jANNi    |♥|

Alla inlägg under september 2007

Av ♥ Janni ♥ - 26 september 2007 22:00

Tja!


Idag har man varit nere i Lund och vi pratade lite om filmen. Ingen tyckte särskilt mycket om den. Annars var det väl rätt lätt som vanligt. Inget nytt tycker jag. Danska I är  väldigt lätt, hoppas det blir lite mer utmaning på Danska II.


På fredag ska vi träffas klockan 10:00. Så vi går igenom en gammal tenta och eventuella frågor. Lunchar och sen forsätter vi. Jag hade tänkt att gå och skriva in mig då också. Lena och Martin ska nog också det, blir nog närmast möjliga. Vill bara får räkningen betald så blir allt perfekt... tror jag.


Idag när jag var ute och gick med Maja så var där en söt liten flicka som kom och frågade om hon fick klappa Maja. Självklart sa jag! Maja, var ju rädd som vanligt. Mina katter gillar inte nya människor, utom Jäänni och Arvid på något konstigt vänster. Kanske bara för de själva har/haft katt.


Idag ringde mamma mig när jag var på tåget --> ingen sändning. I skolan --> upptagen. Sen på rasten så ringde jag tillbaka. Det visade sig att de skulle komma med pizza till mig på kvällen. Så det var ju najs, tackar inte nej till gratis mat! *ihhh* Jag bjöd på lite kaffe i alla fall... :D


Så nu sitter jag här lite sådr halvuttråkad, men vill inte plugga heller. Ska kanske diska eller dammsuga. Nej,börjar redan hitta på ursäkter för att inte jag ska ta fram bögerne. Äh, måste fixa fram lite danska bokstäver.


Musik: Maroon 5 - Wake Up Call


pussis!



Av ♥ Janni ♥ - 25 september 2007 15:32


Packing your bags like people in the movies do,
All severe, and not saying a word,
And I'm sitting down here just watching you,
And I'm thinking:
Where has all the love gone?
Where's the love gone to?

Don't leave,
You got me hurting,
Don't leave
You know it's never been easy,
to love someone like me,
Oh, don't leave.

Hanging with friends like we used to do,
I didn't know anything was wrong,
And last night well I was thinking it through,
Trying to find who am I and what d'you need me to do?
Don't leave.
There's a record you used to play,
there's Joni singing 'best to be without you',
And I know just what she's saying, help me I'm falling,
Where did all the love go?
Where's the love gone to?
Don't leave.
You got me hurting,
Don't leave.
You know it's never been easy to love someone like me,
Oh, don't leave.

Where did all the love go?
Where's the love gone to?
Don't leave.

We'll fly around the world, give you what you're giving me,
I should've dressed you up in pearls,
Finest silk to touch your skin,
Don't know how to write a love song,
But Don't leave.
You got me hurting,
Don't leave.
You know it's never been easy to love someone like me,
Don't leave.
Don't leave.
Don't leave.
Don't leave.


[Faithless - Don't Leave]

Av ♥ Janni ♥ - 25 september 2007 15:06



I didn't hear what you were saying

I live on raw emotion baby
I answer questions never maybe
And I'm not kind if you betray me.
So who the hell are you to save me
I never would have made it babe.

If you needed love
Well then ask for love
Could have given love
Now I’m taking love
And it’s not my fault
Cause you both deserve
What’s coming now
So don’t say a word

Wake up call
Caught you in the morning with another one in my bed
Don't you care about me anymore?
Don’t you care about me? I don't think so
Six foot tall
Came without a warning so I had to shoot him dead
He won't come around here anymore
Come around here? I don't think so

Would have bled to make you happy
You didn't need to treat me that way
And now you beat me at my own game
And now I'm finally sleeping soundly
And your lover's screaming loudly
I hear a sound and hit the ground

If you needed love
Well then ask for love
Could have given love
Now I’m taking love
And it’s not my fault
Cause you both deserve
What’s coming now
So don’t say a word

Wake up call
Caught you in the morning with another one in my bed
Don't you care about me anymore?
Don’t you care about me? I don't think so
Six foot tall
Came without a warning so I had to shoot him dead
He won't come around here anymore
Come around here?
I don’t feel so bad
I don’t feel so bad
I don’t feel so bad

I'm so sorry darling
Did I do the wrong thing?
Oh, what was I thinking?
Is his heart still beating?

