jANNi    |♥|

Direktlänk till inlägg 6 april 2011

det där med plugga & jobba.

Av ♥ Janni ♥ - 6 april 2011 11:00

Moshi Moshi!


Det var ett tag sen jag skrev, men tänkte jag har en liten minut på mig innan jag ska börja med mitt paper. Får se om tangentbordet fuckar med mig eller om det är på bra humör idag.


Jag har ångest, riktig jävla äckelångest. Jag tycker inte om mitt jobb. Jag har inte några arbetskamrater när jag jobbar och jag står upp i flera timmar, vilket dels har hjälpt till att paja både knän och rygg. Jag är inte direkt pigg på att jobba dels för jag jobbar alltid på olika ställen och dels för att jag måste ringa både säljare och butik. Ni vet hur jag känner inför ringa strangers. Iaf.. att ha EN arbetsplats är så mycket bättre än att åka rundor till ställen som du aldrig har varit på innan. Men att få så jävla ont som jag får efter en dags arbete är fan inte värt någon extra tusenlapp i månaden. Tänk då när jag jobbar tors-lör liksom. Jag är helt förstörd i flera dagar. Jag är väldigt skör tydligen! :P


Hade jag jobbat på donken eller typ i en vanlig butik hade jag inte brytt mig för där kan jag vara avslappnad och bara köra mitt eget race och man får pauser. Men jag kan inte vara mig själv när jag jobbar ute i olika butiker eftersom jag måste prestera hela tiden åt min arbetsgivare och jag är sketatrött av att ha lett hela dagen. Att jag inte ens kan vara mig själv är så jobbigt. Jag menar inte att jag är trött och sur och hela det skitet, utan att jag kan inte tänka på något annat än att sälja, sälja, sälja. Det är många som tycker sånt här jobb är jättekul, men jag är inte en av dem. Så förmodligen blir det inget mer demojobb för min del. Om jag mot förmodan skulle komma över min ångest så visst. Det är ju fan tre gånger lättare att köra en redovisning inför min klass på 40 pers.


Okej, lite positiva nyheter då! Vi har närmat oss slutet av vår renovering för denna gång och i helgen blir det lite storstädning, organisering och småpill för mig och Jolle eftersom tjejerna ville komma hit och kolla lite. Så det blir mat och sällskapsspel! Wiiiie. Vi får allt se vad Jolle hittar på.


Jag kom och tänka på vårt lilla party efter vår tenta. Den var ju mellan 15-17 på en tordag så vi gick hem till Emelie och käkade tacos och festade till det. Efter det gick vi till Villan och där hamnade jag i slagge med en kille när vi skulle gå. Det behöver jag inte gå in på men FY FAN jag hade kul!! De bästa tjejerna som finns helt enkelt.


Annars då? Ja, vi har ju ett paper som jag håller på att skriva på nu efter fältveckan. Så, det är ju mindre skoj. Ännu mindre skoj är vår opponering som vi ska ha om våra papers veckan efter. Visst vi går bara en dag då, men inte fan vill jag att någon ska kritisera mitt verk. Vilken tur jag inte har Martin min seminariegrupp! Hahahaha


Nej, jag får väl påbörja dagens skriverier!



 








 
 
Anna

Anna

6 april 2011 12:54

svar: Tack så mycket :-) ja jag har längtat länge jag också och nu kändes det som en bra tidpunkt i livet att skaffa en liten :)

http://mammananna.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ♥ Janni ♥ - 23 juni 2013 17:30

Av ♥ Janni ♥ - 23 juni 2013 17:28

Jag måste tipsa om världens godaste chokladbollar jag gjorde igår kväll. Jag var lite nere då jag haft väldigt ont i ryggen sen i torsdags så jag behövde något sött, men inte för sött. Problemet med chokladbollar är att jag oftast inte gillar att...

Av ♥ Janni ♥ - 9 juni 2013 12:21

I fredags när jag skrev mitt sista ord på mitt avslutande paper för terminen som gått kände jag hur avslappnad jag blev. Det blev inget bra paper och jag är inte nöjd med denna uppgiften som jag är med mina andra. Det skiter jag i! Nu har jag gåt...

Av ♥ Janni ♥ - 14 april 2013 09:30

Jag måste få upp mitt flås om jag ska kunna hänga med i svängarna. Min prutt kommer jag aldrig kunna springa ikapp, men jag måste överleva åtminstone. Hon kan nog springa i evigheter. Det kan inte jag... hehe men det är skoj!     ...

Av ♥ Janni ♥ - 4 april 2013 08:00

Jag vill bara inleda den här månaden med att säga att jag just nu är väldigt less på livet av endast en fet jävla äcklig anledning.   punkt. ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina Mollysar

Feedjit

Översätt bloggen

Besökare

besöksräknare

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards