jANNi    |♥|

Direktlänk till inlägg 5 maj 2012

l.o.v.e.

Av ♥ Janni ♥ - 5 maj 2012 18:00

Moshi Moshi!


Idag har det inte varit många knop vill jag lova. Jag var hemma kvart i ett idag med halva donken till älsklingen. Jag var i Båstad igår och hade en helvetes trevlig kväll med Anna. Vi har inte setts sen personalfesten i september vilket är 8 månader! Jag tror inte jag kan hitta någon som är mer lik mig än Anna, vi är födda med två dagars mellanrum och det märks alltför tydligt. Vi tycker i princip lika om precis allt känns det som. Det spelade ingen roll vad vi diskuterade så kom vi fram till samma sak. Vi tyckte t.ex båda två att den kvinnliga bartendern var en heting. Ja, där är så mycket mer som är så lika så det är inte sant... känns som min tvilling.


Må vi aldrig ryka i luven på varandra för då blir det inget bra om vi båda är långsinta... ;)


Jag har ju inte hunnit förklara angående min förlovning för ett par dagar sedan. Kan ju berätta den korta versionen åtminstone. Jag har länge väntat på att min karl ska fria till mig, förgäves. Lika så har han har länge dragit på det för att han vet att jag inte vill vara förlovad i mer än ett år (jag avskyr egentligen när man är förlovad i oändlig tid och inte ens har planerat in när man ska gifta sig). Så efter sommarens lilla dal jag hade angående oss så kom jag fram till att jag inte känner att jag kan älska någon som jag älskar Johannes. Har äntligen överanalyserat färdigt nu känns det som, så jag planerade in det hela med att fria på skottdagen den 29 februari 2012.


Vi drog lite på förlovningen dels för att Johannes ville det (svårt med förändringar), men också för att det tog 6 veckor innan jag fick min ring hem på posten (som också det är en jävligt korkad story som jag kanske drar en annan dag). Vilket passade utmärkt som en övergångstid för min älskling. Sen passade allt så bra också för vi hade 3½ år nu i tisdags och vi var båda lediga för att göra precis vad vi ville. med vår dag.


Vi kunde nog inte fått en bättre dag än den vi fick. Underbart väder framför allt, vilket jag var väldigt orolig för att det inte skulle bli. Men också för att vi åkte till Skäralid och fikade lite innan (trots alla andra miljoner som tänkte precis som vi) vi gick upp högst upp och förlovade oss med världens finaste vårutsikt som Skåne har att erbjuda. Så jag kunde inte önskade mig en bättre dag.


Sen att jag fick fritt välja hur min ring skulle se ut gör ju inte saken sämre direkt. Min ring är i vitguld, är handgjord och har fyra diamanter och en rosa (aprikos) imperial topas i mitten. Johannes ring är en slät version av min ring. 


Anledningen till att jag valde en topas är för att Johannes och jag har årsdag i november månad och vi vill båda gifta oss i november. Jag vill inte ha min månadssten eftersom jag ville att ringen ska representera oss båda och inte bara mig. Topasen är alltså november månadssten och den står för följande:


Topasen symboliserar kärlek och tillgivenhet och lugnar ett hett temperament. Enligt gammal tro ska topasen varna för gift, förhindra plötslig död och ha en blodstillande effekt. Den ska också skydda dig mot fienden. Topasen är bra mot nedstämdhet och negativa tankar och ger livsglädje. Topasen har egenskaper som bl.a trohet. Topasen är gul, rödbrun, blå, rosa eller färglös. En topas av fin kvalité är mycket dyrbar. Det finns också en gammal tro som säger att infertila kvinnor blev fruktsamma och lyckliga av att bära en topas. Den ansågs dessutom förbättra aptiten och hindrar bäraren från att bli sorgsen, ilsken eller att lida av mardrömmar.


Så i helhet tycker jag att alla egentligen ska ha unika och egendesignade ringar som man inte har köpt i stora guldsmedskedjor där allt är massproducerat eftersom det är dåligt för miljön. Visst man kan göra sin egen ring även där, men stenkvalitén är avsevärt mycket sämre för att pressa ner priserna. Läs på det finstilta innan säger jag bara.


Nu ska jag sätta in min goda paj i ugnen så vi får lite lördagsfika! Jag kunde ju inte göra det igår ju. ;)



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ♥ Janni ♥ - 23 juni 2013 17:30

Av ♥ Janni ♥ - 23 juni 2013 17:28

Jag måste tipsa om världens godaste chokladbollar jag gjorde igår kväll. Jag var lite nere då jag haft väldigt ont i ryggen sen i torsdags så jag behövde något sött, men inte för sött. Problemet med chokladbollar är att jag oftast inte gillar att...

Av ♥ Janni ♥ - 9 juni 2013 12:21

I fredags när jag skrev mitt sista ord på mitt avslutande paper för terminen som gått kände jag hur avslappnad jag blev. Det blev inget bra paper och jag är inte nöjd med denna uppgiften som jag är med mina andra. Det skiter jag i! Nu har jag gåt...

Av ♥ Janni ♥ - 14 april 2013 09:30

Jag måste få upp mitt flås om jag ska kunna hänga med i svängarna. Min prutt kommer jag aldrig kunna springa ikapp, men jag måste överleva åtminstone. Hon kan nog springa i evigheter. Det kan inte jag... hehe men det är skoj!     ...

Av ♥ Janni ♥ - 4 april 2013 08:00

Jag vill bara inleda den här månaden med att säga att jag just nu är väldigt less på livet av endast en fet jävla äcklig anledning.   punkt. ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina Mollysar

Feedjit

Översätt bloggen

Besökare

besöksräknare

Statistik


Skapa flashcards