Woah oh ohh

Wake up call
Caught you in the morning with another one in my bed
Don't you care about me anymore?
Don’t you care about me? I don't think so
Six foot tall
Came without a warning so I had to shoot him dead
He won't come around here anymore
Come around here anymore? I don’t feel so bad

Wake up call
Caught you in the morning with another one in my bed
Don’t you care about me anymore?
Don’t you care about me? I don’t think so
Six foot tall
Came without a warning so I had to shoot him dead
He won’t come around here anymore
No, he won’t come around here
I don’t feel so bad

I don’t feel so bad (Wake up call)
I don’t feel so bad (Caught you in the morning with another one in my bed)
I don’t feel so bad (Don’t you care about me anymore?)
Care about me? I don’t feel so bad.
Wake up call
Caught you in the morning with another one in my bed
Don't you care about me anymore?


[Maroon 5 - Wake Up Call]

Av ♥ Janni ♥ - 25 september 2007 10:44


Jag fick den av Carolajni här om dagen... euuuuw! fresh!

Av ♥ Janni ♥ - 24 september 2007 21:57

Tja!


Idag var jag i Lund till tio i seks för vi kollade på film. Den var minst lika rå och grov som boken! Men boken var mycket bättre än filmen [sällan!]. När jag skulle handla godis på ica vid stationen var där en jättesöt unge som skrattade när jag skrattade. Jag är så van vid att barn börjar lipa när de ser mig så jag blir glatt överraskad! Han var så sweet.


Mamma kom hem från Finland igår och hon hade köpt te, choklad och dacapo till mig. Mmmmm, dacapo! Världen bästa godis, bara i Finland! :S


Katterna har elva rycket och drar ut internetet hela tiden! *fniss*


Imorgon blir de handla en massa saker, nytt kattsand, skor[?], mat[?] och annat. Måste till banken och överföra mina skattepengar så jag får dem överhuvudtaget.


Jag blir så inspirerad att åka ut och resa när jag läser din blogg. Att hoppa bungy jump har jag velat göra länge, men vet att när jag väl ska göra det så kommer jag fan fega ur. Man kanske skulle dra med något ut och resa lite efter året är slut!? Anmäl er här!


Så, nu ska jag kolla på tivi och bara dega resten av kvällen, kanske ska göra läxan så jag slipper den imorgon kväll. Jobbar stängning imorgon, suck... men det bästa är att jag slipper Cliff. Jag tänker snart fixa en namninsamling om du inte förändrar din attityd mot oss! Jag lovar... vi kan göra din tid på jobb ett riktigt helvete!


Jamen, om jeg måske sgu sluk for fjernsynet och gå i seng...? Hvad siger I til det?


pusshej!



ps. Det där med att anmäla er var ju på skoj! :P






Av ♥ Janni ♥ - 24 september 2007 12:04

 Tja!


Orka! Vill bara vara hemma och kolla på tivi. Ska ner till Lund och vara där till klockan seks.


Ska köpa något att smaska på till filmen och en cola antagligen. Colan jag fick igår är redan slut. Isch!


Gud snackar bara rappakalja!


pusspuss!




