28 december 2008 23:25

Tja!


Denna dagen har gått rätt fort. Fasen. Varför ska de lediga dagarna gå så mycket fortare än de när man jobbar? Anyways... så var jag en aning bakis idag. Jag var faktiskt mer onykter än Jolle igår. Ja, han sa han skulle ta det lugnt, men vi vet hur det slutar. ;)


Det hela började med att när jag stod i duschen, ringde det på dörren och Carolin var tio minuter tidig. Hon brukar alltid vara sen så jag trodde jag har god tid på mig. Men ikke, så jag fick fort som fasen duscha färdigt och ta på mig underkläder. Det var ju inte heller så att jag har bestämt vilka kläder jag skulle ha på mig heller. Så det fick hon ju hjälpa mig med. Men jag blev väldigt nöjd med hur det blidde. Sen blev det popcorn och dip och en massa snack som vanligt. Efter ett tag kände jag att om jag inte sminkar mig nu så kommer jag se ut som en rugguggla. Inte bra om man är onykter och sminkar sig. Inte basen i varje fall.


Vi åkte in till stan halv tolv och gick och tog stämpel på Bakom. Fin stämpel. NöffNöff. Efter det gick vi hem till Carolin för vi hade dricka med oss. Hon bytte kläder eftersom hon inte var nöjd. Men vi hade pratat med vakten från Familia som stod på Helsing igår så vi hade iaf fri passage. Gött.


Vi gick till Utposten och skulle vänta på Jolle som var på Hampan och skulle bara dricka upp sin dricka sen skulle de komma och vi skulle in på Helsing tillsammans. Men ingen kom. Så där satt vi och väntade i onödan, jag ringde hnom när vi gått ut och då var han på Crom. Vem fan går på Crom liksom!? Inte visste han iaf.. Men han gick till oss och vi hämtade jackorna på Bakom och gick in på Helsing en sväng. Men gick rätt fort. Det är 23 där, men för mycket 30+ are för min smak. Lite synd för stället är verkligen skitcoolt.


Så vi gick till Petters och fick äntligen min fyllemat. Det var riktigt jävla länge sen! och vi tog bussen hem och jag somnade som en stock. Det var tur tyckte Jolle, för jag är rätt pratig annars. ;)


Vi började dagen med Treo som vanligt... hmm... sen var det mysa lite i sängen och sen flyttade vi till soffan. Vi somnade rätt fort och sov nog i en timme eller två. Sen blev det lunch och det var mumsig pizza. Tv resten av dagen och sen åkte han och jag rusade in i duschen. Åkte till mormor och fick mat igen. Och efterätt och finska nötkakor och julstjärnor. Det var mycket trevligt må jag säga.


Nu väntar jag på att Jolles film ska bli fördig så vi kan säga godnatt och sen ska jag soooooova! :)


Musik: U2 - Beautiful Day


bajbaj!


p.s här har vi mitt senaste inköp! Jag älskar henne så himla mycket. Men vet inte var hon ska stå henne. Hon ska nog få vara med i min closet senare. Passar nog perfekt.

Av ♥ Janni ♥ - 28 december 2008 16:16


Nu känner jag mig riktigt jävla lycklig, ska ni veta. Känslan har äntligen infunnit sig totalt och jag oroar mig inte för att något dåligt ska hända. Jag ska berätta mer om gårdagen när jag kommer hem från mormor ikväll. Johannes har precis åkt hem och jag ska åka till honom imorn [ja, jag vet vad du tänker My]. Där ska vi bara ligga i sängen och kolla på film precis hela jävla dagen.


Janni *hjärta* Johannes.

Av ♥ Janni ♥ - 27 december 2008 18:35

Tja!


Äntligen hemma.


Nu ska jag städa och sen kommer älsklingsCarro! ;)


Höres!


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26 27 28
29 30
31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina Mollysar

Feedjit

Översätt bloggen

Besökare

besöksräknare

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards