jANNi    |♥|

Alla inlägg under maj 2012

Av ♥ Janni ♥ - 30 maj 2012 20:30

Moshi Moshi!


Idag hade vi otroligt konstigt väder. Åsen är iofs alltid konstig, men det såg så kul ut. För jag tittar ut lite då och då. Ena stunden tittar jag ut där framme, som jag ser nästan hela tiden, och där är det fint och blå himmel. Jag tyckte dock det blev lite mörkt så jag kollade i bakfrönstret som visar badet och åsen. Där var det inte lika fint, hehe.




   



Av ♥ Janni ♥ - 28 maj 2012 16:15


Ville bara säga att jag lyssnar på När vi gräver guld i USA som vi för er som vill veta sjöng på skolavslutningen i trean när jag var liten. :D Underbart med gammal musik!


Lyssnar verkligen på sommarmusik från gamla tider. Bland annat med Unos Vågorna och Ledins sommaren är kort, en låt som alltid sjöng på avslutningarna när jag var liten! :)


:)

Av ♥ Janni ♥ - 28 maj 2012 16:00

Moshi Moshi!


Ja, jag skrev ett inlägg som försvann. Bittert nåja.


Skolan slutar på torsdag vilket jag ser fram emot. Dock går tiden alldeles för fort numera. Jag vill inte ta examen längre. haha


Jobbet är ju i full gång nu också, vilket både är tråkigt och roligt. Jag vill ju både vara ledig och jobba i sommar så jag bestämde mig för att jobba ändå. Jag har ändå lyckats skrapa ihop 4 veckors sammanhängande ledighet och det är jag oerhört tacksam för. Dock vet jag att jag antagligen inte kommer kunna vara ledig varje dag. någon gång lär de ju ringa mig för det behövs. Men det tar vi då.


Håller också tummarna för vår sista minuten efter midsommar. :)


För övrigt har jag nu 0,6 kg kvar att gå ner, vilket jag tror kan lyckas med inom 2 veckor. Kanske tre. Men sen blir det spännande att hitta min gräns så jag inte går upp eller ner mer. Allt utan en våg. :D Kanske får ta och låna mammas ett tag för att hitta min kalorimängd.


jag har velat springa, men det har varit så varmt så jag blir alldeles klibbig då. Går bättre att gå på prommisar i rask takt.


Så nu har jag lite ledig tid, vilket jag inte har förrän på söndag igen. jobb imorn och onsdag, seminarie på tordag sen jobb fredag och lördag.


Veckan efter är det jobb än så länge 4-7. Möjligt jag måste jobba den 8 juni också. Det är inte säkert ännu.


Sedan är det ytterligare 11-14 sen blir det


Jag sitter och lyssnar på Lotta Engbergs - Fyra bugg och en coca cola som jag fullkomligt älskade när jag var liten. Jag lyssnade på den på freestyle hur mycket som helst. Den och Joe le taxi med Vanessa Paradise. hihi :)


Ha det gött!

Av ♥ Janni ♥ - 26 maj 2012 10:30

Moshi Moshi!


Sådär. Nu har jag äntligen ett mobilt bredband att ta med mig till jobbet så nu slipper jag ladda ner serier och tanka över dem på min bebisdator. Internetet verkar helt okej, även här i buren, så ska se om det går att streama som jag brukar göra hemma. Hehe, eller ja, jag har inte kollat på serier på flera veckor för att jag skulle ha så mkt att titta på som möjligt medan jag jobbar om det regnar här.


Nu jobbar jag alltså, om ni inte visste det. Igår hade badet öppning och jag skulle ju klart jobba då. Jag fick börja tidigare igår och idag då. Igår hade vi en riktigt bra öppning enligt mig. 100 000 i kassan efter dagen var slut. Så jag är nöjd. Inte ett enda felslag heller så jag mindes mer än jag trodde, exemplarisk öppning då. Dock hade jag inte hunnit äta mer än en banan och russin så jag åt lagom mycket när jag kom hem. Plus lite snask på det. ;)

Egentligen är jag inte så sugen på att jobba just nu, men det går väl över det också, det är rätt kul ibland faktiskt. :)

Annars har jag väl inget annat för mig här än att stirra ut på det halv konstiga vädret. Lite moln, lite sol och lite regn idag på pingst verkar det bli. Själv ska jag träffa Caroline och Ellen ikväll för att se Eurovision och hejja på Loreen. Men mest vill jag träffa Ellen! :)

Imorn blir det utbildning, vi har öppet samtidigt så vet inte hur vi ska lösa detta ännu. ;P


Av ♥ Janni ♥ - 22 maj 2012 11:15

Moshi Moshi!


Ibland är det värt det att vara kvinna. Då är det för att jag vet att jag kan föda barn. ibland är det för att jag kan utan att tvekan kan välja bling bling i mina smycken. ok, just nu är det enda anledningen.


 

Av ♥ Janni ♥ - 22 maj 2012 10:40

moshi moshi!


Ja, då har även jag fått den typen av mensvärk. Jag har alltid känt mig lagom skonad från den värsta sortens mensvärk. Visst många har tyckt att den jag har har varit konstig, men jag kan säga nu att jag har hellre den än att jag spyr...


När jag har mens får jag alltid mensvärk i max 2 dygn. Jag har då ont i mgen som de flesta har. Jag får även ont i ryggen och så som många får. Jag blir bland annat jättekänslig i tarmar och buk (livmodern). Att göra nummer två, för att censurera lite, är riktigt jobbigt när jag har mens för det gör ont precis överallt. Att göra det roliga, censur, vill jag gärna undvika för det gör ont det också. Sen får jag också värk ner i benen, precis som att benen domnar av och de gör då ont. Det är den biten som många andra tycker att jag är lite konstig med. Jag har dock nu när jag började plugga mött en till person som får samma värk i benen som jag får så jag är normal, hehe. Phew...


Sen när jag har ägglossning kan jag oftast känna det, och då blir det lättare att räkna ut mensdatum. Ägglossningen känns som en mindre version av mensvärk och varar endast i ett par timmar. Oftast en eller två. Då vet jag att ägget släpper och att det är det som känns. Men ibland så vetean vad som pågår där inne. Jag kan få så vidrigt ont att jag fan skulle kunna gissa på att jag ska in och föda barn. Hela min buk gör så in i helvetes ont att jag inte kan stå upp och måste sitta på huk och krysta. Ja, det hjälper att bli arg och krysta.


Min menscyel är också lite speciellt, Efter ca 11 år med mens kom jag underfund med förra året att jag har en extremt lång menscykel och inte bara en oregelbunden mens som jag tidigare trott. Min menscykel har varit lång alltid, utom vid p-piller, (och det bekräftades sen jag verkligen började kontrollräkna och skriva in precis allt som händer i min kalender) i snitt 40 dagar. En gång 30 dagar som denna mensen var och en gång till 52 dagar som är min längsta sen jag började räkna. Men oftast är den 40-41 dagar. Alltså regelbunden, men lång. Vilket gör chanserna att blir gravid mindre. 


Men så förra mensen och denna har varit lite skumma. Har haft ovanligt ont under ägglossning och mens, plus att jag mått illa av smärtan och nu idag vaknade jag av att jag hållt mig för länge och skulle gå på toa. Men så när jag satte mig upp i sängen så kom det en spyvarning direkt. Ni vet en kallsvettning genom hela kroppen, så jag gick och kissade och sen satte jag mig på golvet och hulkade i tio min innan jag spydde. Det blev lite bättre sen, men sen kom smärtan i buken och i framförallt tarmarna tillbaka och då förstod jag att det var på grund av mensvärken som jag spytt av smärtan. Mamma fick hämta, spann, vatten och alvedon innan hon körde till jobbet. Nu mår jag bättre och har ätit ett ägg och druckit två koppar te. Så nu ska jag kanske sola en halvtimme, men sen måste jag göra mig i ordning för att jag måste upp på Väla och köpa lite stuff.


Ibland, bara ibland vill jag inte vara en kvinna...


Av ♥ Janni ♥ - 21 maj 2012 16:30

Moshi Moshi!


