jANNi    |♥|

Direktlänk till inlägg 22 maj 2012

spy av mensvärk

Av ♥ Janni ♥ - 22 maj 2012 10:40

moshi moshi!


Ja, då har även jag fått den typen av mensvärk. Jag har alltid känt mig lagom skonad från den värsta sortens mensvärk. Visst många har tyckt att den jag har har varit konstig, men jag kan säga nu att jag har hellre den än att jag spyr...


När jag har mens får jag alltid mensvärk i max 2 dygn. Jag har då ont i mgen som de flesta har. Jag får även ont i ryggen och så som många får. Jag blir bland annat jättekänslig i tarmar och buk (livmodern). Att göra nummer två, för att censurera lite, är riktigt jobbigt när jag har mens för det gör ont precis överallt. Att göra det roliga, censur, vill jag gärna undvika för det gör ont det också. Sen får jag också värk ner i benen, precis som att benen domnar av och de gör då ont. Det är den biten som många andra tycker att jag är lite konstig med. Jag har dock nu när jag började plugga mött en till person som får samma värk i benen som jag får så jag är normal, hehe. Phew...


Sen när jag har ägglossning kan jag oftast känna det, och då blir det lättare att räkna ut mensdatum. Ägglossningen känns som en mindre version av mensvärk och varar endast i ett par timmar. Oftast en eller två. Då vet jag att ägget släpper och att det är det som känns. Men ibland så vetean vad som pågår där inne. Jag kan få så vidrigt ont att jag fan skulle kunna gissa på att jag ska in och föda barn. Hela min buk gör så in i helvetes ont att jag inte kan stå upp och måste sitta på huk och krysta. Ja, det hjälper att bli arg och krysta.


Min menscyel är också lite speciellt, Efter ca 11 år med mens kom jag underfund med förra året att jag har en extremt lång menscykel och inte bara en oregelbunden mens som jag tidigare trott. Min menscykel har varit lång alltid, utom vid p-piller, (och det bekräftades sen jag verkligen började kontrollräkna och skriva in precis allt som händer i min kalender) i snitt 40 dagar. En gång 30 dagar som denna mensen var och en gång till 52 dagar som är min längsta sen jag började räkna. Men oftast är den 40-41 dagar. Alltså regelbunden, men lång. Vilket gör chanserna att blir gravid mindre. 


Men så förra mensen och denna har varit lite skumma. Har haft ovanligt ont under ägglossning och mens, plus att jag mått illa av smärtan och nu idag vaknade jag av att jag hållt mig för länge och skulle gå på toa. Men så när jag satte mig upp i sängen så kom det en spyvarning direkt. Ni vet en kallsvettning genom hela kroppen, så jag gick och kissade och sen satte jag mig på golvet och hulkade i tio min innan jag spydde. Det blev lite bättre sen, men sen kom smärtan i buken och i framförallt tarmarna tillbaka och då förstod jag att det var på grund av mensvärken som jag spytt av smärtan. Mamma fick hämta, spann, vatten och alvedon innan hon körde till jobbet. Nu mår jag bättre och har ätit ett ägg och druckit två koppar te. Så nu ska jag kanske sola en halvtimme, men sen måste jag göra mig i ordning för att jag måste upp på Väla och köpa lite stuff.


Ibland, bara ibland vill jag inte vara en kvinna...


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ♥ Janni ♥ - 23 juni 2013 17:30

Av ♥ Janni ♥ - 23 juni 2013 17:28

Jag måste tipsa om världens godaste chokladbollar jag gjorde igår kväll. Jag var lite nere då jag haft väldigt ont i ryggen sen i torsdags så jag behövde något sött, men inte för sött. Problemet med chokladbollar är att jag oftast inte gillar att...

Av ♥ Janni ♥ - 9 juni 2013 12:21

I fredags när jag skrev mitt sista ord på mitt avslutande paper för terminen som gått kände jag hur avslappnad jag blev. Det blev inget bra paper och jag är inte nöjd med denna uppgiften som jag är med mina andra. Det skiter jag i! Nu har jag gåt...

Av ♥ Janni ♥ - 14 april 2013 09:30

Jag måste få upp mitt flås om jag ska kunna hänga med i svängarna. Min prutt kommer jag aldrig kunna springa ikapp, men jag måste överleva åtminstone. Hon kan nog springa i evigheter. Det kan inte jag... hehe men det är skoj!     ...

Av ♥ Janni ♥ - 4 april 2013 08:00

Jag vill bara inleda den här månaden med att säga att jag just nu är väldigt less på livet av endast en fet jävla äcklig anledning.   punkt. ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina Mollysar

Feedjit

Översätt bloggen

Besökare

besöksräknare

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards