jANNi    |♥|

Alla inlägg under augusti 2008

Av ♥ Janni ♥ - 24 augusti 2008 20:05



Will I ever find someone to believe?

Av ♥ Janni ♥ - 24 augusti 2008 20:00

Tja!


Ännu en helg som har gått fort förbi. Så i fredags var vi ju rundor med Maja gumman. Som då sov i Ödåkra hos mamma och pappa. Så. Igår jobbade jag. Det var ädå en del att göra, det regnade ju trots allt. Det var Lindas första dag hos oss uppe på ön. Det gick också bra det. 


Bara det att det regnade hela fucking jävla dagen!!


Mamma och pappa skulle hämta Maja under lördagen för jag jobbade hela dagen, så de hämtade mitt kompostgaller och satte ngt nätt runt om och filt under så nu har gumman en fin "bur" med lda och matskålar. Hon säger inte så mycket, men är extremt kelen och försöker inte ta sig ur den eller något. Varje gång man sätter sig där och stoppar in handen så kelar hon ihjäl sig.


Efter jobbet hämtade mamma mig och vi åkte hem till mig och matade Vince och hämtade en krage till Maja eftersom hon hade kommit åt såret.

Sen fick jag se hennes tass. Ick! Den såg rolig ut eftesom huden är färgad som pälsen är, om jag ska vara ärlig visste jag inte det.


Nikolaj och Line kom och vi åt mat. Kräftor igen! Kan inte få nog av det! Sååååå gott!


Sen åkte vi hem för att sova. Så idag jobbade jag igen och det var mycket för mig som skulle göras. Hann till och med hela min todo lista. Rände rundor som en skållad råtta.  


Så nu sitter jag här och ska strax sätta mig framför tv och dega resten av kvällen!!!!! Så skönt! Såklart ska jag klappa Maja lite också och tvätta henne två gånger om dagen!! Plus att hon ska ha två olika piller. Lycka till!


LÖNING IMORN! YAY!


Musik: Helloween - If I Could Fly


kramar!

Av ♥ Janni ♥ - 24 augusti 2008 19:45

Ey...

Av ♥ Janni ♥ - 24 augusti 2008 18:00


naaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaawe!!

Av ♥ Janni ♥ - 22 augusti 2008 23:50

Mjau Mjau.

Av ♥ Janni ♥ - 22 augusti 2008 15:15


Och dom säger att stan blivit tyst och ful och öde, älskling
Att det kommer bli en lång, kall vinter
Jag har lärt mig att saknaden är värst när nån har sovit som ett barn
Genom en iskall vinter

Du är min hjälte för du vågar vara rak
Du är min hjälte för du är precis så svag som jag
Kom och hjälp mig, jag behöver dig igen, igen, igen...

Och du säger att staden är precis som staden alltid varit
I väntan på en lång, kall vinter
Och du säger att saknad kan man lära sig att leva med ibland
Genom en iskall vinter

Du är min hjälte för du vågar vara rak
Du är min hjälte för du är precis så svag som jag
Kom och hjälp mig, jag behöver dig igen, igen, igen...


igen, igen...


Kent - Vinternoll2

Av ♥ Janni ♥ - 22 augusti 2008 14:20

Tja!


Jag har aboslut inget vettigt att säga idag. Jag måste till veterinären eftersom Majas sår luktar skunk och det vill vi ju inte. Hoppas bara det inte kostar så jävla mycket. Ego? Ja, vill man bara inte att Maja ska må bra eller får jag tänka i dessa banor? Jag känner mig som en usel mamma...


Har fått in ännu en summa pengar på kontot från Majas behandlingar. Har typ två till tre eller fyra summor till som ska in på kontot med den som kommer idag och den som kommer på min tid som jag egentligen har på tisdag, men kommer nog inte åka dit då om jag inte måste. Jag som trodde,[hon har haft gipset i sju veckor exakt idag] nej, jag ska fan fråga vad de sysslar med där borta. De har sagt hela tiden att de läker mycket bra och ser fint ut. De sa från första början att gipset skulle sitta i ca sex veckor. Jahapp, om såret har blitt infekterat nudå?! Vad säger de då? Att jag skulle kommit tidigare? Jamen, jag kände de igår kväll ju! Oh, jag får spel... Får man tänka att man inte vill ha Maja mer eller är jag dålig mamma då? :( [kolla jag börjar redan försvara mig...]


Igår tvättade jag.. inget märkvärdigt må jag säga. Kollade på film och lite allt möjligt på tv. Hade skittradigt och var skiiiitseg. Jag var ju ledig igår med så jag sov rätt mycket under den dagen....


...Men jag säger en sak. Aldrig mer! Aldrig... sorry.


Av ♥ Janni ♥ - 20 augusti 2008 10:20

Tja!


Eeeeeehhhh uuuuhhhhh oooohhh.. så här känns det i Jannis huvud just nu, för så trött jag är. Ro hit med kaffe, berocca och Dextro [and some pills]...


Jahapp... jag är lite smått frustrerad. Ska jag städa vidare eller inte... kommer du? kommer du inte? Bestäm dig för fan. :(


Ikväll ska jag äta kräftor hos päronen. Åt nog inga förra året eller förra igen, så ja.. jag längtar lite faktiskt.


Maja kan inte hålla käften. Jag blir allekoko!! Allekoko, allekoko, allekoko! Ja, jag e helt väck idag, kanske ni märker en aning! :P


Så.. frulle, Jay Leno och kaffe. Sen städa.. alltså jag hade present papper, två katt-tollepåsar, fyra coop påsar med rest avfall [I kinda rensade ur min kyl och städade soputrymmet, men grannarna måste tro jag är en sophög] och mina lådor till presenterna jag fick. Jag gick med sopor tre gånger. En aningen pinigt. Men hoppas folk redan har glömt det.


So.. here we go!







Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina Mollysar

Feedjit

Översätt bloggen

Besökare

besöksräknare

Statistik


Skapa flashcards