Jag har haft två alldeles för stressande veckor, för mycket i skolan, utanför skolan och för mycket depp. Jag har inte haft det alltför bra mentalt så lusten för att göra något överhuvudtaget har varit som bortblåst. Jag har känt mig att jag inte alls velat vara i skolan när vi tentapluggade eller ens veckan som varit nu. Hade jag haft en dag ledigt hade jag sovit bort den bums. Men nu mår jag mycket bättre. Det syns inte minst i mitt hem som efter typ två veckors städuppehåll nu börjar komma tillbaka till sitt normala ursprung. Riktigt skönt med ett rent hem.


Jag har funderat lite över det här med städning och vara deprimerad som kan irritera mig. Varför städar jag inte när möget där hemma bara gör att jag mår ännu sämre (ofta handlar det om mina kläder som jag inte lägger tillbaka i garderoben som hamnar lite överallt)? Jo, antagligen för att jag ärligt talat inte bryr mig om det. Det är en lite rolig tanke.


Någon som tyvärr har fått lida är Johannes. I onsdags efter ett par dagar av mackor till middag krävde han att få riktig mat. Då brakade helvetet loss, ungefär. Den kvällen slutade med att Johannes röjde upp en aning åt mig, han är en ängel den människan. Jag tror det vände lite redan där, men jag fortfarande nere. Ni tänker säkert att han kan fixa mat själv, men det ska han inte behöva när vi har en deal att han betalar räkningar så fixar jag resten. Själv tycker jag att det är rena lyxen att bo gratis. Det ska bara bli intressant sen om/när vi delar på räkningarna... ;) om ni hajjar. 


Men nu har vi kommit fram till att när jag mår dåligt så måste han hjälpa mig, även om det bara är småsaker som ska göras. När jag mår bra går det hur bra som helst att sköta allt mitt. Min idé från början var att jag skulle hälpa till med någon räkning för att han hjälper mig, men det fick jag inte. Hörde ni det. Jag får alltså inte hjälpa till att betala räkningarna där jag bor. Jag blev lite stött först, men sen sa han att han ville att jag la mina pengar på skolan eller annat kul. Men ändå hur mkt bidrar jag då med liksom?


Nu är jag hos mamma och har solat topless i trädgården en stund (jag passar mig eftersom jag brände mig igår). Jag vill fan ha ett hus med en trädgård som vi kan grilla i och jag kan sola topless i, så har jag sagt nu i typ tre somrar i rad. Men vi pratade om det igår faktiskt. Att varje gång vi har en chans att köpa ett hus till en billig peng, blir vi båda veliga och vet inte längre vad vi vill. Sen ångrar vi oss efter, varje jävla gång... hehe men vi kom ändå fram till att vi helt enkelt inte är redo för att flytta ifrån lägenheten vi har nu., inte än iaf. Rätt tid kommer. Vi har det bra nu och har inget behov av hus, snarare ett sug om man skulle vilja kalla det så.


Vi har även diskuterat hur vi ska lösa det med ev. bygga ett hus/revovera med barn samtidigt, det är ju ett big nono för mig. Vi snackade om en blandning mellan tjänstledigt, föräldrarledigt och semester. Då kan vi nog lyckas. Från och med i år kan man ju ha 40 dagar lediga med barnet tillsammans. 10 dagar vid födseln som vanligt, men sen ytterligare 30 utöver det. Ett yay på det va!!


Jag pratade också med Jenny om hur min syn på Johannes har förändrats. Jag har varit alldeles för realistisk och tagit allt med vårt förhållande med en nypa salt. Jag har sett det lite som att när vi gör slut eller ja, nått ditåt och inte oroat mig över det alls. Eller om vi har pratat om allt möjligt kring honom så har jag varit väldigt hård och ibland till och med elak. Men jag har helt ändrat mina tankegångar. Eller rättare sagt så är det han som har förändrats med åren. Han är verkligen inte samma man som jag föll för, vilket jag nu är glad för. Han har vuxit upp och blivit någon som mer vågar släppa in mig och kan göra saker för mig som han inte kunde göra förut. Det är svårt att säga exakt vad, men han är verkligen en person som jag vill spendera resten av mitt liv med. Jag vill bara gifta mig nu. Nej, korrektion. Jag vill vara gift nu.


Jag som hatar att puttinutta har blivit en puttinittare! Jisses... tack o adjö.




Av ♥ Janni ♥ - 5 maj 2012 18:00

Moshi Moshi!


Idag har det inte varit många knop vill jag lova. Jag var hemma kvart i ett idag med halva donken till älsklingen. Jag var i Båstad igår och hade en helvetes trevlig kväll med Anna. Vi har inte setts sen personalfesten i september vilket är 8 månader! Jag tror inte jag kan hitta någon som är mer lik mig än Anna, vi är födda med två dagars mellanrum och det märks alltför tydligt. Vi tycker i princip lika om precis allt känns det som. Det spelade ingen roll vad vi diskuterade så kom vi fram till samma sak. Vi tyckte t.ex båda två att den kvinnliga bartendern var en heting. Ja, där är så mycket mer som är så lika så det är inte sant... känns som min tvilling.


Må vi aldrig ryka i luven på varandra för då blir det inget bra om vi båda är långsinta... ;)


Jag har ju inte hunnit förklara angående min förlovning för ett par dagar sedan. Kan ju berätta den korta versionen åtminstone. Jag har länge väntat på att min karl ska fria till mig, förgäves. Lika så har han har länge dragit på det för att han vet att jag inte vill vara förlovad i mer än ett år (jag avskyr egentligen när man är förlovad i oändlig tid och inte ens har planerat in när man ska gifta sig). Så efter sommarens lilla dal jag hade angående oss så kom jag fram till att jag inte känner att jag kan älska någon som jag älskar Johannes. Har äntligen överanalyserat färdigt nu känns det som, så jag planerade in det hela med att fria på skottdagen den 29 februari 2012.


Vi drog lite på förlovningen dels för att Johannes ville det (svårt med förändringar), men också för att det tog 6 veckor innan jag fick min ring hem på posten (som också det är en jävligt korkad story som jag kanske drar en annan dag). Vilket passade utmärkt som en övergångstid för min älskling. Sen passade allt så bra också för vi hade 3½ år nu i tisdags och vi var båda lediga för att göra precis vad vi ville. med vår dag.


Vi kunde nog inte fått en bättre dag än den vi fick. Underbart väder framför allt, vilket jag var väldigt orolig för att det inte skulle bli. Men också för att vi åkte till Skäralid och fikade lite innan (trots alla andra miljoner som tänkte precis som vi) vi gick upp högst upp och förlovade oss med världens finaste vårutsikt som Skåne har att erbjuda. Så jag kunde inte önskade mig en bättre dag.


Sen att jag fick fritt välja hur min ring skulle se ut gör ju inte saken sämre direkt. Min ring är i vitguld, är handgjord och har fyra diamanter och en rosa (aprikos) imperial topas i mitten. Johannes ring är en slät version av min ring. 


Anledningen till att jag valde en topas är för att Johannes och jag har årsdag i november månad och vi vill båda gifta oss i november. Jag vill inte ha min månadssten eftersom jag ville att ringen ska representera oss båda och inte bara mig. Topasen är alltså november månadssten och den står för följande:


Topasen symboliserar kärlek och tillgivenhet och lugnar ett hett temperament. Enligt gammal tro ska topasen varna för gift, förhindra plötslig död och ha en blodstillande effekt. Den ska också skydda dig mot fienden. Topasen är bra mot nedstämdhet och negativa tankar och ger livsglädje. Topasen har egenskaper som bl.a trohet. Topasen är gul, rödbrun, blå, rosa eller färglös. En topas av fin kvalité är mycket dyrbar. Det finns också en gammal tro som säger att infertila kvinnor blev fruktsamma och lyckliga av att bära en topas. Den ansågs dessutom förbättra aptiten och hindrar bäraren från att bli sorgsen, ilsken eller att lida av mardrömmar.


Så i helhet tycker jag att alla egentligen ska ha unika och egendesignade ringar som man inte har köpt i stora guldsmedskedjor där allt är massproducerat eftersom det är dåligt för miljön. Visst man kan göra sin egen ring även där, men stenkvalitén är avsevärt mycket sämre för att pressa ner priserna. Läs på det finstilta innan säger jag bara.


Nu ska jag sätta in min goda paj i ugnen så vi får lite lördagsfika! Jag kunde ju inte göra det igår ju. ;)



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina Mollysar

Feedjit

Översätt bloggen

Besökare

besöksräknare

Statistik


Skapa flashcards