---------------------------------------------------------------------------------------------


Come on, come on
Put your hands into the fire
Explain, explain
As I turn and meet the power
This time, This time
Turning white and senses dire
Pull up, pull up
From one extreme to another

From the summer to the spring
From the mountain to the air
From Samaritan to sin
And it’s waiting on the end

Come on, come on
Put your hands into the fire
Explain, explain
As I turn and meet the power
This time, This time
Turning white and sense dire
Pull up, pull up
From one extreme to another

From the summer to the spring
From the mountain to the air
From Samaritan to sin
And it’s waiting on the end

and now I’m alone I’m looking out
I’m looking in, way down
The lights are dimmer
and now I’m alone I’m looking out
I’m looking in, way down
The lights are dimmer


Ooooh

Come on, come on
Put your hands into the fire
Come on, come on


[Thirteen Senses - Into The Fire]

Av ♥ Janni ♥ - 23 september 2007 23:37




I hurt myself today
to see if i still feel.
I focus on the pain,
the only thing thats real.

The needle tears a hole;
the old familiar sting,
try to kill it all away,
but I remember everything.

what have I become,
my sweetest friend?
Everyone i know,
goes away in the end,

and you could have it all:
my empire of dirt,
I will let you down,
I will make you hurt.

I wear this crown of thorns
upon my liars chair:
full of broken thoughts,
I cannot repair.

Beneath the stains of time,
the feelings dissapear.
You are someone else,
I am still right here.

What have I become,
my sweetest friend?
Everyone I know,
goes away in the end,

and you could have it all:
my empire of dirt.
I will let you down,
I will make you hurt.

If I could start again,
a million miles away,
I will keep myself,
I would find a way

[Johnny Cash - Hurt]

Av ♥ Janni ♥ - 23 september 2007 20:33

Tja!


Idag mådde jag inte kardemumma alltså. Skulle nog slutat dricka klockan elva som Axel gjorde.


I alla fall...


Igår var jag ju inte sugen på att gå ut. Men bejbi sa att hon hade en överraskning till mig. Jag satt på bussen och funderade mycket på vad det kunde varit. Hon hade köpt schlagerskivan! YAAAAY! Direkt in med skivan och sjunga Nanne Grönwall! "Ja, kom och håll om mig, släpp inte taget om mig. Är så förhäxad av dig. Oh, jag vill ha dig. Kom och håll om mig nu."


Fast den var väldigt ansträngande att sjunga faktiskt. Det var många andra låtar några andra favoriter var After Dark, Lena PH och Carola.


Fick reda på att Bibbi hade avlidit! Det senaste tillskottet i Carros familj. Det lilla undebara marsvinet levde inte länge. Rest in peace!


Vi sjöng och spelade spel och snackade mycket skit om allt och alla. Including you! *poke poke*


Vi drog till Hampan och skulle inte druckit den cidern där alltså! Den var den sista droppen som svämmade över bägaren.


Jag ville att Axel skulle kommit, men han var i Lund. Där missade han något vill jag lova. Jag fick i alla fall hem honom med sista tåget och vi träffades på knutan och begav hos hem till Carro igen för efterfest.


När samtalet övergick till rumpsex och annat äckligt så blev jag förnärmad och ville gå hem. Kunde inte höra ett enda ord som kom ur munnen på killen som satt bredvid mig och Axel. När jag gick kommer Axel till mig och säger "Ska vi gå nu?"


Jaja, vi gick och la oss och huvudet kändes som en karusell. Det var inte så skoj! Och när jag vaknade imorse var linserna fastklistrade och en knirrande datorstol knirrade! Fläkten i köket var det värsta, när jag hörde den förta gången tänkte jag att jag inte skulle kunna somna. Men det gick mycket bra!


Idag har det blivit skräckfilm [helt cp] och pizza med mycket vitlöksås! Mumma! Tack för pizzan.


Imorgon blir det skola till drygt sex. Lite tradigt, men vi ska kolla på Nordkraft. Så lika bra att stanna kvar och se den för att få ihop boken. Har inte läst klart den sista delen, men ska läsa så mycket som möjligt även om jag inte måste.


Nu är det parlamentet som kallar!


pusshej!







Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
<<< September 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Mina Mollysar

Feedjit

Översätt bloggen

Besökare

besöksräknare

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards